מחזור 17: אשקלון תארח את מכבי ר"ג, קרב העולות החדשות בצפון

המחזור ה-17 בליגה הלאומית יימשך הערב (שלישי), לאחר שנפתח לפני כשבוע וחצי עם ניצחון של עירוני 'גשם' נהריה על עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא. אליצור איתו אשקלון תארח את מכבי עירוני רמת גן שתחזור לפרקט אחרי כשלושה שבועות. שתי העולות החדשות תפגשנה בצפון לקרב קריטי, וברביעי הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תארח את א.ס רמת השרון שיין נדל"ן לקרב צמרת.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

הפועל מגדל העמק/יזרעאל – מכבי D-City מעלה אדומים (ישיר בערוץ הספורט)

מפגש בין שתי העולות החדשות. מכבי D-City מעלה אדומים רשמה בסוף השבוע האחרון את ניצחונה החמישי העונה והרביעי מששת המשחקים האחרונים. על אף חסרונו של ג'יילן קאנטי, הציגה הקבוצה ערב קליעה די משוגע מחוץ לקשת מול חבל מודיעין עם 16 קליעות מדויקות. על אף הניצחון המרשים, בקבוצה יודעים כי המשחק מול מגדל העמק/יזרעאל, יריבה ישירה לתחתית, הוא קריטי יותר. ג'יילן קאנטי הפצוע בספק גדול למשחק. מנגד, הקבוצה המקומית תגיע אחרי הפסד במטרווסט שעצר לה את המומנטום. דונטה קלארק ממשיך להיות המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה, ולאחרונה גם טל פרסלני חזר לכושר. בסיבוב הקודם הצפוניים ניצחו, כך שניצחון כפול על מעלה אדומים ייתן לאסף רוטשטיין מקדמה משמעותית להמשך העונה.

הנתון הנוסף: ג'יילן קאנטי פספס כבר שלושה משחקים העונה מתוך 14 משחקים של קבוצתו.

אליצור איתו אשקלון – מכבי עירוני רמת גן (שידור ישיר בפייסבוק)

אחרי כשלושה שבועות מכבי עירוני רמת גן חוזרת לפרקט. הקבוצה של שמוליק ברנר לא שיחקה מאז הניצחון על מכבי מעלה אדומים, והיא יוצאת למשחק חוץ לא פשוט באשקלון. למעשה, בעקבות דחיית המשחקים ייאלצו בקבוצה להתמודד עם לוח זמנים לא פשוט, אשר במסגרתו ישחקו פעמיים בשבוע עד אמצע פברואר. ההפסדים של עירוני 'גשם' נהריה מעמידים את מכבי עירוני רמת גן במצב בו יוכלו לצמק את הפער מהפסגה. בן אלטיט ופול דילייני יגיעו לאולם שהיה הבית שלהם אשתקד. מנגד, עמית תמיר פוגש את הקבוצה במדיה שיחק שנים רבות. הדרומיים, שהפסידו את ארבעת המשחקים האחרונים, יודעים כי הפסד נוסף ירחיק אותם מהרביעייה הראשונה, ויעמיד אותם במאזן שלילי. מי שעתיד לחזור לפעילות בקרוב הוא אלישי כדיר שמתאושש מפציעה.

הנתון הנוסף: מכבי עירוני רמת גן טרם שיחקה משחק רשמי בשנת 2022, בעוד אליצור איתו אשקלון טרם ניצחה ב-2022.

אליצור BRIGA נתניה – הפועל ר"ג גבעתיים

משחק אחד בלבד מפריד בין שתי הקבוצות שרוצות לברוח מהתחתית. אליצור BRIGA נתניה חוזרת לישורון אחרי שלא שיחקה לעיני הקהל הביתי שלה למעלה מחודש. רובן נייברגר שחוגג היום (שני) יום הולדת יקווה למתנה משחקניו עם ניצחון. היהלומים צירפו במהלך השבוע האחרון את אלון שילר שפתח את העונה הנוכחית במכבי חדרה. מנגד, בהפועל ר"ג גבעתיים יודעים שהפסד יפתח פער של שני משחקים בין הקבוצות ויעניק לנתנייתים דאבל עונתי. מתן חרוש קיבל הופעת בכורה מוצלחת מטאווריון דוסון שנקם באקסית מהוד השרון. מי שנמצא בכושר טוב לאחרונה הוא דיוויד מוסינדי שקלע 12.2 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים. בשני המשחקים האחרונים הארדונים קלעו ב-60 אחוז לשתי נקודות.

הנתון הנוסף: המשחק הקודם בין הקבוצות בישורון אשתקד הסתיים בניצחון של האורדונים בהארכה בזכות משחק נהדר של גיא פלטין.

מכבי 'סנו' הוד"ש – עירוני 'קבוצת גינת' רעננה

מכבי 'סנו' הוד"ש, הקבוצה הוותיקה ביותר בליגה הלאומית נכון להיום, רואה את הליגה הארצית מתקרבת בצעדי ענק. הקבוצה של איתי לוי ספגה הפסד נוסף ביום שישי האחרון כשנכנעה להפועל ר"ג גבעתיים. ג'סטין טויו זוכה לכמות דקות נמוכה ובימים האחרונים עזב את הקבוצה. מנגד, עירוני 'קבוצת גינת' רעננה עדיין חולמת על הפלייאוף העליון. הקבוצה מפנינת השרון רשמה רק פעם אחת העונה שני ניצחונות רצופים, ובכדי לצמצם את הפערים תצטרך להציג יציבות. במשחקים האחרונים גל טסלר זוכה לקרדיט על חשבון יובל בר הצעיר. אופק מלכה קלע רק שלשה אחת מתוך 7 הניסונות האחרונים שלו, בעוד בסיבוב הקודם סיפק את אחד ממשחקיו הטובים ביותר העונה עם 15 נקודות ו-5 שלשות. בשלושת המשחקים אשתקד בין הקבוצות העמיד הגארד 14 נקודות למשחק.

הנתון הנוסף: מכבי 'סנו' הוד"ש טרם השיגה ניצחון ביתי העונה.