מחזור 7: הפסד ראשון לעמק יזרעאל, ניצחון ראשון לאס"א ירושלים

מחזור מעניין במיוחד היה השבוע בליגה לנערות א' – הפועל עמק יזרעאל ספגה הפסד ראשון העונה מול מכבי חיפה, לב השרון מתחה את גלבוע ומנשה גברה על נצרת ונשארה בתמונת הבית העליון. בדרום אס"א ירושלים השיגה ניצחון ראשון, הוד"ש רשמה ניצחון מרשים על כפ"ס בצמרת המחוז וראשל"צ עדיין מושלמת.

מאת: לילך וייס

צפון

הפועל מנשה – הפועל נצרת אורטודוקס 61:65

מנשה משיגה ניצחון דמרטי וחשוב במיוחד, שמשאיר אותה במאבק על המקום השישי והכניסה לבית העליון במחוז הצפוני. המשחק היה שקול והפכפך, כשאף קבוצה לא הצליחה לברוח ליתרון שמעל 8 הפרש. במאני ת.טיים הייתה זאת כאמור מנשה שעם נקודות חשובות של בר עינת הצליחה להשאיר את הניצחון בבי

המשחק נפתח שקול. מנשה צלפה מחוץ לקשת, נצרת קלעה גם מבפנים וגם מבחוץ ואחרי 6 דקות של כדורסל אנחנו בשוויון 10. המארחת הגבירה לחץ בהגנה והצליחה לחטוף כמה כדורים שתורגמו לנקודות של שחר פרולה בצד השני, אבל נצרת לא נתנה לה לברוח יותר מדי ועם סל כמעט באזר של קרול ח'בייס סגר את הרבע הראשון בשוויון 16.

מנשה המשיך לעבוד חזק בהגנה ברבע השני, ובעוד נצרת מתקשה לייצר נקודות המארחת הצליחה לייצר בריחה ראשונה – 17:25 אחרי שלשה של שחר פוקס. פסק זמן של האורחת עזר לה לאפס את היד, ועם שלשות של לונה אבו חדרה, נור בשארה ושדא פואד החזירה את המשחק לשוויון. עד לירידה להפסקה מנשה שוב הצליחה לעלות ליתרון קל – 31:34 בתום המחצית הראשונה.

בתחילת הרבע השלישי הקבוצות החליפו סלים מה שהשאיר את מנשה ביתרון קל. לקראת אמצע הרבע נצרת החלה להפעיל לחץ הגנתי מאסיבי על כל המגרש, ולצד צליפות מחוץ לקשת של ג'ויל ג'ובראן השלימה ריצת 15-5 והעבירה את היתרון אליה. בסוף הרבע השלישי נצרת ביתרון שיא 54:47. הרבע האחרון נפתח הפוך לגמרי – מנשה היא זאת שלחצה בהגנה, קלעה בצבע ומהר מאוד החזריה את היתרון אליה – 56:56 אחרי 7 רצופות של פרולה.

פסק זמן של נצרת הצליח לעצור את המומנטום המקומי, ובהמשך סינתיא עבדו עם שלשה וסל בצבע אחרי אסיסט של ג'ובראן שוב העבירה את היתרון צד – 61:59 נצרת 3 דקות לסיום. אבל כאן האורחת נתקעה, וגם מנשה לא הרשימה יותר מדי בהתקפה אבל כן הצליחה לייצר סלים חשובים של פוקס ובר עינת. נצרת המשיכה להחטיא, עינת הוסיפה סל מחצי מרחק כ-16 שניות לסיום וקבעה 61:65 שסגר את הסיפור. נצרת לא הצליחה לייצר נקודות בזמן שנותר והתוצאה נשארה בעינה עם ניצחון חשוב להפועל מנשה בסיום.

קלעו למנשה: שחר פרולה 22, בר עינת 15, שחר פוקס 8, לין מואסי 5, גלי לנדבר ודפנה בנטל 4 כ"א, גילי שוהם 3, זהר אברהמי וסארה כבהה 2 כ"א.

קלעו לנצרת: ג'ויל ג'ובראן 17, שדא פואד 14, סינתיא עבדו 9, קרול ח'בייס 8, לונה אבו חדרה 6, נור בשארה 5, ריאן חסניין 2.

עוד השבוע בצפון: מכבי חיפה רשמה ניצחון ביתי מרשים במיוחד על הפועל עמק יזרעאל, 51:62, לה זה הפסד ראשון העונה. הפתיחה דווקא הייתה של האורחת בכחול שבהובלת ליאן אשל ואלה דוידסון הצליחה לברוח ליתרון סביב הדו ספרתי וירדה להפסקה בפלוס 9. אבל ברבע השלישי חיפה השתלטה על המשחק, החלה לקלוע בקצב גבוה בהובלת דניאלה גיל והצליחה להעביר את היתרון אליה בדרך לניצחון בסיום. תמר זינגר סיימה את המשחק עם 14 נקודות לזכות חיפה, גיל ונעה ליפשיץ הוסיפו 13 כ"א. בעמק יזרעאל ליאן אשל עם 23, אלה דוידסון עם 14.

במשחק נוסף שהיה לנו בצמרת הצפונית השבוע הביסה אקדמיית וינגייט 36:70 את השכנה אליצור עירוני  נתניה. לנתניה מדובר בהפסד ראשון (ושני סה"כ העונה) אחרי רצף של 4 נצחונות. מי שכן המשיכה ברצף הנצחונות שלה היא מכבי רעננה, שלא התקשתה לנצח בבית את מכבי אום אל פאחם 22:69. הפועל גלבוע מעיינות גברה בבית על הפועל לב השרון 48:55, אחרי שהתאוששה מפתיחת משחק לא טובה. השרוניות הובילו 15:1 ברבע הראשון, אבל לאט לאט גלבוע נכנסה למשחק, הצליחה להפוך את התוצאה וברבע האחרון גם ברחה לדו ספרתי בדרך לניצחון.

דרום

מכבי הוד"ש השיגה ניצחון ענק בקרב הצמרת עם הפועל כפ"ס – 72:84. שירה הלוי, טל הבר ונטע פייגנבויים הובילו את הוד"ש ברבע שני חזק ליתרון דו ספרתי, והמשיכו בקצב הטוב גם ברבע השלישי בו יתרון השיא של הוד"ש כבר עמד על 18 הפרש. לקראת הסיום מאיה זילברשלג ואופיר וינטרוב הצליחו לצמצם את ההפרש עבור כפ"ס. פייגנבויים הובילה את קלעיות הוד"ש עם 32 נקודות, 22 להלוי ו-14 להבר. בכפ"ס עלמה כהן עם 28, וינטרוב 13 וזילברשלג 11.

אס"א ירושלים השיגה ניצחון ראשון העונה, 51:62 ביתי על בני יהודה. אחרי 3 רבעים שקולים יחסית, ברבע האחרון בני יהודה הסתבכה בבעיית עבירות וירושלים הצליחה לפתח מומנטום וברחה ליתרון דו ספרתי בסיום. נועה גגולה עם 18 נק', לין כהן עם 16 נק' ודניאל בן אבי עם 14 נק' הובילו את קלעיות ירושלים, בבני יהודה רותם מלאכי עם 15 נק', אדג'ה הואטרה עם 14.

הפועל ראשל"צ הביסה בבית את א.ס. רמה"ש 45:89, ונשארה גם השבוע עם מאזן מושלם במקום הראשון בדרום. אליצור חולון שחטפה בעצמה מראשל"צ בשבוע שעבר התאוששה עם ניצחון חוץ קל על אליצור יבנה שרה 77:40.