מחזור 8: משחק צמרת בין עמק יזרעאל לרמה"ש, קרב תחתית בין מודיעין ויהוד

המחזור השמיני בליגת העל לנוער נפתח כבר בשבת כשיבנה הביסה בבית את מכבי פ"ת 52:94. במסגרת המשחקים שמחכים לנו הערב יש עוד משחק צמרת צפוני מעניין – כשעמק יזרעאל תארח את רמה"ש, ומשחק מסקרן נוסף בין חיפה לרעננה. בדרום חולון תנסה לעצור את הרצף של מכבי ת"א, ראשל"צ וירושלים ינסו לשפר מאזנים בחלק העליון של הטבלה ומודיעין ויהוד יפגשו בחלק התחתון של הטבלה.

מאת: לילך וייס

צפון

הפועל עמק יזרעאל – א.ס. רמה"ש

גם השבוע מחכה לנו משחק צמרת ישיר בצפון, שישודר בשידור ישיר בערוץ הספורט. גם ליזרעאל וגם לרמה"ש יש מאזן של 5 נצחונות, שתיהן גם רשמו הפסדים צמודים ודרמטיים מול עמק יזרעאל, ושתיהן הביסו בשבוע שעבר יריבות מהחלק התחתון של הטבלה. שתי קבוצות בכושר טוב שרוצות לשפר את מקומן בצמרת ואמורות לספק לנו משחק טוב, כשלזכות העמק יש את יתרון הביתיות שבטח יתן לה קצת דחיפה של הקהל המקומי.

בני הרצליה – אליצור עירוני נתניה

וממפגש צמרת, למפגש בחלק התחתון של הטבלה. גם הרצליה וגם נתניה השיגו עד היום בליגה שני נצחונות, ויחפשו את השלישי שיקרב אותן למרכז הטבלה. הרצליה מגיע במומנטום חיובי אחרי הניצחון בשבוע שעבר כשלפניו הגיעו שני משחקים בהם נראתה לא רע מול קבוצות הצמרת. נתניה בשבוע שעבר הפסידה לרעננה, אבל יחד עם זאת יכולה להיות מעודדת מזה שאת 2 הנצחונות שלה העונה השיגה דווקא בחוץ אז אולי זה ישחק לטובתה גם השבוע.

עירוני רעננה – מכבי 'אסי' חיפה

גם רעננה וגם חיפה ניצחו בשבוע שעבר – חיפה עשתה זאת מול חדרה ונשארה עם חבורת הצמרת, רעננה מול נתניה והתקדמה קצת במעלה הטבלה. על הנייר הקבוצה מהכרמל פייבוריטית לנצח במשחק הזה, אבל רעננה יודעת שהיא חייבת את הנקודות אם היא רוצה לשמור לעצמה סיכוי להעפיל לבית העליון הצפוני.

הפועל עמק חפר – הפועל 'ניר' נהריה

פתיחת העונה המושלמת של עמק חפר נעצרה בשבוע שעבר, עם הפסד מאכזב ובהפרש גבוה מול גלבוע מעיינות. קרוב לודאי שהשבוע כשהשרונים יחזרו הביתה לרופין הם יבואו הרבה יותר מפוקסים, והעובדה שמחכה להם יריבה על הנייר יותר נוחה גם כנראה תעזור להם להתאושש. הצפונים השיגו רק ניצחון אחד העונה, ויהיה להם קשה עד מאוד לצאת עם הנקודות מעמק חפר.

מכבי זכרון יעקב – הפועל גלבוע מעיינות

לפני שבוע גלבוע פגשה למשחק צמרת את עמק חפר, והשבוע יש לה ההפך מזה – משחק קצוות מול זכרון שנועלת את טבלת המחוז. גלבוע נמצאת בכושר מצויין עם מאזן מושלם ואחרי ניצחון כאמור על עמק חפר, זכרון מנגד עדיין לא הצליחה למצוא את הנקודות העונה בליגה כך שדי ברור מי הפייבוריטית במשחק הזה.

דרום

עצמה מודיעין – ע.ל.ה יהוד

מפגש בין שתי קבוצות שנמצאות בחלק התחתון של הטבלה. מודיעין רשמה שני נצחונות עד כה העונה, שניהם היו בבית מול יריבות ברמה דומה. יהוד השיגה רק נצחון אחד, אבל השבוע מקבלת יריבה שיותר ברמה שלה וזאת ההזדמנות שלה לחזור למעגל הנצחונות.

עירוני 'מ. רוטנשטיין' נס ציונה – הפועל ב"ש

הכתומים נמצאים בכושר נהדר של 4 נצחונות רצופים, כולל 2 נצחונות מרשימים במיוחד על קבוצות צמרת, והם צפויים להמשיך ברצף שלהם גם השבוע. הדרומים לא ניצחו מאז המחזור הראשון של הליגה ונמצאים על רצף של 6 הפסדים, ויהיה להם קשה מאוד לשבור את הרצף הזה השבוע.

מכבי 'איציק' ראשל"צ – הפועל 'עזרא' ירושלים

משחק מעניין בין שתי קבוצות מהחלק העליון של הטבלה הדרומית, שישודר בשידור ישיר בפייסבוק של איגוד הכדורסל. ראשל"צ נמצאת קצת יותר גבוה בטבלה מהיריבה שלה, עם הפסד בודד ורצף של 3 נצחונות בשבועות האחרונים. בירושלים מגיעים אחרי ניצחון ביתי בשבוע שעבר קטע רצף 2 הפסדים ליריבות אחרות בצמרת.

מכבי 'עומר' רחובות – הפועל ת"א

תקופה לא טובה עוברת על האדומים מת"א, שהפסידו 3 מ-4 המשחקים האחרונים שלהם וירדו למאזן שלילי בטבלה. השבוע יש להם הזדמנות טובה לצאת ממעגל ההפסדים מול יריבה שעל הנייר הם עדיפים עליה – רחובות. הקבוצה מהשפלה נמצאת בחלק התחתון של הטבלה והשיגה עד כה רק ניצחון אחד, ומאז אותו ניצחון היא נמצאת ברצף של 5 הפסדים.

מכבי 'טדי' ת"א – הפועל 'יורם' חולון

מוליכת המחוז מכבי ת"א תנסה לשמור גם השבוע על המאזן שלה נקי מהפסדים, כשתארח את חולון חברה לצמרת. חולון ספגה בשבוע שעבר הפסד מאכזב מול ברנר, שהיה ההפסד השני שלה העונה, וגם השבוע מחכה לה משחק סופר קשה מול מי שכאמור טרם הפסידה העונה.