מי תברח מהתחתית?

מכבי חדרה עשתה צעד גדול בדרך להישארות, כשגברה על ביאליק וניצלה את הפסדה של גבעת שמואל לצפת. בדרום: פ״ת, נחל שורק, מודיעין רעות ושוהם עדיין נאבקות. ובצמרת? רחובות ומעלה אדומים מוכנות למשחק העונה השני שלהן ביום רביעי.

מאת: אלירן כהן

אתמול (ראשון) התקיימו מרבית משחקיו הדחויים של המחזור השני בליגה הארצית, כשגם הפעם – לא נצפו הפתעות מיוחדות. בעוד משחקי הצמרת התנהלו על אש נמוכה, הפוקס אמש הוסט בעיקר למאבקי התחתית, שם קבוצה אחת עשתה צעד גדול בדרך להישארות, והרבה אחרות נשארו סטטיות.

מכבי חדרה התארחה בביאליק וניצחה 67:95. חדרה ניצלה את נצחונה של הפועל צפת על אליצור גבעת שמואל 73:87 (19 נק׳ לג׳רמיין הול) כדי לפתוח פער של שני נצחונות על ביאליק והגבעה, המחזיקות כ״א ב- 5. העובדה שבקופה של חדרה נותרו עוד ארבעה משחקים עד לסיום העונה, בעוד שלגבעה ולביאליק 2 ו- 3 בהתאמה, מגדילה באופן משמעותי את סיכוייה של הקבוצה לשרוד בליגה – שלחלוטין תלויה בעצמה.

הפועל כפר סבא גברה בביתה על עירוני כרמיאל 79:94, בזמן שיריבתה לצמרת – הפועל מגדל יזרעאל, לא עלתה על הפרקט אמש היות ומשחקה נגד גלבוע ברוש נדחה לסוף החודש. ביום רביעי תפגוע מגדל יזרעאל את הפועל צפת לאחד המשחקים המאתגרים שנותרו לה עד לסיום העונה. אם תצלח את האתגר – דרכה ללאומית תתקדם בצעד משמעותי נוסף.

בשני משחקים שהתקיימו לפרוטוקול גברה בית״ר כפר יונה בחוץ על הפועל כפר קאסם 76:82 (סרגיי אולישנצקי 23 נק׳). אליצור שומרון ניצחה בביתה את הפועל מעלות 73:93.

המחוז הדרומי היה מבוזר מעט יותר. במוצאי שבת גברה מכבי רחובות בחוץ על עירוני קרית אונו 66:83 (יונתן רבינוביץ׳ 15 נק׳). מכבי מעלה אדומים ניצחה אמש את הפועל לוד 55:88. רחובות ומעלה אדומים יפגשו לקרב הראש-בראש השני שלהן העונה ביום רביעי הקרוב באולם במעלה אדומים. הקבוצה המארחת זקוקה לניצחון ב- 9 נקודות הפרש כדי לחלוף על פניה של רחובות ולשוב למקום הראשון בטבלה.

בקרבות התחתית במחוז לא הרבה התחדש. בשבוע שעבר הפסידה מכבי פתח תקווה לא.ס. אשקלון 81:91 והיא עדיין לא יכולה לחוש בטוחה במקומה בטבלה. אתמול גברה אליצור רמלה על מכבי מודיעין רעות 68:79, ובעוד הראשונה סיימה הלכה למעשה את העונה שלה, מודיעין רעות עדיין מתקשה להתרומם מהתחתית.

במשחק לפרוטוקול בלבד שנערך ביום שישי גברה הפועל חבל איילות על מכבי שדרות ביטבתה – 71:83.