מחזור 25: אשדוד תארח את חבל מודיעין, עירוני ר"ג תצא לעפולה

מה מחכה לנו הערב? קרב צמרת באשדוד, מאבק ישיר על הכניסה לפלייאוף בבירת העמק, משחק תחתית לוהט בקרית מוצקין ומשחק צמרת נוסף בקרית אתא

צפו במגזין הלאומי לסיכום המחזור ה-26 שנערך בשבוע שעבר

משחקי היום:

עירוני קרית אתא – הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון

משחק על המקום הרביעי שמעניק יתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף. עירוני קרית אתא מגיעה במומנטום אדיר והפסידה העונה רק פעמיים בבית. שרון אברהמי נהנה מהיכולת נהדרת של אלייז'ה הירש וג'וליאן בויד בצבע. מנגד, הקבוצה מכפר בלום תגיע לאחר הפסד כואב בשנייה האחרונה שהרחיק אותה משמעותית מהמקום השני. ברק קיבל קיבל 25 נקודות מאיזייאה אייזנדורף במשחק הבכורה שלו. אדריאן יוטר, ששיחק בעבר תחת שרון אברהמי, קלע 8 נקודות בלבד בארבעת המשחקים האחרונים.

הפועל עפולה – מכבי עירוני ר"ג (ישיר בפייסבוק)

הקרב על הכרטיס לפלייאוף העליון מתחמם. הפועל עפולה ושתי הרמת-גניות יודעות כי קבוצה אחת תישאר מחוץ לשמינייה. עד סוף העונה הסדירה כל הקבוצות הללו צריכות לשחק ביניהן, וזה למעשה מה שיכריע. הפועל עפולה מתייצבת למשחק בית שלישי ברצף, וידיעה שנותרו לה עוד ארבעה משחקים בקופה – הכי הרבה מבין שלוש הקבוצות. אם בהפועל עפולה חוסר היציבות מנע דירוג גבוה יותר, במכבי עירוני ר"ג סופרים ארבעה ניצחונות רצופים ונראה שהם בכושר טוב. דיוויד מוסינדי, יובל רחמילביץ' ושחר עמיר הוסיפו הרבה אנרגיה לאחרונה, וגם צמד הזרים מספק את התרומה שלו. בארבעת הניצחונות האחרונים קלעה הקבוצה של שמוליק ברנר 10 שלשות בממוצע. ניצחון של הפועל עפולה יעניק לקבוצה מבירת העמק דאבל על חשבון העולה החדשה, שעתיד להיות קריטי בתום העונה.

מכבי אשדוד – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין

משחק צמרת מסקרן. במשחק הקודם בין הקבוצות, היורדת מליגת העל דרסה את הקבוצה של נתי כהן. מאז שתי הקבוצות שמרו על מרבית הסגל שלהן, ושתיהן עדיין בצמרת הגבוהה ורוצות להשיג את המקום השני. מכבי אשדוד הפסידה העונה שלוש פעמים באולמה הביתה, והפעם האחרונה הייתה בתחילת פברואר. עופר רחימי קיבל שיא עונתי מנועם לייש שחיפה על היעדרות של ארתור רוזנפלד. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין, שהפסידה את שני משחקי החוץ האחרונים שלה, מגיעה למשחק נוסף מול קבוצת צמרת, ותפגוש ביום שישי את עירוני קרית אתא. נתי כהן ירצה לקבל משחקניו את אותה המחצית השנייה מהניצחון של הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון.

הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים – עירוני 'יובלים' רעננה

האם הפועל ר"ג גבעתיים תישאר מחוץ לפלייאוף העליון? לאחר המחזור הנוכחי ישחקו האורדונים נגד שתי היריבות הישירות שלהם במאבק הכניסה לשמינייה – מכבי עירוני ר"ג והפועל עפולה. למעשה, הקבוצה של מתן חרוש לא תצא מזיסמן עד לסוף העונה הסדירה, בתקווה שזה יפעל לטובתה. עירוני 'יובלים' רעננה תתייצב למשחק שני בתוך 48 שעות, ותרצה לייצר רצף ניצחונות. יוסי בונן יודע שהרבה תלוי בהגנה שלו שספגה במשחק האחרון רק 77 נקודות. מאז הגעת גל שטרנברג נדחק תומר לוינסון לקצה הספסל ושיחק פחות מ-5 דקות במשחק האחרון. שטרנברג יפגוש את קבוצתו עד לפני שבועיים.

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – הפועל עכו/מטה אשר

שתי הקבוצות ספגו הפסדים במחזור האחרון. היהלומים נכנעו בפתיחת השבוע לעירוני 'יובלים' רעננה, וקצת סיבכו עצמם בקרב על הפלייאוף. רובן נייברגר עתיד להשתמש בספסל שלו לאור הלו"ז הצפוף. מנגד, הפועל עכו/מטה אשר סבלה מאותו הפסד של אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה, והיא במאזן זהה לאליצור יבנה ולעירוני 'יובלים' רעננה. במשחק האחרון העכואים קלעו ב-17 אחוז מחוץ לקשת, הרבה מתחת לממוצע העונתי שלהם. מי שנמצא בספק רב למשחק הוא ניב אוזן שלא שיחק במשחקים האחרונים.

מכבי קרית מוצקין – אליצור יבנה

משחק עונה בתחתית. אחרי הניצחון המרשים על אליצור איתו אשקלון, מכבי קרית מוצקין רוצה להשיג ניצחון נוסף ולשפר עמדות לקראת פתיחת הבית התחתון. מאז הגעת רועי נבארו לקבוצה, תורם הפורוורד 12.4 נקודות ב-38 אחוז מחוץ לקשת. מהעבר השני, חודש נהדר של אליצור יבנה החזיר אותה לחיים. הקבוצה של יניב בורגר השיגה ארבעה ניצחונות מחמשת המשחקים האחרונים שלה, ולא רוצה לעצור. דניאל מולינגס יפגוש בצד השני את ראשד מאדן, שהחליף אותו אשתקד לתקופה קצרה. מי שנראה טוב לאחרונה הוא עידו שבת שחיפה על היעדרות של ניב ברקוביץ' בניצחון האחרון.

אליצור איתו אשקלון – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן

אחרי שהבטיחה את המקום הראשון, אליצור איתו אשקלון הפסידה בסוף השבוע האחרון למכבי קרית מוצקין. חנן הירשוביץ ממשיך להסתדר ללא ג'וש פרוינד, עומד בן דוד ואלונזו קולמן. מנגד, הקבוצה של גיא קנטור נמצאת במומנטום חיובי ונראית נהדר בתקופה האחרונה. גיל אמיתי, עמית ביר כץ וצמד הזרים מספקים פעם אחר פעם שורה סטטיסטית נאה. על מנת להשיג את המקום בפלייאוף העליון יצטרכו ברמת השרון לנצח את כל שלושת המשחקים שנותרו להם עד לתום העונה הסדירה.