מחזור 3: חיפה תארח את עירוני ר"ג, אשדוד מול אשקלון

המחזור השלישי בליגה הלאומית ייצא לדרך הערב (שלישי) עם ארבעה משחקים, כאשר במוקד מכבי 'נקסט אורבן' חיפה תקווה להשיג ניצחון בכורה מול מכבי עירוני רמת גן שטרם הפסידה. הפועל מגדל העמק/יזרעאל תארח את א.ס רמה"ש שיין נדל"ן שעוד לא הפסידה העונה. ביום רביעי יימשך המחזור עם שלושה משחקים – אליצור איתו אשקלון ומכבי אשדוד תפגשנה לקרב דרומי. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תארח את הפועל עפולה במטרה להשיג ניצחון ראשון העונה.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

יום שלישי – 26.10:

 מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – מכבי עירוני רמת גן (רוממה, 19:00)
קרב בין קבוצה שטרם הפסידה לבין קבוצה שטרם ניצחה בליגה. עם שני הפסדי ליגה, מכבי 'נקסט אורבן' חיפה מתייצבת למשחק ביתי מול הקבוצה של שמוליק ברנר בידיעה שהפסד יעמיק את פתיחת העונה הרעה שלה. הירוקים יקוו כי משחק הגביע יעלה את הבטחון בקרב השחקנים. מכבי עירוני רמת גן תגיע לרוממה עם הרבה סיבות לאופטימיות אחרי שלושה משחקים נהדרים שיכולים להעיד על המשך הדרך. צמד הזרים, דקראיי טאקר וריקי טרנט, מגלים יכולת טובה, ולצידם גיא פרבר, שחר עמיר ומוריאל לוטאטי. מול קפאברג, פוטניי ונונז יצטרכו האורחים לשים דגש על ריבאונד ההגנה.

טריוויה: אבי סוכר גדל במכבי ראשון לציון, אותה שמוליק ברנר אימן. האחרון פרץ במדי מכבי עירוני ר"ג, אותה אימן בעבר אבי סוכר.  

הפועל מגדל העמק/יזרעאל – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן (קרית יערים, 19:30)
לא לפתיחת העונה הזאת קיוו במגדל העמק. מאז ההפסד בנהריה לפני כשבועיים, בקבוצה שיחקו משחק בודד בגביע. בנוסף לכך, אליה סרור לא כשיר במאת האחוזים, לירן מורן סובל משבר בזרת, אוהד דקל גמר את העונה לאחר שקרא את הצולבת וסי ג'יי ג'קסון כנראה גמר את העונה בעקבות פציעה בגבו. ואם כל זה לא מספיק – במשחק הגביע בסוף השבוע טל פרסלני שבר את היד וייעדר בתקופה הקרובה. עם כל זה תנסה העולה החדשה להפתיע את מי שטרם הפסידה בליגה. א.ס רמת השרון שיין נדל"ן נראית נהדר בפתיחת העונה, בעיקר בזכות שני הזרים שלה. טיילר ווידמן אמור לחזור לסגל לאחר שנעדר ממשחק הגביע בבירת העמק. גיל אמיתי הפצוע לא אמור לשחק, אך בהיעדרו גילו אביב שמעוני וגיא ארטמן יכולת טובה בניצחון על הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין.

טריוויה: ניצחון של א.ס רמה"ש יקבע את פתיחת העונה הטובה ביותר של הקבוצה בליגה הלאומית.

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – מכבי מעלה אדומים (רמז, 19:00, שידור ישיר בפייסבוק)
עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא יצאה מנהריה בתחושת פספוס. נציגת הקריות הייתה קרובה להפתעה גדולה, אך נכנעה בסיום. שרון אברהמי ימשיך להסתדר ללא שלו לוגשי הפצוע. מי שנראה טוב בפתיחת העונה הוא קני פנדרבורק שקלע 24 נקודות בממוצע בשני המשחקים הראשונים. העולה החדשה ממעלה אדומים צברה בטחון לאחר ניצחון הליגה על הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין, וגם בהפסד לאליצור נתניה בגביע יכולים להיות מרוצים ממספר דברים. אחד מהם הוא היכולת לא להישבר ולגלות אופי, וכמו כן היכולת של ברק אוריון שמתגלה כשחקן לגיטימי בליגה. יאיר גבירץ יודע שעם כל הכבוד למשחק החוץ בקרית אתא, המבחן הגדול שלו יהיה בשני המשחקים הבאים בהם תארח קבוצתו את מכבי 'סנו' הוד"ש והפועל מגדל העמק/יזרעאל.  

טריוויה: גור לביא קולע ב-83 אחוז לשתי נקודות, שני בישראלים לאלכס צ'וברביץ'.  

מכבי 'סנו' הוד"ש – עירוני 'גשם' נהריה (עתידים, 19:30)
לאחר שלושה משחקים מכבי 'סנו' הוד"ש עדיין ללא ניצחון. הקבוצה של איתי לוי אמנם מקבלת תפוקה נאה מצמד הזרים, אך בכדי לצבור נקודות תהיה חייבת את הצוות הישראלי. במפגש מול עירוני 'גשם' נהריה נראה שהביתיים יצטרכו נס בכדי לרשום ניצחון בכורה העונה. היורדת מליגת העל מגיעה עם מאזן מושלם במסגרות המקומיות ויכולת מרשימה. במחזור האחרון דאסטין תומאס סיפק יכולת טובה וקלע 22 נקודות, והמשיך גם במשחק הגביע באותה המגמה.

טריוויה: ניב ברקוביץ' ויוגב אוחיון יפגשו לקרב בין שני רכזים מנוסים.


יום רביעי – 27.10:
הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – הפועל עפולה (נחשון, 20:00, ישיר בערוץ הספורט)
לא כך רצתה הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין לפתוח את העונה. הקבוצה של יהוא אורלנד טרם ניצחה משחק רשמי, כשהיא מאפשרת ליריבות שלה אחוזים גבוהים מכל הטווחים. לייס דאן נמצא בכושר התקפי נהדר ומוביל את קלעי הליגה, כשלצידו גם שוהם גת מראה סימנים חיוביים. בצד השני, הפועל עפולה סימנה וי על עלייה לשלב רבע הגמר. על אף הניצחון, בקבוצה לא היו מרוצים מהרבע האחרון אותו הפסידו 28-12 וכמעט שמטו את המשחק. הסנטר מייקל הוליפילד עומד על 3.5 נקודות בלבד למשחק, בעוד ריקי פאק קולע 24.5 נקודות ב-44 אחוז מהשלוש. תומר פורת, שיפגוש בצבע את יונתן מור, פתח טוב את העונה ואחרי שני משחקים בדאבל פיגרס ירצה להמשיך באותה המגמה.  

טריוויה: מפגש אקסים. ג'ימי הול, ששיחק אשתקד בעפולה, יפגוש את קבוצתו. מנגד, דניאל דנינו וגיא דותן יחזרו לאולם נחשון.

אליצור נתניה – עירוני 'קבוצת גינת' רעננה (זיסמן, 18:00, שידור ישיר בפייסבוק)
עונש רדיוס מהעונה שעברה מאלץ את אליצור נתניה לנדוד לאולם זיסמן במה שאמור היה להיות משחקה הראשון לעיני הקהל הביתי. הקבוצה של רובן נייברגר נראית נהדר בינתיים, ושוב מציגה שני זרים יעילים מאד בצבע. מי שעוד מגלה יכולת טובה הוא איתן בורג שמראה ניצוצות. מנגד, אחרי ההפסד במחזור הפתיחה עירוני 'קבוצת גינת' רעננה התאוששה על חשבון מכבי 'סנו' הוד"ש. השבוע היא תפגוש עוד יריבה מאזור השרון, בידיעה שבכדי להתבסס בצמרת העונה היא תהיה חייבת לשמור על יציבות. ירין איינהורן חילק 14 אסיסטים במחזור החולף ורעננה קלעה 16 שלשות – שיא עונתי עד כה. 

טריוויה: עבור אליצור נתניה יהיה זה משחק שני ברצף בזיסמן בליגה, לאחר שבשבוע שעבר ניצחה את הפועל ר"ג גבעתיים.


אליצור איתו אשקלון – מכבי אשדוד (אשקלון, 19:00)
קרב בין שתי קבוצות דרומיות, שכמו בעונה החולפת רוצות לסיים את העונה בליגת העל. מכבי אשדוד תרצה להשיג את הניצחון הראשון שלה העונה מול השכנה מאשקלון. הדולפינים נראו בגביע הרבה יותר טוב מאשר בליגה, ויצטרכו להמשיך באותו הקו. מנגד, אליצור איתו אשקלון נכנעה גם היא למכבי עירוני ר"ג במחזור הליגה האחרון. ג'יי אר הולדר פתח רע את העונה ועומד על 8 נקודות בממוצע באחוזים נמוכים. לעומת זאת, אלון דרוקר מגלה יכולת טובה ואף דחק קצת את עומר בן דוד.

טריוויה: בשני המשחקים שלה העונה מכבי אשדוד שיחקה בזיסמן מול מכבי עירוני ר"ג, ובשניהם הפסידה.