מכבי יהושע ת"א זכתה בגביע המדינה לנערים א'

בפעם החמישית בעשור האחרון – גביע המדינה לנערים א' הולך למכבי יהושע ת"א אחרי ניצחון 59:76 על הפועל אבי חולון. הצהובים הובילו לאורך מרבית המשחק, כשברבע האחרון עם הגנה קטלנית בצבע הצליחו לבצע את הבריחה הגדולה ליתרון דו ספרתי גבוה שסגרה את הסיפור. עפרי נוה נבחר לשחקן המצטיין עם 17 נקודות ו-11 ריבאונד.

מאת: לילך וייס

יופי של קצב קיבלנו בפתיחת המשחק, כששתי הקבוצות רצות ומחליפות סלים. אחרי כמה דקות שקולות מכבי ת"א החלה לנצל את יתרון הגובה שלה גם בהתקפה וגם בהגנה, ועם מיני ריצת 6-0 עלתה ליתרון 12:7. חולון לא נבהלה ועם הנעת כדור וחלוקת אסיסטים חכמים הגיבה בריצת 2-10 משלה בהובלת רן סולומון שקלע מכל הטווחים. שלשה של דביר רפפורט העלתה את חולון לפלוס 5, אבל שוב המומנטום עבר צד כש-שלשת כמעט באזר של יונתן גוטר קבעה השוב מהפך – 21:20 למכבי ת"א אחרי 10 דקות של כדורסל. 

הקצב נרגע ברבע השני, כשבשני הצדדים התקשו לייצר נקודות למול הלחץ של ההגנות. 5 דקות בתוך הרבע והתוצאה עמדה על 4-2 לזכות הצהובים. חולון הייתה הראשונה להתאפס עם 2 סלים בצבע, אבל ההמשך היה של ת"א. זה התחיל עם שלשה של שחר דורון, המשיך עם סלים בצבע והגנה קטלנית של חטיפות וחסימות ונגמר בריצת 11-1 צהובה. בסיום המחצית הראשונה 36:28 למכבי ת"א.

מכבי ת"א המשיכה לשמור על היתרון שלה בפתיחת הרבע השלישי, שנע סביב ה-7 הפרש כשהקבוצות מחליפות סלים. חדירה אתלטית לסל של אורי זיו כהן העלתה לראשונה את היתרון של הצהובים לדו ספרתי, 45:35, בדרך לפסק זמן של הסגולים. ההפסקה הקצרה עזרה – חולון עלתה עם אנרגיות מחודשות בעיקר בהתקפה, ועם צמד שלשות של סלומון ועידו כהן הורידה את ההפרש ל-2 בלבד. ההתקפה של ת"א נראתה קצת תקועה כשגם חטיפות לא הסתיימו בסלים, אבל היא הצליחה לשמור את עצמה ביתרון קל. 50:46 בסוף הרבע השלישי. 

הרבע האחרון גם הוא התחיל שקול, כששוב הייתה זאת שלשה של חולון (עידו כהן) שמוריה את הפער ל-3 בלבד. אבל דווקא כאן החולונים נתקעו ולא הצליחו לייצר נקודות כשהם נתקעים שוב ושוב בגבוהים של מכבי ת"א שסגרו את הצבע. גם הצהובים התקשו אבל כן הצליחו לייצר (מאייר וכהן במהלכי מאני טיים) ושוב ברחו ליתרון דו ספרתי – 62:52 כ-5 דקות לסיום. מכאן חולון כבר לא הצליחה לחזור – השלשות לא נכנסו וההגנה לא הצליחה להתמודד עם האתלטיות שבצד השני, והפער הלך וגדל. זה נגמר ב-76:59 לת"א, שמוסיפה עוד גביע לאוסף.

קלעו לת"א: עפרי נוה 17 (11 רב', 5 אס', 3 חס'), עומרי מאייר (6 רב') ויונתן שאקי 12 כ"א, אורי זיו כהן 10 (4 רב'), אלון אהרונוביץ 9, רועי בכר 5, שחר דורון3, גל גבריאלוב 2.

קלעו לחולון: רן סולומון 21 (4 רב', 7 אס', 4/6 ל-3), עמית סלבינסקי (9 רב') ועידו כהן (4 רב') 9 כ"א, דביר רפפורט 8 (4 רב'), ניר דרך חיים (4 רב') 3, איתי פרי, יובל סויסה, כפיר כהן ויאיר אהרוני 2 כ"א, הראל בנאי 1.