מחזור 14: ניצחונות לאקדמיה, רעננה ומג'דל כרום

רק 4 משחקים נערכו השבוע בלאומית נשים, 3 מהם הסתיימו בהפרשים גבוהים במיוחד. האקדמיה ורעננה הביסו בבית את באר טוביה ואליצור נתניה, יבנה הצליחה לתת פייט במשך 3 רבעים למג'דל כרום לפני שגם היא ירדה בסוף בהפסד כואב. במשחק השלמה בני יהודה ניצחה בחוץ את כאוכב.

מאת: לילך וייס

הפועל מג'דל כרום – אליצור יבנה 46:75

מג'דל כרום משיגה ניצחון רביעי ברציפות וחוזרת למקום השלישי בטבלה. המשחק אומנם נגמר ב-29 הפרש, אבל כמעט 3 רבעים היה לנו משחק שקול יחסית ורק ברבע האחרון המארחת עשתה את הבריחה הגדולה שלה.

המשחק התחיל עם קצת חילופי סלים כשיבנה משחקת פנימה ליאנה שפירו שמנצלת את יתרון הגובה שלה לנקודות קלות, ומנגד מג'דל עם כמה חטיפות יצאה למתפרצות שהסתיימו בסלים קלים. המארחת הייתה הראשונה לפתח מומנטום ועם 7 נקודות רצופות של ג'ואן מוחמד ברחה ליתרון 9:16. אופק טלקר שעלתה מהספסל ביבנה הכניסה קצת אנרגיות לאורחת וגם חילקה אסיסטים להדר לזרוב (שלשה) וסירין מוחמד שצמצמו ל-14:16 בסוף הרבע הראשון.

האורחת פתחה את הרבע השני עם שלשה נוספת של לזרוב, אבל כאן פחות או יותר נתקעה בהתקפה ואת שאר השלשות שזרקה החטיאה. מי שכן קלעה שלשות היא מג'דל (2 של עלית כהן) שהקפיצה את היתרון שלה ל-18:30. יבנה התעוררה והצליחה לייצר קצת נקודות, אבל מג'דל הצליחה לשמור על יתרון דו ספרתי וירדה להפסקה כשהיא מובילה 27:39.

המחצית השניה נפתחה חלש מבחינה התקפית עם כמה דקות נטולות סלים. מג'דל עם שתי חטיפות הייתה הראשונה לשבור את הבצורת והגדיל את היתרון שלה, טלקר הגיבה בצד השני עם צמד שלשות שהורידו חזרה. דקות טובות של שפירו עם חסימה ונקודות מתחת לסל הורידו ל-38:45 בלבד, ונראה היה שיבנה מתעוררת מחדש. אבל בהתקפות הבאות יבנה החטיאה, ומג'דל שחזרה לקלוע שוב בהובלת מוחמד וכנעאן ברחה שוב ל-39:54 אחרי 3/4 משחק.

ברבע האחרון ראינו הצגה של קבוצה אחת, ובעיקר של שחקנית אחת. שלשה של כנעאן הגדילה את הפער של מג'דל מעל ל-20 הפרש, ובהמשך היא הוסיפה גם חטיפה ואסיסט ועוד איזה צמד שלשות. האורחת נתקעה דקות ארוכות מאוד על סל שדה בודד וההתקפה שלה נראתה לא מאופסת, ובנתיים שלשה נוספת של כנעאן קבעה 41:71 וסגרה את הסיפור. בסיום 46:75 למג'דל כרום.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 23, שדא כנעאן 18 (4 שלשות), עלית כהן 12, ליאור ראשית ורואן חמדאן 7 כ"א, סמייה חמדאן 4, אעישה חיג'אזי ואסיל בדרהאן 2 כ"א.

קלעו ליבנה: יאנה שפירו 14, אופק טלקר והדר לזרוב 9 כ"א, סירין מוחמד 5, מעיין זילברמן 4, לירן שחף 3, נוי קסוטו 2.

אקדמיית וינגייט – הפועל באר טוביה 48:101

זה פשוט לא היה היום של באר טוביה. הקבוצה מהדרום נכנסה רע מאוד למשחק אמש מול האקדמיה, כשברבע הראשון היא בעיקר איבדה והחטיאה וקלעה בסופו של דבר רק 6 נקודות. האקדמיה מנגד קלעה באחוזים טובים מאוד, הענישה מהר במתפרצות ונקודות על כל חטיפה וריבאונד, והובילה 0:20 בדרך ל-6:29 בסוף הרבע הראשון. גם ברבעים הבאים המגמה נמשכה כשהאקדמיה בשליטה מלאה במשחק, והפער זינק קדימה עד ל-64 הפרש בשיא. לקראת הסיום האורחת הצליחה קצת למזער נזקים ולא יותר מזה.

קלעו לוינגייט: דאשה סמרו 19, מיה ניקוליץ 16 (4 שלשות), רבקה ויוואג 12, גל רביב 11, לי טייכמן 10, עופר כספי 9, הדר דניאל ועלמה רשלבך 7 כ"א, שיראל נחום 6, מאי בייקו 4,

קלעו לבאר טוביה: שיר קרמר 17, ראם נונו 11, תמרה צור 8, יעל שטיינברג 7, יובל בן אבו 5.

מכבי רעננה – אליצור נתניה 35:91

רעננה לא מתקשה לנצח בבית את נתניה בקרב הקצוות של השבוע. בר סלע הובילה את ההתקפה המקומית (עם שיא של 42 נקודות אישיות) שכבר ברבע הראשון רעננה ברחה ליתרון דו ספרתי והמשיך להגדיל את היתרון שלה עם התקדמות המשחק. נתניה עדיין ללא ניצחון העונה ממשיכה לסחוב את כל הליגה על הגב שלה.

קלעו לרעננה: בר סלע 42, לנה פודולובה 19, אלה שוסטר 16, ליאל אריאל 10, ליעד פסטרנק ומיכאלה יעקובוביץ 2 כ"א.

קלעו לנתניה: נועה יוחאי 13, אנג'לה חצ'דוריאן 12 (4 שלשות), שני חכים 8, יעל גרודר 2.

הפועל כאוכב – בני יהודה 56:44 (השלמה מחזור 12)

אחרי שני הפסדים רצופים בני יהודה התאוששה עם ניצחון חוץ בכאוכב הודות לרבע אחרון טוב בו הצליחה לברוח. ברבעים הקודמים קיבלנו משחק שקול יחסית, כשהמארחת ירדה להפסקה כשהיא ביתרון קל 21:25. ברבע השלישי בני יהודה הצליחה להעביר אליה את היתרון, וברבע האחרון כאמור המשיכה במומנטום בדרך ליתרון דו ספרתי ולניצחון. הצפוניות רושמות הפסד רביעי ברציפות ונשארות מסובכות בחלק התחתון של הטבלה.

קלעו לכאוכב: אסיל עודה 15, מיתר אסולין 12, אליסאר סלמאן 10, היא סלאח 5, באראא מריח 2.

קלעו לבני יהודה: רוני גולדין 13, אופיר קירשטיין 12, עמית בן אליזר 10, מורן ספיר ומאיה צימרינג 7 כ"א, מגי איזה 5, שירה בן דוד 2.