מחזור 9: מפגש קצוות בנהריה, נתניה תארח את אשקלון

המחזור התשיעי בליגה הלאומית ייצא הערב (שני) לדרך במשחק קצוות בין עירוני 'גשם' נהריה למכבי מעלה אדומים. מחר יימשך המחזור עם שלושה משחקים נוספים, כשבמוקד שחזור חצי גמר הפלייאוף מאשתקד. ביום רביעי תארח הפועל ר"ג גבעתיים את הפועל עפולה שתציג את ואנדר בלו. במוצאי שבת יושלם המחזור עם שני משחקים נוספים.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

עירוני 'גשם' נהריה – מכבי D-City מעלה אדומים

היורדת מליגת העל כבר הרגישה את טעם ההפסד הראשון שלה העונה, אך רבע אחרון ענק במטרווסט קבע שהיא תמשיך להיות בלתי מנוצחת. לקבוצה מצפה שבוע עמוס, כאשר כבר ביום שני היא תארח את אקדמיק בליגה הבלקנית ובמוצ"ש את הפועל עפולה לקרב צמרת. מנגד, מכבי מעלה אדומים טרם ניצחה מאז המחזור הראשון של העונה. העולה החדשה ספגה הפסדים ליריבות שאמורות להיות איתה בתחתית, ובחצי השני של הסיבוב הראשון עתידה לפגוש את הקבוצות מהחלק העליון של הטבלה. בקבוצה עדיין מחפשים מחליף לאריאל נבון ששוחרר.

הנתון הנוסף: משחק ראשון בהיסטוריה בין שתי הקבוצות.

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין

ארבעה ניצחונות רצופים מציבים את עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא כאחת הקבוצות החמות בליגה. אמין סטיבנס ממשיך להציג יכולת נהדרת ומוביל את קבוצתו עם 21 נקודות בממוצע, יפגוש הפעם את ג'ימי הול לקרב מרתק בצבע. מנגד, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין תצפין לקרית אתא כשהיא במאזן חיובי אחרי הניצחון הביתי המשכנע על הפועל מגדל העמק/יזרעאל בסוף השבוע האחרון. ג'ימי הול ויונתן מור ששיחקו בעבר יחד בקרית אתא יגיעו לאולם רמז כאורחים, ויקוו להשיג ניצחון שלישי בארבעת המשחקים האחרונים.

הנתון הנוסף: עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא טרם הפסידה העונה בבית.

אליצור נתניה – אליצור איתו אשקלון (שידור ישיר בפייסבוק)

שחזור סדרת חצי הגמר מהעונה שעברה. אליצור נתניה מגיעה למשחק ביתי שלישי ברצף, לאחר שהפסידה את השניים הקודמים. עמית אהרוני, ששבר שן מול עירוני 'גשם' נהריה, צפוי לחזור לסגל. מהעבר השני, אליצור איתו אשקלון ממשיכה לסבול מחוסר יציבות, בין אם זה במהלך המשחקים ובין אם זה ביניהם. הדרומיים יחזרו לאולם ישורון לראשונה מאז ההפסד הכואב בחצי הגמר אשתקד, בתקווה לייצר ניצחון שני רצוף. מי שנמצא בכושר נהדר הוא סטורם וורן, שממשיך להוכיח כי הוא אחד משחקני הפנים היעילים בליגה.

הנתון הנוסף: מתוך שישה משחקי ליגה, בראדי סקינס קלע רק בשלושה בדאבל פיגרס.

עירוני 'קבוצת גינת' רעננה – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן

כשהיא עדיין עם ניצחון בודד מפתיחת העונה, עירוני 'קבוצת גינת' רעננה יודעת שאם לא תתחיל לנצח יהיה לה קשה לצאת מהמקום בו היא נמצאת כרגע. הקבוצה של יוסי בונן לא הייתה רחוקה מלהפתיע את עירוני 'גשם' נהריה, ותנסה לעשות זאת מול קבוצה אחרת שטרם הפסידה. בקבוצה מתכננים הפנינג גדול לאוהדים בשילוב עם שחקני מחלקת הנוער. מנגד, גיא קנטור ו-א.ס רמת השרון שיין נדל"ן רשמו בסוף השבוע עוד ניצחון דחוק בדרך למאזן מושלם. ברמת השרון יודעים כי לפני המשחק מול עירוני 'גשם' נהריה הם ירצו להגיע ללא הפסד.

הנתון הנוסף: טיילר ווידמן, שהחל את דרכו בישראל במדי עירוני רעננה, יגיע למטרווסט כאורח.

הפועל ר"ג גבעתיים – הפועל עפולה (ישיר בערוץ הספורט)

על אף ההפסד ברמת השרון במוצאי שבת, בהפועל ר"ג גבעתיים בהחלט יכולים לשאוב הרבה עידוד מכך שלא היו רחוקים להנחיל הפסד ראשון למוליכה. הראל רינסקי, שנעדר מהמשחק הקודם, בספק. האורדונים ירצו לשמור על מאזן ביתי נהדר במסגרתו ניצחו את שלושת משחקי הבית האחרונים שלהם, ועל הדרך להגיע לדרבי במצב רוח מרומם. מנגד, הפועל עפולה נאלצה לבצע שינוי במצבת הזרים שלה בשבוע שעבר עם החלפתו של ריקי פאק בואנדר בלו. הגארד עתיד לערוך הופעת בכורה מחודשת בישראל לאחר שנחת ביום ראשון. בעפולה יקוו להשיג ניצחון שלישי ברצף.

הנתון הנוסף: ואנדר בלו הגיע לישראל לראשונה בעונת 2013/14 כשחתם במכבי ראשון לציון, אותה אימן מתן חרוש. הפעם השניים יתמודדו אחד נגד השני.