ניצחון שני לעמק יזרעאל, ניצחונות בכורה לבני יהודה ומודיעין

המחזור השני בליגה לנערות א' הפגיש את עמק יזרעאל ואליצור עירוני נתניה למשחק ששודר אצלנו בערוץ היוטיוב של איגוד הכדורסל. בדרום העולות החדשות ממודיעין ובני יהודה השיגו ניצחון בכורה.

מאת: לילך וייס

צפון

הפועל עמק יזרעאל – אליצור עירוני נתניה 41:63

במשחק המרכזי של המחוז הצפוני עמק יזרעאל השיגה ניצחון ביתי שני ברציפות, אחרי שהוליכה לאורך כל המשחק מול האורחת מהשרון. נתניה מצידה רושמת את הפסדה הראשון העונה.

המשחק התחיל שקול כשליאל לייבוביץ מובילה את נתניה ליתרון 5:2 ומנגד נעמה הלוי ואורי אהרוני מחוץ לקשת העבירו את היתרון למארחת. אחרי כמה דקות של חילופי סלים כשיזרעאל שומרת על יתרון קל, האורחת נתקעה בסדרת החטאות והפער המקומי גדל ל-10:18 בתום הרבע הראשון. סל ועבירה של הלוי בתחילת הרבע השני הגדיל את היתרון של יזרעאל לדו ספרתי, מה שגרם לנתניה להתעורר. האורחות לחצו יותר חזק בהגנה, חטפו כדורים וצמצמו ל-15:21. יזרעאל הגיבה מהר ושלשה של אהרוני החזירה לדו ספרתי, ובהמשך שלשות נוספות של הלוי וליאן אשל הגדילו ל-24:37 בירידה להפסקה.

המחצית השניה המשיכה בשליטה של עמק יזרעאל. כבר בפתיחתה המארחת חטפה 3 כדורים והעלתה את הפער ל-20 הפרש. תמר כהן ייצרה קצת נקודות לנתניה בצבע, אבל האורחת המשיכה להתקשות בהתקפה והפער נשמר. 34:52 סוף רבע שלישי. הרבע האחרון לא שינה הרבה. יזרעאל ניצלו אותו לאימון זריקות מחוץ לקשת, בצד השני ליבוביץ הציגה כמה מהלכים יפים של חטיפות ואסיסטים. אחרי כמה דקות של גארבג' טיים המשחק הסתיים ב-41:63 עמק יזרעאל.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 31 , אורי אהרוני 19, ליאן אשל 7 יעלי אורן ואלה דוידסון 3 כ"א.

קלעו לנתניה: נעמה בר זיו, מעיין זיידל וליאל לייבוביץ 8, תמר כהן 7,  ירוס קסה 6, שחר פרנק 3, הילה יוגב 1.

עוד בצפון: אקדמיית וינגייט שמרה על המקום הראשון בטבלה, אחרי שהביסה בחוץ את העולה החדשה הפועל לב השרון 83:34. המשחק היה חד צדדי מההתחלה, כשלב השרון לא מוצאת את עצמה במחצית הראשונה אותה סיימה עם 8 נקודות. ברבע השלישי השרוניות בהובלת תהילה כהן איפסו את היד, אבל זה לא היה מספיק כדי לחזור למשחק והאקדמיה סימנה וי שני העונה. לי טייכמן הובילה את קלעיות האקדמיה עם 20 נקודות, מיה ניקוליץ עם 16 וגל רביב עם 14. בצד השני תהילה כהן עם 14, עמית אריאלי עם 8.

קבוצה נוספת ששמרה על מאזן נקי מהפסדים עד כה היא מכבי רעננה, שהביסה בבית את הפועל גלבוע מעיינות 43:64. המחצית הראשונה דווקא הייתה שקולה, והתנהלה ברובה ביתרון קל לרעננה כשגלבוע מדי פעם גם מצליחה להעביר את היתרון אליה. אבל לרבע השלישי הצפוניות לא הופיעו, ורעננה ניצלה זאת כדי לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה ממנו גלבוע לא הצליחה לחזור.

מכבי חיפה חזרה הביתה אחרי ההפסד בחוץ בשבוע שעבר, ורשמה ניצחון חד צדדי על הפועל מנשה 36:66. גם הפועל נצרת אורטודוקס השיגה השבוע את נצחונה הראשון העונה בליגה, כשגברה בחוץ על מכבי אום אל פאחם 52:31.

דרום

שתי העולות החדשות אס"א ירושלים ועצמה מודיעין נפגשו השבוע ראש בראש, כששתיהן חיפשו ניצחון בכורה העונה. על הפרקט קיבלנו משחק שקול והפכפך. אחרי רבע ראשון שהסתיים בשוויון, האורחת מהבירה בהובלת נועה דניאל ודניאלה בן אלי הצליחה לברוח ליתרון קל ושמרה עליו עד לתחילת הרבע האחרון. אבל ברבע הרביעי מודיעין עם שלשות של קסם פיין, יובל קצב ותמר לופוביץ הצליחה להעביר את היתרון אליה בדרך לניצחון 57:62. רוני טל סיימה כקלעית המובילה של מודיעין עם 19 נקודות, ירדנה שוורץ הוסיפה 16, 9 לקסם פיין. בירושלים דניאל דן באלי עם 17, נועה דניאל עם 13.

עולה חדשה נוספת שהשיגה נצחון ראשון השבוע היא בני יהודה, שהביסה בבית את אליצור יבנה שרה 37:67. יבנה פתחה את המשחק רע מאוד עם 3 רבעים חלשים בהם התקשתה מאוד לייצר נקודות, ובני יהודה ניצלה זאת לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה. ברבע האחרון האורחת אומנם חזרה לתפקד בהתקפה וקלעה 25 נקודות, אבל זה לא הספיק למחוק את הפער הגדול שנקלעה אליו ובני יהודה כאמור שייטה לניצחון. אדג'ה הואטרה במשחק מצויין קלעה 25 נקודות לזכות המארחת, סוזנה אייבזוב קלעה 10 ורותם מלאכי 9. גלי מלצר ויעל יצחק קלעו 6 כ"א ליבנה.

במשחק שנעל את הערב אמש א.ס. רמה"ש השיגה ניצחון שני העונה ועלתה (זמנית לפחות) למקום הראשון בטבלה. רמה"ש גברה בחוץ על הפועל לב ירושלים, לה זה הפסד שני העונה, 64:57 אחרי משחק שקול יחסית. ירושלים כבר הצליחה לברוח ליתרון 8 במחצית הראשונה, אבל רמה"ש הצליחה להפוך את התוצאה ברבע השלישי ושמרה על יתרון קל עד לניצחון בסיום. את רמה"ש הובילו שירה בן אלי עם 21 נק' ואלה נר עם 14, בירושלים טנא אבוגוב עם 22 אישיות, 9 להדר מור יוסף. המחזור יושלם בסופ"ש הקרוב כשהפועל כפ"ס תארח את אליצור חולון ומכבי הוד"ש תארח את הפועל ראשל"צ.