מחזור 11: כפ"ס מול רמה"ש, מכבי ת"א תארח את באר שבע

המחזור ה-11 בליגת העל לנוער ימשך הערב אחרי שני משחקים ששוחקו מוקדם יותר, שלוש המוליכות בדרום ישחקו משחקים מול קבוצות מהתחתית, הפועל כפ"ס תתמודד מול א.ס רמה"ש במחוז הצפון במשחק קריטי למיקומי הקבוצות לקראת הפלייאוף, שידור ישיר בספורט5+ בשעה 16:45. יתר המשחקים ישודרו באתר איגוד הכדורסל.

מאת: לילך וייס ואילון סלוס

מחוז דרום

מכבי ת"א טדי – הפועל ב"ש \ עומר

גם השבוע מחכה למכבי ת"א משחק קצוות מול ב"ש מהתחתית, שגם בו היא לא אמורה להסתבך יותר מדי. הדרומים השיגו העונה רק ניצחון אחד, הצהובים מגיעים אחרי שבוע עמוס של 3 משחקים שאת כולם הם ניצחו בהפרש גבוה.

הפועל יורם חולון – הפועל ברנר

משחק אמצע טבלה מעניין בין שתי קבוצות שרוצות להישאר קרוב לחלק העליון של הטבלה. חולון כבר עברה בהצלחה כמה משחקים כאלו, ומגיעה למשחק אחרי 4 נצחונות רצופים. מנגד ברנר נמצאת במומנטום פחות טוב אחרי הפסדים ליריבות שקולות להן נס ציונה ויבנה, וינסו להתאושש מהרצף השלילי.

עצמה מודיעין – מכבי ראשל"צ איציק

גם לראשל"צ מחכה משחק קצוות מול מודיעין מהתחתית. מודיעין הצליחה לחבר שני נצחונות בשבוע שעבר, אבל לאחר מכן הפסידו בהפרש גבוה למכבי ת"א וגם השבוע לא צפויה הפתעה מצידם נגד הכתומים מהצמרת.

ע.ל.ה יהוד – אליצור יבנה ברק

יבנה נמצאת בכושר נהדר, ואחרי ההפסד בשבוע שעבר לחולון שעצר לה את רצף הנצחונות המרשים, חזרה לנצח בסופ”ש במשחק השלמה נגד ברנר. יהוד מנגד עדיין מתקשה לנצח יריבות שאינן מקרב חברותיה לתחתית ולא פייבוריטית לניצחון גם הפעם, אבל אולי האולם הביתי יעזור לה הפעם.

הפועל ת"א – מכבי רחובות עומר

במשחק שינעל את המחזור ת"א מהצמרת תארח את רחובות נועלת הטבלה למפגש קצוות נוסף במחזור הזה. האדומים נמצאים ברצף של 8 נצחונות, רחובות לא ניצחה מאז דצמבר, ולא צפוי לנו שינוי כלשהו במגמות.

הפועל נס ציונה רוטנשט – הפועל ירושלים עזרא 42:71

במשחק מוקדם מהמחזור שנערך בשבוע שעבר נס ציונה הביסה בבית את ירושלים, והורידה אותה לחלק התחתון של הטבלה.

מחוז צפון

הפועל כפר סבא אביב – א.ס. רמת השרון עלומים

המחזור האחרון של הליגה הסדירה מנפיק לנו מפגש צמרת בין כפ"ס לרמת השרון עם השלכות חשובות לגבי מיקום נוח ושיפור עמדות לקראת פתיחת הבית העליון. ניצחון של רמת השרון יעניק לה את המקום ה-3, גלבוע/מעיינות מקום-4 וכפ"ס מקום-5. כל ניצחון של כפר סבא עד 19 נקודות היא תסיים במקום ה-4 , גלבוע/מעיינות (בהנחה שתנצח) מקום-3 לפני ורמת השרון מקום-5. כל ניצחון של כפר סבא 20 נקודות ומעלה יעמיד את כפר סבא במקום ה-3 , גלבוע/מעיינות מקום-4 ורמת השרון מקום-5.

הפועל גלבוע/מעיינות – מכבי רעננה עירוני

המקומיים בתקופה טובה וחייבים לנצח . כאשר האוזניים יהיו בכפ"ס בתקווה לסיים את העונה במקום 3 ולהבטיח סדר משחקים קל ונוח. רעננה תחפש את הנקודות במקום אחר.

הפועל גליל צפתהפועל עמק יזרעאל 

עמק יזרעאל שתסיים את העונה במקום ה-6 פייבוריטית לניצחון ותרצה לשפר עמדות לקראת הבית העליון. יזרעאל שרגילה לצמרת הגבוהה, בעונה פחות טובה שלפחות מסתיימת בבית העליון, גליל מצידה תרצה ויכולה להפתיע.

מכבי אסי חיפה – מכבי פתח תקוה נחמן

מכבי חיפה השנייה בטבלה לא אמורה להתקשות מול מכבי פ"ת העיקשת לפני פתיחת הבית העליון שם מצפים לה משחקים קשים בהרבה מנגד מכבי פ"ת תרצה לעשות את המיטב בבית התחתון.

הפועל עמק חפר – אליצור עירוני נתניה

מוליכת הטבלה, עמק חפר,  צפויה לנצח ולשמור על המקום הראשון שייתן לה לוח משחקים נוח בבית העליון. אליצור נתניה מצידה מסכמת עונה סדירה סבירה כמוליכת הבית התחתון שיפתח בתום המחזור.

הפועל ניר נהריה – מכבי זכרון יעקב

קרב תחתית בין שתי האחרונות בטבלה. נהריה נראית בכושר טוב יותר ותרה לשמור על כבודה ולהתקדם למרכז הטבלה. מנגד, זכרון יעקב עם הזדמנות להימלט מהמקום האחרון חייבת לנצח.