מחזור 7: דרמה בין גליל עליון ורעננה, הפסד ראשון למג'דל כרום

המחזור השביעי בליגה הלאומית לנשים סיפק לנו אמש כמה משחקים חד צדדים, אבל קיבלנו גם משחק סופר צמוד שהוכרע רק בשניות הסיום בין גליל עליון ורעננה. במשחק מעניין נוסף רמה"ש ניצחה בחוץ את ירושלים, האקדמיה הפתיעה את מג'דל שספגה הפסד ראשון העונה, ובתחתית נצחונות חשובים לעמק יזרעאל ואליצור עירוני נתניה.

מאת: לילך וייס
צילום: יעל אמסילי

אס"א ירושלים – א.ס. רמה"ש 63:54

רמה"ש עוצרת את המומנטום של ירושלים ומנחילה לה הפסד שני העונה אחרי משחק שהיה שקול ברובו. השרוניות עם הגנה טובה הובילו לאורך רוב המשחק וגם הצליחו מספר פעמים לברוח ליתרון, כירושלים רדפה ורדפה אבל בסוף נתקעה.

המארחת פתחה את המשחק עם יתרון 0:4 מהיר, אבל אז ההגנה של רמה"ש החלה לעבוד ואת סל השדה הבאה שלה אס"א מצאה רק כ-6 דקות דקות אחר כך. בנתיים רמה"ש חטפה לא מעט כדורים ולמרות שאת רובם לא ידעה לנצל לנקודות, כן הצליחה לסדר לעצמה יתרון קל 11:6. נקודות מחצי מרחק שלגילי ליאור ושלשה של אלה נר הקפיצו את היתרון של האורחת לדו ספרתי, 18:8, בדרך ל-18:11 בתום הרבע הראשון.

ההתקפה של אס"א נראתה יותר טוב בתחילת הרבע השני וחזרה לייצר נקודות, אבל גם רמה"ש קלעה בקצב טוב ועם עוד כמה חטיפות וריצה למתפרצות שמרה על יתרון על סף הדו ספרתי – 27:18. כאן המשחק נתקע לכמה דקות טובות כששתי הקבוצות החטיאו והחטיאו, עד שהגיעה נטע רפאל ועם 4 רצופות העירה קצת את המשחק. סל מחצי מרחק של טליה פרידמן השלים ריצת 0-6 מקומית, וגרם ליוני אורן להזעיק פסק זמן שגם לאחריו האורחת המשיכה להחטיא. ירושלים המשיכה לקזז ונקודה מהקו של רפאל קבעה שוויון, לפני שסל באזר של יעל גלילי שלח את הקבוצות להפסקה ב-31:29 רמה"ש.

יופי של קצב קיבלנו בפתיחת המחצית שניה. ירושלים ניצלה את הירידה באגרסיביות ההגנתית של רמה"ש כדי לקלוע בצבע ומבחוץ עלתה ליתרון 31:36, האורחת הגיב עם ריצת 9-0 משלה ששוב העבירה את היתרון צד. כמה דקות של חילופי סלים השאירו את האורחת ביתרון של 2-4 הפרש, ואחרי 3/4 משחק 44:42 אורח. הרבע הרביעי המשיך באותה מגמה. קצת חילופי סלים בין הקבוצות, ורמה"ש שומרת על יתרון של 2-6 הפרש. 4 דקות לסיום 54:48 לאורחת אחרי סל של רוני קלינגר מאסיסט יפה של תמר אנגל. המארחת נתקעה קצת עם החטאות מבחוץ, ורמה"ש כבר עלתה לפלוס 9 קצת יותר מדקה לסיום. ירושלים במאמץ אחרון הצליחה להוריד למינוס 6, אבל לא יותר מזה. בסיום 63:54 מרשים לרמה"ש.

קלעו לירושלים: נעה שמעוני 14, נטע רפאל 10, טליה פרידמן 9, מוריה חסון ועדן פורת 7 כ"א, אופיר דרור 3, מורן שחם ורינת בן יעקב 2 כ"א.

קלעו לרמה"ש: רוני קלינגר 15, תמר אנגל 14, גילי ליאור 12, אלה נר ויעל גלילי 7, שלי שפית 4, ענבל מיכל והילה הניג 2 כ"א.

מכבי רעננה – הפועל גליל עליון 63:65

רעננה שורדת עוד מותחן, והפעם אחד דרמטי במיוחד שהוכרע רק בשניות הסיום עם סל ניצחון של טל יעקב. קודם לכן קיבלנו 4 רבעים שקולים במיוחד בהם אף קבוצה לא הצליחה לברוח ליתרון משמעותי, כשחצי דקה לסיום הדר רפאל קבעה שוויון 63. בהתקפה הבאה טל יעקב העלתה את רעננה לפלוס 2, ולגליל נשארו כ-15 שניות למהלך אחרון. הדר רפאל הכניסה את הכדור פנימה לקרן מוזס שנעצרה בחסימה של בר סלע, ורעננה מרחה את השעון עד שהזמן נגמר. רעננה שומרת על מאזן מושלם עם ניצחון שביעי העונה, גליל סופגת הפסד שלישי.

קלעו לרעננה: בר סלע 21, טל יעקב 16, ניקול מיכאילץ 13, לי קפיטולניק 7, לנה פודלובה 4, מורן שטרית וחנה הללי 2 כ"א.

קלעו לגליל עליון: הדר רפאל 20, קרן מוזס 11, מיקה ביתן וענבר לברון 8 כ"א, אמה רוזנסטון ודבי בלייברג 6 כ"א, רג'י גליידה 4.

הפועל כפ"ס – הפועל כאוכב 50:77

מפגש הקצוות בין כפ"ס לכאוכב הסתיים בלי הפתעות, כשהקבוצה מהשרון שמרה שבוע נוסף על מאזן מושלם. רבע שני קטלני אותו ניצחו 5-21 הביא את המארחת ליתרון דו ספרתי גבוה, עליו הצליחה לשמור לאורך המחצית השניה עד לסיום המשחק. כאוכב שהשיגה רק ניצחון אחד העונה נשארת מסובכת בחלק התחתון של הטבלה.

קלעו לכפ"ס: ליעד אורבך 16, שיר תירוש 14, קרן נחמה 11, אופיר פרפרה ודרור מייברג 8 כ"א, שחר גרנות 7, אופיר וינטרוב 6, גלי קונטס 3, עמית מלכה ועלמה כהן 2 כ"א.

קלעו לכאוכב: ליאן עודה 16, מיתר אסולין 11, דאליה חטיב 9, באראא מריח ואסיל עודה 5 כ"א, אליסאר סלמאן 4.

אקדמית וינגייט – הפועל מג'דל כרום 48:69

ניצחון מפתיע מאוד לאקדמיה, שהפציצה לא פחות מ-15 שלשות אמש והייתה לראשונה העונה שמנצחת את מג'דל כרום שהגיע למשחק אחרי 5 נצחחנות רצופים. האקדמיה הצליחה לברוח ברבע השני ליתרון דו ספרתי עליו שמרה ברבעים הבאים, כשמג'דל מדי פעם מצליחה לצמצם קלות אבל לא בצורה משמעותית.

המשחק התחיל דווקא שקול, עם חילופי סלים ויתרון שזז מצד לצד, עד שלקראת סוף הרבע הראשון האקדמיה הצליחה לפתח קצת מומנטום ולברוח ליתרון 8:15. המומנטום המקומי המשיך גם לתוך הרבע השני, כשבעוד מג'דל נתקעה בהתקפה עם סדרת החטאות, האקדמיה החלה להפציץ מבחוץ וטסה קדימה ליתרון 15 – 12:27. מג'דל התעוררה קצת וחזר לייצר נקודות בצבע, המארחת המשיכה לקלוע מבחוץ ובהפסקה הפער נשמר – 23:36 וינגייט.

מג'דל פתחה את המחצית השניה עם הגנה טובה וחטיפות שהשאירו אותה בפיגור סביב ה-10-12 הפרש. אבל ברגע שהשלשות של האקדמיה חזרו לצלול פנימה – היא שוב ברחה והפער כבר חצה את ה-20 הפרש. המומנטום של מג'דל נעצר ונראה היה שזה משפיע עליה כשהיא שוב התקשתה לייצר נקודות, ובסוף הרבע השלישי האקדמיה כבר בפלוס 23 – 36:59. האורחת סירבה לוותר על המשחק ועלתה לרבע האחרון אגרסיבית מאוד בהגנה וכבר הצליחה להוריד את ההפרש ל-17, אבל אז שוב הגיעה שלשה של האקדמיה שהוציאה לה את האוויר. עד הסיום הקבוצות החליפו קצת סלים כשהפער של האקדמיה נשאר, 48:69 בתום 40 הדקות.

קלעו לוינגייט: רבקה ויוואג 19 (5 שלשות), לי טייכמן וגל רביב 10 כ"א, ליאם בסטקאר 9, עופר כספי 8, מיה ניקוליץ' 7, הדר דניאל 3, עלמה רשלבך 2, דשה סמרו 1.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 22, רואן חמדאן 8, עלית כהן 6, ליאור ראשית 4, שדא כנעאן, אסיל בדראן, דוניא חדיד ואעישה חיג'אזי 2 כ"א.

בני יהודה – אליצור יבנה 45:73

ניצחון רביעי ברציפות לבני יהודה שמתקדמת לחלק העליון של הטבלה. כבר במהלך המחצית הראשונה בה קלעה 7 שלשות בני יהודה הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי, והמשיכה להגדיל את היתרון שלה גם בחצי השני בדרך לניצחון.

קלעו לבני יהודה: רוני גולדין 21, מורן ספיר 14, מגי איזה 12, עמית בן אליעזר 11, שובל אור שלום 6, שירה בן דוד ואופיר קירשטיין 4 כ"א, זואי רייכמן 1.

קלעו ליבנה: אופק טלקר 10, יפית כהן 9, יאנה שפירו 7, מעין זילברמן 6, הילי בוים והדר לזרוב 4 כ"א, לירן שחף 3, שחר עמית וסירין מוחמד 1 כ"א.

אליצור נתניה – הפועל עמק יזרעאל 82:49

עמק יזרעאל קוטעת את שרשרת ההפסדים שלה עם ניצחון חוץ קל בנתניה, שמרחיק אותה עוד קצת מהתחתית. ברבע הראשון יכולת טובה של יעל גרודר הצליחה השאירה את המארחת בפיגור קל (15:13 אחרי 10 דקות), אבל ברבע השני העמק פתחה מבערים וקלעה 29 נקודות (4 שלשות) בדרך ליתרון 21 בתום המחצית הראשונה. האורחת המשיכה לצלוף מבחוץ גם במחצית השניה והגדילה עוד את היתרון שלה עד לסיום.

קלעו לנתניה: הילה מימון 21, אנג'לה חצ'דוריאן 13, יעל גרודר 11, שובל בן ארי ושני חכים 2 כ"א.

קלעו לעמק יזרעאל: שירז כץ 20 (5 שלשות), אלה פינצ'י 16, בר אביטל 13, נטע רפאלי 12, תומר נוב 7, ליאן אשל ורותם שיין 5 כ"א, יומנא מואסי ואגורי אהרוני 2 כ"א.

הפועל באר טוביה – אליצור עירוני נתניה 88:34

קרב התחתית בדרום הסתיים בניצחון של האורחת מנתניה, שמשיגה ניצחון חשוב שמעלה אותה מעל הקו האדום. המארחת מנגד עם הפסד רביעי ברציפות מסובכת עמוק בתחתית.