מחזור 13: רמה"ש חזרה לחבורת הצמרת בדרום, גלבוע מתחה את חיפה בצפון

דרום – רמה"ש קופצת למעלה

רמה"ש השלימה השבוע ניצחון כפול על בנות הרצליה, והיא נמצאת במומנטום מצויין עם 6 נצחונות ב-7 המשחקים האחרונים שהחזירו אותה לחבורת הצמרת. המשחק אמש בין השכנות היה הפכפך במיוחד – דווקא הרצליה היא זאת שפתחה יותר טוב את המשחק וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 18:9. אבל הרבע השני המומנטום עבר צד כשרמה"ש עם מטווח שלשות הופכת את התוצאה ויורדת להפסקה ביתרון 34:26. המחצית השניה היתה יותר שקולה כשרמה"ש שומרת על יתרון קל (54:50 סוף שלישי), ולקראת הסיום הצליחה לברוח לאזור הדו ספרתי בדרך לניצחון 68:57.

מאת: לילך וייס

שאר משחקי המחזור האחרון בדרום היו חד צדדים. מוליכת המחוז מראשל"צ אומנם קלעה רק 69 נקודות השבוע, אבל זה לא הפריע לה להביס 69:17 את הוד"ש שירדה למאזן נצחונות שלילי. מפגש קצוות נוסף היה לנו בכפ"ס שם השרוניות מהמקום השני לא התקשו לנצח את יבנה מהתחתית 56:101.

מלה"ש ירושלים הביסה בבית את מנשה. הרבע הראשון היה שקול ונגמר ביתרון מינימלי לאורחת, אבל מכאן והלאה ירושלים השתלטה על המשחק. רבע שני קטלני של 28 נקודות סידר לירושלים יתרון דו ספרתי ובמחצית השניה הפער צמח אפילו יותר, בדרך ל-57:83 בסיום. גם אליצור חולון רשמה ניצחון ביתי קל על רעננה, בזכות רבע אחד חזק במיוחד. ברבע הראשון השרוניות הצליחו להישאר בתמונה, אבל רבע שני של 10-32 (5 שלשות לצד המקומי) סגר את הסיפור מוקדם וחולון ניצחה בסיום 34:70.

צפון – גלבוע מתחה את חיפה

במשך 3 רבעים הצליחה גלבוע מעיינות לתת פייט למוליכת הטבלה שעדיין לא הפסידה העונה, אבל ברבע האחרון בו לא פגעה בכלום חיפה ברחה לדו ספרתי ושמרה עליו בדרך לניצחון 43:55. פתיחת המשחק היתה מגומגמת כששתי הקבוצות לא מצאו את הסל. גלבוע הייתה הראשונה להתאפס עם חטיפה וסל של מורגן סעדה, ובהמשך עלתה ליתרון 8:3 כשחיפה לא נראית בעניינים. אחרי כמה דקות המארחת התעוררה ועם חפירות בצבע ייצרה נקודות שצמצמו את ההפרש. סוף רבע ראשון 11:10 גלבוע.

גם הרבע השני לא התעלה לרמה התקפית גבוהה, אבל כן היה הפכפך. חיפה בכמה דקות טובות של הנעת כדור כשנועה נונו ותמר זינגר מפרגנות אחת לשניה אסיסטים עלתה ליתרון 14:18. המארחת גם העלתה קצת לחץ בהגנה מה שגרר את גלבוע לזרוק מבחוץ ולהחטיא, והגדילה עוד קצת את הפער ל-20:27 בהפסקה.

חטיפה וסל של ליהיא שמר בתחילת הרבע השלישי העלתה את חיפה ליתרון דו ספרתי, וזה היה האות של גלבוע להתעורר שוב. שלשה של עמית סרויה התחילה ריצת 7-0 שהורידה את ההפרש ל-29:32, אבל שלשה בצד השני של זינגר עשתה את אותו הדבר וחיפה שוב ברחה. כמה דקות של חילופי סלים השאירו את המארחת ביתרון של, סוף שלישי 35:40 ירוק.

גלבוע לא נכנסה טוב לרבע האחרון, ונתקעה על 2 נקודות בלבד מהקו הרבה מאוד דקות כשהיא מחטיאה מכל הטווחים. חיפה בנתיים עם סלים של זינגר ונטע ליכטרנטריט ברחה שוב ליתרון דו ספרתי, ומזה האורחת כבר לא הצליחה לחזור. חיפה שמרה על היתרון הדו ספרתי עד לניצחון בסיום, שכאמור משאיר אותה במאזן נקי מהפסדים במקום הראשון בצפון.

קלעו לחיפה: נטע זינגר 19, נטע ליכטרנטריט 10, טופז מרץ 8, נועה נונו 6, יערה ליכטרנטריט 5, ליהיא שמר 4, נעה ליפשיץ 3.

קלעו לגלבוע מעיינות: מורגן סעדה 11, אליס חתוקאי 10, עמית סרויה 7, נגה הרן, יעל פרחי ויהלי אמיר 4 כ"א, סתו לוי 3.

הפועל כאוכב השיגה ניצחון שלישי העונה, כשגברה בחוץ על אעבלין שפרעם נועלת הטבלה 82:28. עמק יזרעאל ניצחה בחוץ את גליל עליון 70:49, אקדמיית וינגייט ואליצור עירוני נתניה הביסו כל אחת בבית את נצרת אורטודוקס (35:81) ואום אל פאחם (25:61).