מחזור 18: עפולה תארח את חבל מודיעין, חיפה יוצאת לזיסמן

שלושה משחקים יתקיימו הערב במסגרת הליגה הלאומית. בשידור חי בערוץ הספורט תארח מכבי עירוני רמת גן את מכבי 'נקסט אורבן' חיפה וגלן רייס ג'וניור. קרון דשילדס והפועל עפולה יארחו את הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין ועירוני 'קבוצת גינת' רעננה את אליצור Briga נתניה.

מאת: ניב שמולי

מכבי עירוני רמת גן – מכבי 'נקסט אורבן' חיפה (שידור ישיר בערוץ הספורט)

ההפסד של מכבי עירוני רמת גן בבירת העמק קטע רצף של שלושה ניצחונות. חסרונם של גיא פרבר ואלייז'ה הירש הורגש היטב בצבע, והעפולאים ניצלו זאת. בהיעדרם של השניים, בן אלטיט סיפק יכולת טובה וקלע 13 נקודות. הפעם, שמוליק ברנר צפוי לקבל סגל מלא ועל מנת לתפוס את המקום השני הוא יודע כי עליו לשמור על הבית. כפי הנראה, הדרך לנצח את מכבי 'נקסט אורבן' חיפה עוברת דרך גלן רייס ג'וניור. הפורוורד הנהדר סיפק 33 נקודות בניצחון הירוקים על הפועל ר"ג גבעתיים, והיה בלתי ניתן לעצירה. במכבי 'נקסט אורבן' חיפה, ששיחקה רק 13 משחקי ליגה עד כה, יודעים כי עליהם לצמצם פערים בכדי לתפוס את המקום בשמינייה הראשונה. למעשה, עד תחילת מרץ צפויה הקבוצה של אבי סוכר לשחק פעמיים בשבוע. מאז הגעתו של גלן רייס ג'וניור לקבוצה, רפאל פוטניי מעמיד 9.2 נקודות בלבד.

הנתון הנוסף: במשחק הקודם בין הקבוצות דניאל קופרברג קלע 24 נקודות – הכי גבוה שלו העונה.

הפועל עפולה – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין (שידור ישיר בפייסבוק)

האם הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תנחיל לקרון דשילדס הפסד ראשון בקדנציה הנוכחית שלו בהפועל עפולה? הקבוצה של ניר קפלן מגיעה מעודדת אחרי שני ניצחונות משכנעים על מכבי אשדוד ומכבי עירוני ר"ג, ובידיעה שהיא טרם הפסידה משחק ביתי העונה. קרון דשילדס נראה כאילו מעולם לא עזב את בירת העמק, ומהר מאד השתלט על העסק. בעפולה זוכרים את ההפסד בסיבוב הקודם, ויודעים שעליהם לנצח בכדי לצמצם פערים. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין הוכיחה כי ההפסד למכבי D-CITY מעלה אדומים היה מקרי והתאוששה במהרה עם ניצחון במחזור הקודם על א.ס רמה"ש שיין נדל"ן. ג'ימי הול יתארח באולם בעפולה, ויפגוש את מייקל הוליפילד לקרב מעניין מתחת לסל. אייל שולמן נמצא בכושר נהדר ומעמיד 16.6 נקודות ו-5.3 אסיסטים בשלושת המשחקים האחרונים.

הנתון הנוסף: עד ליום שבת האחרון ג'ימי הול החזיק בשיא העונתי במדד למשחק עם 54 נקודות מדד. ביום שבת בניצחון של הפועל עפולה על מכבי עירוני ר"ג, מייקל הוליפילד קבע שיא חדש עם 56 נקודות מדד.

עירוני 'קבוצת גינת' רעננה – אליצור BRIGA נתניה

קרב על הכניסה לפלייאוף. עירוני 'קבוצת גינת' רעננה מגיעה אחרי שני ניצחונות רצופים שנתנו לה אוויר לנשימה. ג'ייסון סיגרס ממשיך להוביל את הקבוצה, כאשר הפעם ברנדון שרווד, שהיה חולה במשחק הקודם, יחזור לסגל. הקבוצה של יוסי בונן מובילה את הליגה באחוזים מחוץ לקשת עם 37.5 אחוז בממוצע, וממוקמת שנייה באחוזים לשתי נקודות עם 53.5 אחוז בממוצע. לאור הנתונים ההתקפיים החיוביים, בקבוצה יצטרכו לשמור טוב יותר על מנת להתקדם בטבלה. מנגד, אליצור BRIGA נתניה קטעה ביום שבת האחרון רצף הפסדים עם ניצחון ביתי חשוב על חשבון עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא. הקבוצה של רובן נייברגר נראתה נהדר התקפית וקלעה 105 נקודות – הכי הרבה שלה העונה. אחרי כמה משחקים פחות טובים איתן בורג התפוצץ עם 18 נקודות ויכולת טובה. ג'סטין רובינסון, שפתח את העונה כשחקן עירוני 'קבוצת גינת' רעננה, יגיע למטרווסט כאורח.

הנתון הנוסף: השבוע לפני שנתיים נפגשו שתי הקבוצות במטרווסט. אחרי משחק צמוד ברייס וושינגטון קלע סל ניצחון גבולי שאושר.