מחזור 2: חיפה יוצאת לעפולה, אשקלון מגיעה לזיסמן

המחזור השני בליגה הלאומית ייפתח כבר ביום שני עם צמד משחקים כשאליצור נתניה תפתח את הופעותיה בליגה במשחק חוץ מול האורדונים והפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תתארח ברמת השרון. ביום שלישי נקבל שני משחקים של קבוצות שניצחו במחזור הראשון – עירוני 'גשם' נהריה תארח את עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא ומכבי עירוני ר"ג את אליצור איתו אשקלון. המחזור השני יושלם בנובמבר במשחק בין הפועל מגדל העמק/יזרעאל למכבי מעלה אדומים.

מאת: ניב שמולי
צילום: אלעד עילאי

יום שני:

הפועל ר"ג גבעתיים – אליצור נתניה

אליצור נתניה תפתח את עונת 21/22 במשחק חוץ בזיסמן מול האורדונים שניצחו בשבוע שעבר את מכבי 'סנו' הוד"ש. אחרי קיץ ארוך ומייגע, היהלומים נשארו לבסוף בליגה הלאומית ובנו סגל חדש יחסית במטרה להיות בחלק העליון של הטבלה. מנגד, מחצית שנייה טובה של הפועל ר"ג גבעתיים העניקה להם ניצחון חשוב במחזור הפתיחה. דימיטריוס טרידוול הוכיח שהוא עדיין מהווה איום משמעותי בליגה הלאומית, אך האקס פקטור היה גיל נויוביץ. 

טריוויה: גם במחזור הבא תשחק אליצור נתניה בזיסמן, וזאת לאור עונש רדיוס מהעונה שעברה.

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין

מפגש בין שתי קבוצות שסיפקו במחזור החולף דרמות. בעוד הקבוצה של גיא קנטור יצאה מרוממה עם נצחון חוץ, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין רשמה הפסד ביתי מאכזב מבחינתה. ברמת השרון בהחלט יכולים להיות מרוצים מהתרומה של צמד הזרים ומהשליטה בריבאונד התקפה. גיל אמיתי צפוי להמשיך להיעדר. מנגד, בהפועל 'מגה אור' חבל מודיעין קיוו לפתוח את העונה ברגל ימין, אך ההפסד הביתי טרף את הקלפים. מלבד יונתן מור, שאר השחקנים הישראלים קלעו 17 נקודות בלבד יחד. ג'ימי הול זוכר היטב כי בביקור האחרון שלו ברמת השרון הוא ניצח את המשחק עם סל על הבאזר.

טריוויה: לייס דאן (35 נקודות) וקווין קייפרס (31 נקודות) היו הקלעים הבולטים במחזור הראשון של העונה.

יום שלישי:

הפועל עפולה – מכבי 'נקסט אורבן' חיפה

שתי קבוצות שהפסידו במשחק הפתיחה אחרי סיום צמוד נפגשות בבירת העמק. העפולאים סבלו מאחוזי קליעה נמוכים ונכנעו לסל ניצחון של סטורם וורן. במשחקי ההכנה הפועל עפולה הציגה משחקים התקפיים טובים, והיא תרצה להביא זאת גם לליגה. אנטון שוטבין יפגוש את הקבוצה במדיה שיחק בליגת העל. מנגד, היורדת מליגת העל יודעת שאחת הסיבות להפסד שלה היה ריבאונד לאחר שאיפשרה לרמת השרון לקחת 61 ריבאונדים. אבי סוכר ירצה לקבל תרומה משמעותית יותר מאנחל נונז שקלע רק 8 נקודות. לעומתו, דניאל קופרברג שכבר שיחק בעפולה, היה נהדר עם 23 נקודות. 

טריוויה: הביקור האחרון של מכבי חיפה במסגרת הליגה הלאומית היה בעונת העלייה של הירוקים במסגרת סדרת רבע גמר הפלייאוף.

עירוני 'גשם' נהריה – עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא (ישיר בפייסבוק)

מי תישאר מושלמת לאחר המחזור השני? עירוני 'גשם' נהריה ועירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא ניצחו במחזור הראשון בפער דו ספרתי, אך רק אחת תישאר מושלמת לאחר המחזור הקרוב. היורדת מליגת העל הפסידה בחמישי האחרון לברו במסגרת הליגה הבלקנית. קלארק רוזנברג צפוי לערוך הופעת בכורה. מהעבר השני, הקבוצה של שרון אברהמי נעזרה ברבע שלישי נהדר כדי לגבור על עירוני 'קבוצת גינת' רעננה, כשעל הדרך היא מתרגמת 20 איבודים לנקודות קלות. גור לביא סיפק משחק נהדר עם 25 נקודות וירצה להמשיך בקו זהה.

טריוויה: שלו לוגשי ועידו דוידי, ששיחק בעבר בעירוני 'גשם' נהריה, יחזרו לאולם עין שרה.

מכבי עירוני רמת גן – אליצור איתו אשקלון (ישיר בערוץ הספורט)

ציפייה גדולה קיימת במכבי עירוני רמת גן בעונה הקרובה, ובמחזור הראשון קיבלנו טעימה מהפוטנציאל של הקבוצה. לכל אורך משחק הפתיחה החניכים של שמוליק הפגינו עליונות ולא התקשו לנצח את מכבי אשדוד. הפעם תגיע לזיסמן עוד קבוצה דרומית – אליצור איתו אשקלון. סטורם וורן חתום על ניצחון הבכורה של קבוצתו עם סל ניצחון ענק. בקבוצה יכולים לשאוב עידוד מהיכולת הטובה של אלון דרוקר וארתור רוזנפלד, שהנהיגו את הקו האחורי. בכדי לנצח בזיסמן האורחים יהיו חייבים את ג'יי אר הולדר במיטבו אחרי משחק פתיחה בו קלע 2 נקודות.

טריוויה: עמית תמיר, ששיחק בעבר במכבי עירוני רמת גן, יפגוש אותה כמאמן.

עירוני 'קבוצת גינת' רעננה – מכבי 'סנו' הוד"ש

שתי הקבוצות רוצות להשיג ניצחון בכורה בעונת 21/22. הקבוצה של יוסי בונן נראתה טוב למשך מחצית אחת בלבד עד שהתפרקה בחצי השני. ברעננה יקוו לתרומה משמעותית יותר מאופק מלכה שסיים עם 3 נקודות בלבד. מכבי 'סנו' הוד"ש יודעת כי ההכנה הלא אופטימלית שלה לעונה עשויה לפגוע בה במשחקים הראשונים, אולם יחד עם זאת בקבוצה בהחלט יכולים להתמודד מהמשחק הראשון בו לא היו רחוקים מניצחון. ג'סטין טויו וטראוויון דוסון הציגו יכולת טובה בצבע, וירצו לנצל את העליונות שלהם מול השכנה מפנינת השרון.

טריוויה: המפגש האחרון בין הקבוצות באולם מטרווסט נגמר לאחר 60 דקות (4 הארכות), ועם ניצחון של מכבי 'סנו' הוד"ש.