מיקי זוהר: "משהו טוב קורה בכדורסל הישראלי בגילאים הצעירים, אנחנו רוצים לראות את השחקן הישראלי פורח"

איגוד הכדורסל ערך הערב קבלת פנים מכובדת לנבחרות הנוער והנערות, שהעפילו לראשונה בהיסטוריה לאליפות העולם עד גיל 19 שיערכו בקיץ הבא, אחרי שסיימו במקום הרביעי באליפות אירופה. הנוער ישחקו באליפות העולם בשוויץ בעוד הנערות יתחרו באליפות העולם בצ'כיה. נציגי הנבחרות והמאמנים שרון אברהמי ורועי אייזנברג שהגיעו לקבלת הפנים, זכו לדברי שבח מיו"ר איגוד הכדורסל עמוס פרישמן ושר התרבות והספורט מיקי זוהר.

יו"ר איגוד הכדורסל, עמוס פרישמן, אמר: "תודה רבה לשר שמצא זמן להגיע לפה, יושבים פה נציגים משתי הנבחרות והצוותים עבר עלינו קיץ מדהים, מהיותר טובים של האיגוד, שתי הנבחרות סיימו במקום הרביעי באליפות אירופה והעפילו לאליפות העולם. רק סרביה וצרפת עשו את זה, וזה כבוד להיות ברשימה הזו. בחיל האוויר אומרים הטייסים שהם לא שווים כלום בלי הטכנאים, גם פה, הנבחרות הצליחו בזכות כל התמיכה מהאיגוד, מהמאמנים והצוותים. אני מודה היום לשר הספורט, אני לא חושב שהיה שר שנתן ותמך בספורט כמוך, שאפו ענק. מעבר למשבר הענק שהאיגוד נמצא בו, גם נבחרות ה-3 על 3 לגברים ונשים העפילו לאליופת העולם. נהיה חייבים לקבל עזרה ממשרד הספורט ומכל גורם אחר. זה הישג אדיר לייצג את המדינה, ואני מאמין שאתה תמצא את הדרך לעזור. לסיום שאפו לכולם ולשחקנים ולשחקניות".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר אמר: "משהו טוב קורה בכדורסל הישראלי בגילאים הצעירים, המתווה שאני הבאתי לשחקן הצעיר הישראלי גרם לזה שראינו הרבה צעירים שמשחקים בליגת העל. מבחינתי השחקנים שפה הם ההצדקה להחלטה הזו. אנחנו רוצים לראות את השחקן הישראלי פורח, וזה הולך ומשתפר ואני שמח לראות את זה. הכפלנו משאבים בספורט נשים, לא פחות מזה. השאיפה שלנו שספורט הנשים יביא גם הוא הצלחות באירופה, כי הן יביאו הצלחות מקומיות. איגוד הכדורסל הוא אחד הפרטנרים הכי חשובים שלי, אנחנו נמצא פתרון ולא נעכב את ההצלחה. אני מתחייב להיות חלק בלתי נפרד מהעזרה והתמיכה שאתם תקבלו בכי להמשיך להביא הישגים. אתם נקראתם לשחק בטורניר והצלחתם בגדול. כשילדה צעירה ראתה אתכן היא הולכת להורים ואומרת שהיא רוצה לשחק כדורסל. זה בסוף מביא את האוכלוסייה לרצות לעשות ספורט. יש לכן חלק גדול בזה, כמה שיותר להעצים את התחומים האלה ועובדה שיש לנו גם מה להציע ואנחנו מנצחים. תודה לשחקנים והשחקניות, לצוות ולאיגוד".

רועי אייזנברג, מאמן נבחרת הנערות: "אני רוצה להודות לכל מי שתמך ועזר באיגוד הכדורסל. קיבלנו כל מה שהיינו צריכים והכנה מושלמת עם נבחרת הנוער. וכמובן לבנות המופלאות שעשו פה משהו גדול, רצינו לעשות רבע גמר ואליפות העולם בכלל הייתה בחלומות הכי גדולים. אבל האמנו, ניצחנו את פורטוגל המארחת בגדול. אנחנו מתרגשים לפגוש את הנבחרות הטובות בעולם, מקווים גם שם נעמוד ביעדים. מבחינה הישגית מדובר בהישג הכי גדול אי פעם בנשים, בטח בנבחרות הצעירות. הייתה רק שחקנית אחת שהייתה בליגת העל בשנה האחרונה, אין לי ספק אבל שתראו אותן יותר בעתיד. למעט צרפת, הרגשנו כשווים מול כל שאר הנבחרות, גם במשחק האחרון הרגשנו פספוס מול סרביה על המקום השלישי. גם בקדטיות ראינו הצלחה והיום כל הנבחרות בדרג א' ורוצה לנצח כל נבחרת".

מאמן הנוער, שרון אברהמי: "היה לנו כבוד להיות עם הנערות במחנה אימון ומשם יצאו שתי אליפויות עולם. אני רוצה להודות לעמוס פרישמן שהכניס אותי לנבחרות לפני 11 שנים, לפיני וכל שאר חברי האיגוד. ההישגים לא באים סתם, זה נגזרת של עבודה טובה. רוב השחקנים בטירונות עכשיו אבל מגיע להם קרדיט גדול, כבוד ענק לייצג את המדינה בטח בימים כאלה גם באליפות עולם".

במקביל, היום התקיימה ישיבה ראשונה בנוגע להערכות נבחרות ישראל לקיץ הקרוב, בהשתתפות עמוס פרישמן, פיני גרשון, גור שלף ומוטי דניאל. לאחר מכן התקיימה ישיבת ועדה מקצועית ראשונה תחת יו"ר הועדה החדש גור שלף שקיבלה סקירה ממאמני הנבחרות הצעירות על הקיץ המוצלח שלהן.