מג'דל כרום ניצחה בעמק יזרעאל, כפ"ס במקום הראשון

המחזור השני בליגה הלאומית לנשים הבליט את הפועל כפ"ס שעם ניצחון ביבנה עלתה למקום הראשון בטבלה, בני יהודה עדיין ללא ניצחון אחרי שני מחזורים והפועל מג'דל כרום מושלמת אחרי משחק משוגע בעמק יזרעאל.

מאת: לילך וייס

הפועל עמק יזרעאל – הפועל מג'דל כרום 66:53

חתיכת משחק משוגע קיבלנו בגבת, בסיומו מג'דל כרום השיגה את נצחונה השני העונה. האורחות ברבע שני חזק הצליחה לברוח ליתרון 20, אבל המחצית השניה נפתחה בריצת 0-18 (!) מטורפת של עמק יזרעאל. למרות הקאמבק המרשים, מג'דל הצליחה לשמור את היתרון אצלה וברבע האחרון שוב ברחה לפער קל שנשמר עד לניצחון בסיום.

המשחק נפתח בקצב מהיר עם פעולות אישיות יפות בשני הצדדים וחילופי סלים, כשבאמצע הרבע הראשון 10:7 לאורחת. המשך הרבע היה פחות קצבי כשהעמק החטיאה הרבה מבחוץ, מג'דל השאירה נקודות על הקו וגם לא ניצלה שליטה בריבאונד לנקודות מהזדמנות שניה, ושתי הקבוצות גם איבדו לא מעט. האורחת היתה הראשונה להתאפס והגדילה מעט את היתרון שלה ל-14:7, כשבצד השני תומר נוב עם אסיסט לבר קין ולאחר מכן סל משלה צמצמה. מהלך של סל ועבירה של עלית כהן סגר את 10 הדקות הראשונות ב-17:11 אורח.

המארחת ניסתה לרוץ בתחילת הרבע השני אבל המשיכה עם ההחטאות, ומג'דל לאט לאט הגדילה את יתרונה לדו ספרתי 23:13. גם פסק זמן של ירדן עיבל לא עזר יותר מדי כשהרבע המשיך כולו בשליטה של האורחת שטסה קדימה ליתרון 20 – 36:16 בירידה להפסקה. למחצית השניה העמק עלתה פשוט בטירוף עם אנרגיות משני הצדדים, לחץ בהגנה ומטווח שלשות. אלה פינצ'י עם 2 רצופות מבחוץ השלימה ריצת 0-18 מדהימה של העמק שקיזזה כמעט לחלוטין את ההפרש. ג'ואן מוחמד עם חפירה בצבע מצאה את הנקודות הראשונות של מג'דל ברבע הזה אחרי 7 דקות, ושלשה של כהן נתנה עוד קצת מרווח נשימה למג'דל – 43:39 אחרי 3/4 משחק.

רואן חמדאן פתחה את הרבע האחרון עם אסיסט לאיה חמדאן וסל משלה בצבע, והחזירה את מג'דל לפלוס 8. העמק המשיכה לרדוף אבל לא הצליחה להוריד את הפיגור שלה לפחות מ-6 הפרש, כשמוחמד דאגה כל הזמן לשמור את האורחת במרחק ביטחון. אעישה חיגאזי עם חטיפה, אסיסט וסל משל עצמה החזירה את הפער לדו ספרתי, ונראה היה שהמשחק בורח לעמק שאיבדה את הריכוז בהתקפה. שלשה נוספת של כהן סגרה את הסיפור, ובסיום 66:53 למג'דל כרום ששומרת על מאזן מושלם.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 21, בר אביטל 11, אלה פינצ'י 6, שירז כץ ונטע רפאלי 4 כ"א, אורי אהרוני 3, ליאן אשל ובר קין 2 כ"א.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 27, עלית כהן 15, רואן חמדאן 14, שדא כנעאן 6, איה חמדאן ואעישה חיג'אזי 2 כ"א.

א.ס. רמה"ש – הפועל גלבוע מעיינות 60:57

דרבי האדומות ברמה"ש היה שקול כמעט לכל אורכו, ונגמר עם ניצחון דרמטי לזכות האורחות מהצפון שמשיגות ניצחון שני העונה. גלבוע למעשה הובילה לאורך רוב המשחק, אחרי שפתחה אותו עם הגנה טובה ונקודות בצבע של אליס חתוקאי שסידרו לה יתרון דו ספרתי 18:8 סוף רבע ראשון. רמה"ש בהובלת יעל גלילי ואלה נר הצליחה לצמצם קלות את ההפרש ברבע השני (35:27 בירידה להפסקה) והמשיכה לרדוף גם ברבע השלישי – כשבכניסה לרבע האחרון 45:41 בלבד לגלבוע. הרבע האחרון היה צמוד מאוד, כשגלבוע מצליחה לשמור על פער קטן. בשניות האחרונות של המשחק לרמה"ש היה כדור אחרון עם אפשרות להשוות את התוצאה אבל הם איבדו את הכדור והניצחון נשאר אצל גלבוע.

קלעו לרמה"ש: רוני קלינגר 12, יעל גליל 10, גילי ליאור 9, הילה הניג ואלה נר 8, שלי שפית 4, תמר אנגל, ענבל מיכל ושירה בן אלי 2 כ"א.

קלעו לגלבוע מעיינות: אליס חתוקאי 23, שיר רביב 13, מאיה משה 11, עדי פירסטנברג 5, נועה רודה וגילי ארמה 3 כ״א, יעל פרחי 2.

אליצור עירוני נתניה – אקדמיית וינגייט 37:51

נתניה משיגה ניצחון ראשון העונה, בבית מול השכנה מוינגייט. אחרי רבע ראשון חלש התקפית משני הצדדים ויתרון קל לנתניה, המארחת פתחה מבערים וברחה לפער דו ספרתי גבוה שכבר חצה את ה-20 הפרש בשיאו. ברבע האחרון האקדמיה הצליחה למזער נזקים והורידה את ההפרש אבל לא מספיק כדי לאיים על היתרון של נתניה שכאמור ניצחה בסיום.

קלעו לנתניה: עמית כהן, הדר כהן ומעיין זיידל 10 כ"א, עדן אסטטקאו 9, עדן מצארוה וקרן בויס 5 כ"א, ליאל ליבוביץ 2.

קלעו לוינגייט: גל רביב 13, שיראל נחום 11, דאסה סמרו 5, עופר כספי והדר דניאל 3 כ"א, יהלי לוי 2.

בני יהודה – מכבי רעננה 76:46

היורדת מליגת העל ממשיכה לפרק את הליגה בדרך אולי חזרה לליגה הבכירה, כשהשבוע הביסה בחוץ את בני יהודה במשחק שהיה חד צדדי מההתחלה והגיע בשיאו לאזור ה-40 הפרש. אחרי שהאורחת עלתה ליתרון 12:2 מהיר מאוד, בני יהודה עוד הצליחה לצמצם ל-17:12 בסוף הרבע הראשון. מורן ספיר עוד הצליחה לשמור את המארחת בתמונה ובפיגור סביב ה-6 הפרש עד אמצע הרבע השני, אבל אז הגיעה ריצת 18-0 קטלנית של רעננה (בהובלת בר סלע ומורן שטרית) והפער קפץ ל-42:26 בהפסקה.

בני יהודה קלעה עוד כמה שלשות בתחילת הרבע השלישי, אבל זה לא הספיק לה להתמודד עם הקצב של רעננה שפשוט קלעה מכל בלטה וסיימה רבע נוסף בו קלעה מעל ל-20 נקודות ביתרון 65:33. 4 אישיות של לנה פודולובה בתחילת רביעי כבר הביאו את הפער ל-40, שם רעננה סוף סוף הורידה קצת רגל מהגז. בדקות האחרונות המארחת עם כמה שלשות הצליחה למזער נזקים ובסיום 76:46 רעננה.

קלעו לבני יהודה: מורן ספיר 12, רוני גולדין 10, אדג'ה הואטרה ושירה בן דוד 6 כ"א, מגי איזה ועמית בן אליעזר 5 כ"א, זואי רייכמן 2.

קלעו לרעננה: מורן שטרית 23, טל יעקב 17, בר סלע 16, לנה פודולובה, חנה הללי וניקול מיכאילץ 6, לי קפיטולניק 2.

הפועל גליל עליון – הפועל כאוכב 40:69

משחק חד צדדי נוסף היה בקרית שמונה שם גליל עליון, שהייתה חופשית בשבוע שעבר, פתחה את העונה עם ניצחון על כאוכב. המשחק אגב נערך תחת הסלוגן 'המשחק הורוד' כחלק מחודש אוקטובר שמוקדש להעלאת המודעות לסרטן השד והחשיבות בבדיקה תקופתית עבור נשים. על הפרקט גליל שלטה במשחק מההתחלה וברבע השני כבר הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי, שעלה וגדל עם התקדמות המשחק. כאוכב אחרי רבע ראשון חלש של 4 נקודות נראתה יותר טוב בהתקפה ברבעים הבאים, אבל המארחת הצליחה לשמור על הפער שלה. רבע אחרון בו גליל צלפה לא פחות מ-6 שלשות (חצי מהן של דבי בלייברג) הקפיץ עוד יותר את הפער.

קלעו לגליל עליון: דבי בלייברג 20 (5 שלשות), ענבר לברון 18 (4 שלשות), מיקה ביתן והדר רפאל 12, אמה רוזנסטון 5, קרן מוזס 2.

קלעו לכאוכב: ליאן עודה 16, היא סאלח 11, פאטמה חליל 7, אסיל עודה 4, דאליה חטיב 2.

הפועל באר טוביה – אליצור נתניה 56:83

אחרי התבוסה הכואבת שחטפה בשבוע שעבר, באר טוביה מצליחה להתאושש השבוע עם ניצחון ביתי על נתניה שעדיין מחפשת את נצחונה הראשון העונה. גם כאן המארחת פתחה יותר טוב ויצרה לעצמה יתרון קל, שגדל ככל שהתקדם המשחק ולא עצרה עד לניצחון בסיום.

קלעו לבאר טוביה: יובל בן אבו 17 (5 שלשות) יעל שטיינברג 16, שיר קרמר 14, תמרה צור 13, תמר קופילביץ 11, ראם נונו 9, ניצן בר-כוכבא 3.

קלעו לנתניה: הילה מימון 23, אנג'לה חצ'דוריאן 21, יעל גרודר 6, שני חכים 4, שובל בן ארי 2.

אליצור יבנה – הפועל כפ"ס 94:40

כפ"ס עולה למקום הראשון בטבלה עם עוד ניצחון בהפרש גבוה, הפעם על יבנה שספגה הפסד כואב נוסף. ברבע הראשון השלשות של יבנה עוד הצליחו להשאיר אותה קצת בתמונה, אבל ברבע השני כפ"ס עם שלשות משלה התחילה לברוח ליתרון משמעותי. למארחת לא היה תשובות לקצב של השרוניות בהתקפה, והיא נשארה הרחק מאחור.

קלעו ליבנה: הדר לזרוב 9, יאנה שפירו 7, דניאל לוי 6, יפית כהן וסירין מוחמד 5, אופק טלקר ולירן שחף 3, דניאל קריינין 2.

קלעו לכפ"ס: קרן נחמה 19, ליעד אורבך 16, שיר תירוש 14, אופיר פרפרה 12, דרור מייברג 11, שחר גרנות 8, עלמה כהן וגלי קונטס 5 כ"א, אופיר וינטרוב ועמית מלכה 2 כ"א.