מכבי חיפה פתחה מקדמה של 32 הפרש במשחק הראשון בחצי גמר גביע המדינה

שלב חצי גמר גביע המדינה לנערות א' נפתח אמש עם ניצחון גדול של מכבי חיפה על עמק יזרעאל 51:83, ומקדמה של 32 הפרש לקראת הגומלין שיערך בתחילת פברואר. המפגש המקביל שאמור היה להתקיים בין רעננה לראשל"צ נדחה לשבוע הבא.

מאת: לילך וייס

חיפה משיגה לעצמה יתרון עצום לקראת הגומלין בחצי הגמר, ויכולה להמשיך ולחלום על הופעה היסטורית בגמר הגביע לנערות א'. המארחת שלטה במשחק מההתחלה ועם מחצית ראשונה קטלנית סידרה לעצמה יתרון דו ספרתי גבוה במיוחד עליו הצליחה לשמור עד לסיום.

כאמור כבר מהפתיחה ראינו את חיפה בשליטה. זה התחיל עם הגנה טובה ונקודות בצד השני של תמר זינגר שהובילו את חיפה ליתרון 1:10. סל ועבירה של נעמה הלוי יחד עם שלשה של יולי טל צמצם למינוס 5, אבל המומנטום הזמני של העמק נגמר מהר. חיפה בהובלת זינגר ודניאלה גיל קלעה באחוזים טובים מאוד בצבע, העמק מצידה לא פגעה, והמארחת טסה קדימה ליתרון דו ספרתי גבוה. זינגר עם החטיפה השלישית שלה ברבע הענישה בצד השני וקבעה 11:29 מקומי בסיום הרבע הראשון.

המגמה המשיכה גם ברבע השני – חיפה המשיכה לקלוע, העמק לא מצאה את הסל ואנחנו כבר ב-11:42 ירוק. לקראת אמצע הרבע חיפה החלה גם להחטיא והאחוזים שלה החלו להתיישר, אבל העמק לא הצליחה לנצל זאת כדי להוריד בצורה משמעותית את ההפרש. אחרי עוד כמה דקות שהפער נשאר בעינו העמק במיני מומנטום עם צמד שלשות של יולי טל הצליחה להוריד ל-24:46, אבל חיפה הגביה בריצת 0-7 תוך דקה וירדה להפסקה כשהיא מובילה 24:53.

למרות שהמשחק די היה גמור – שתי הקבוצות ידעו שההפרש חשוב לקראת הגומלין והמשיכו להילחם גם במחצית השניה. הרבע השלישי היה שקול יחסית עם חילופי סלים בין זינגר וגיל בצד המקומי לבין הלוי וליאן אשל בצד האורח, מה שלא באמת עזר לעמק כי ההפרש נשאר סביב ה-30. 38:70 בסוף הרבע השלישי. ברבע האחרון חיפה הצליחה גם לברוח ליתרון של 39 הפרש, לפני שיזרעאל צמצמה חזרה לאזור ה-30 להפרש שנשמר עד ל-51:83 בסיום.

קלעו לחיפה: דניאלה גיל 28, תמר זינגר 25, נעה ליפשיץ 17, יובל טאו 8, טופז מרץ 5.

קלעו לעמק יזרעאל: יולי טל 17, ליאן אשל 13, נעמה הלוי 10, מיקה ינאי 5, אלה דוידסון 4, אורי אהרוני 2.