מחזור 5 בארצית: הפועל חיפה ומכבי בת ים עם ניצחון חמישי

 

המחזור ה-5 בארצית זימן שני מפגשי פסגה בשני המחוזות. במחוז הדרומי גברה מכבי בת ים בחוץ על אליצור רמלה, 76-87, הנחילה לה הפסד ראשון ושמרה על מאזן מושלם. במחוז הצפוני ניצחה הפועל חיפה את עמק יזרעאל, 69-76, וגם היא עם ניצחון חמישי ב-5 מחזורים.

דרום

מפגש מסקרן מיוחד נערך ברמלה בין אליצור המקומית לאורחת מכב בת ים. שתיהן הגיעו למשחק מושלמות – בת ים עם 4 נצחונות ורמלה עם 3 (ומשחק חסר). שתיהן סומנו כמועמדות לעלייה, וברור היה שמדובר בקרב שיכול לסמן מגמות לקראת המשך העונה.

המשחק נפתח בקצב מצוין, כששתי מוכיחות שהן ראויות למיקום שלהן בצמרת. אף אחד מהשתיים לא הצליחה לברוח יותר מדי, ובסיום הרבע הראשון הובילה בת ים 24-25. ברבע השני נמשך קרב החפירות בין השתיים, כאשר כל קבוצה מייצרת מיני ריצה, אבל יריבתה לא נותנת לה לברוח, ואחרי 20 דקות יתרון 4 נקודות לבת ים, 41-45. רבע שלישי נמשך באותה מגמה, עם משחק צמוד וסלים יפים משני הצדדים, ובסיום הרבע 58-61 לבת ים. ברבע האחרון הציגה בת ים את הנשק החזק שלה – ההגנה. החבורה של בריגר הצליחה לשמור את הרמלאים על 18 נקודות בלבד, בדרך לניצחון חמישי העונה – 76-87.

בבם בלטו רז אלבז עם 23 נקודות, איתי קרביוב עם 17, ישראל שיינפלד עם 11 ודן שפי עם 10. ברמלה בלטו עומר אל על עם 20 נקודות, סטנלי ברנדי עם 19, עידן רג'ואן 14 ואלכס צ'רנוביץ 11. מאמן בת ים, דרור בריגר: "היה משחק קשוח וטקטי. שתי הקבוצות הגיעו מוכנות, וראו אצלן תוכנית משחק ברורה. במחצית הראשונה שיחקנו הגנה לא טובה, אמנם הובלנו אבל אל שלטנו. במחצית השנייה, ובעיקר ברבע האחרון, חזרנו לשמור כמו שתיכננו וזה מה שהביא לנו את הניצחון". מאמן רמלה, אבי סוכר: "היה משחק צמרת טיפוסי. הרבה עליות וירידות מצד שתי הקבוצות. הליגה עוד ארוכה, וזה היה עוד משחק בדרך להשגת המטרה שלנו שהיא הפלייאוף".

דרור בריגר ושחקני בת ים חוגגים ברמלה # צילום: מתוך דף הפייסבוק של המועדון
דרור בריגר ושחקני בת ים חוגגים ברמלה # צילום: מתוך דף הפייסבוק של המועדון

 

בשאר המשחקים מכבי רחובות ההיתה קבוצת הבית היחידה שהצליחה לנצח לאחר שגברה על מכבי שוהם 72-90, הפועל לוד ניצחה בחוץ את מכבי תל כביר 67-86, מכבי פ"ת גברה בחוץ על מכבי מעלה אדומים 67-89, אליצור גבעת שמואל ניצחה בחוץ את הפועל באר טוביה 61-77,  וחבל איילות השיגה ניצחון חוץ נאה בקרית אונו 58-68.

צפון

הפועל חיפה המושלמת אירחה את עמק יזרעאל שהגיעה למפגש לאחר 3 נצחונות רצופים. הרבע הראשון נפתח בשליטה מוחלטת של חיפה שברחה ל-8 הפרש 9-17. יזרעאל התעשתה ובעזרת ריצה של 11-0 עלתה ליתרון של 17-20, אבל זו הייתה הפעם האחרונה שחניכיו של עודד הנדלר הוליכו במשחק הזה. חיפה נתנה גז בריצת 0-8 משלה, ועד סיום המחצית הגדילה את הפער ל-8 נקודות, 34-42. יזרעאל גילה אופי ולא הרימה ידיים, ובסיום רבע שלישי צמוד הוליכה חיפה 49-53. יזרעאל המשיכה חנגוס בהפרש ובדקה ה-35 אף הישוותה, 61-61. שלשות מאני טיים של רותם ברזילי (13 נקודות בסך הכל) וטל פרסלני (25 נקודות) סגרו עניין עברו שקד שוהם וחבורתו, שסגרה ניצחון חמישי העונה, 69-76.

בנוסף לפרסלני המצוין ולברזילי בלט בחיפה ג'ונתן בייז עם 16 נקודות. ביזרעאל בלטו יבגני ליוטרין עם 17 נקודות, אבישי גורדון עם 13 וקורן ז'ורנו עם 11. מאמן חיפה, שקד שוהם: "בגדול, היה משחק מעניין וטוב. התפתח משחק מאוד חזק ואגרסיבי. הובלנו במשחק לכל אורכו, והיו פעמיים שהצלחנו לברוח לדו ספרתי, אבל העמק עם כל הניסיון שלהם הצליחו לחזור ונתנו פייט חזק. אנחנו מתחברים לאט לאט ומנסים להיראות טוב יותר משבוע לשבוע. על הדרך חשוב לאסוף נצחונות לקראת הדבר האמיתי". מאמן יזרעאל, עודד הנדלר: "שיחקנו לא טוב מול קבוצה מצוינת. לא שיחקנו את הכדורסל שלנו ועשינו הרבה טעויות לא מחויבות בהגנה. כדי לנצח משחקים גדולים צריך להגיע אחרת".

החיפאים חוגגים את הניצחון החמישי שלהם # צילום: אלעזר פינקוביץ', מתוך הפייסבוק של המועדון
החיפאים חוגגים את הניצחון החמישי שלהם # צילום: אלעזר פינקוביץ', מתוך הפייסבוק של המועדון

 

בשאר המשחקים ניצחה מכבי חדרה את קרית מוצקין 75-84, עכו גברה על עמק חפר 65-68, וצפת ניצחה את לב השרון 72-77.