נערות א': הליגה נפתחה, ניצחונות להוד השרון, מכבי חיפה וגלבוע/מעיינות

המחזור הראשון של הליגה לנערות א' התקיים אתמול ובו שוחקו שישה משחקים. מכבי הוד השרון העולה החדשה פתחה את העונה עם נצחון, מכבי חיפה גברה על אקדמיית וינגייט והפועל כפ"ס ניצחה בדרבי השרון.

צילום: בנות הרצליה

דרום

א.ס. רמה"ש – מכבי הוד"ש לילך 72:68

העולה החדשה מהוד"ש פותחת את העונה עם ניצחון מרשים על השכנה מרמה"ש. במשך 3 רבעים הוד"ש רדפה אחרי המארחת שהובילה ביתרון קל, ואחרי רבע אחרון דרמטי והפכפך היא הצליחה לנצח עם נקודות מהקו.

אלה נר פתחה טוב את המשחק עבור רמה"ש עם 4 נקודות בצבע ויחד עם שלשות של הגר בן דוד ומיטב פינקלשטיין הובילה את המארחת ליתרון קל. בצד השני יובל זכאי עם 5 נקודות וקדם רולנט עם 4 רצופות שמרו את הוד"ש קרוב, 12:19 בתום הרבע הראשון. זכאי המשיכה לצלוף מבחוץ גם ברבע השני כשגם רולנט מוסיפה אחת משלה והפער הצטמצם. שיאל אוטלנגו ברבע טוב של 7 נקודות שמרה את רמה"ש ביתרון – 31:35 בסוף המחצית הראשונה.

הרבע השלישי היה קצבי במיוחד עם חילופי סלים משני הצדדים, כשאצל רמה"ש היו אלו נר ופינקלשטיין ואצל הוד"ש שירה הלוי ודניאלה גיל שהובילו את ההתקפות. הוד"ש המשיכה להקטין את הפער ובכניסה לרבע האחרון יתרון נקודה בלבד למארחת – 55:56. ברבע האחרון קיבלנו נדנדה. גיל ממשיכה במומנטום מהרבע השלישי עם 6 אישיות ויחד עם 4 של טל הבר הוד"ש עלתה ליתרון 68:67. רמה"ש נתקעה ועד הסיום קלעה נקודה בודדת, וגיל עם 2/2 מהקו סגרה את הסיפור. 72:68 להוד"ש בסיום.

קלעו לרמה"ש: שיאל אוטולנגי 23, מיטב פינקלשטיין 15, אלה נר 12, הגר בן דוד 8, שני אלקיים 5, רותם ורסנו 3, עפרי מנור 2.

קלעו להוד"ש: דניאל גיל 17, יובל זכאי ושירה הלוי 14 כ"א, טל הבר וקדם רולנט 10 כ"א, אנה סולגוב ועלמה שטרן 3 כ"א, נועה גורדון 1.

אליצור יבנה שרה – מלה"ש ירושלים 83:59

רבע ראשון קטלני של ירושלים בו קלעה 29 נקודות (לעומת 11 בלבד של יבנה) הספיק לה כדי לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה שנשמר עד הסיום. טנא אבוגוב וסירין מחארמה הובילו את האורחות כשהן צולפות מכל בלטה, בצד השני משחק טוב לנועה מילון ואופק טלקר.

קלעו ליבנה: נועה מילון 22, אופק טלקר 13, עדי ארקושין ושני ידין 6 כ"א, נוי קסוטו 4, ניצן דניאל, יעל יצחק, הדר צדיק ונטע דורפמן 2 כ"א.

קלעו לירושלים: טנא אבוגוב 26, סירין מחארמה 24, הדר מור יוסף 11, לירי הירשהורן 9, ניצן דניאל 5, תמר גרינבויים  4, קרני ארוטשאס לבון ונוגה טל 2 כ"א.

מכבי רעננה – הפועל כפ"ס 90:63

הפועל כפ"ס מביסה את רעננה במשחק פתיחת העונה, אחרי שהובילה ב-14 הפרש כבר ברבע הראשון ומשם זה רק הלך וגדל עד הסיום. האורחת פתחה טוב עם שתי שלשות ונקודות בצבע של שחר יום טוב, בדרך ליתרון 26:12 כשאצל רעננה עומר כהן קולעת 10 נקודות. רעננה נראתה יותר טוב ברבע השני גם בהתקפה וגם בהגנה ולמרות שכפ"ס צלפה כמה שלשות יפות היתרון נשאר זהה – 44:30 בהפסקה.

אבל ברבע השלישי כפ"ס חזרה לדרוס כשהיא ממשיכה לקלוע מבחוץ והפער כבר חצה את ה-20 הפרש. סוף שלישי 65:42. הרבע האחרון לא שינה את המגמה. אלה שוסטר קלעה כמה סלים יפים בצבע ויומנא מוסאי קלע פעמיים מחוץ לקשת, אבל זה לא עזר לרעננה לחזור למשחק. כפ"ס עם עוד כמה שלשות (11 במשחק) שמרה על הפער ואף הגדילה אותו ל-90:63 בסיום.

קלעו לרעננה: עומר כהן 22, יומנא מוסאי ואלה שוסטר 9 כ"א, ליאל אריאל 7, קליה ויליקי וליעד פסטרנק 5 כ"א, לין מוסאי, שירה שחר ושירה גמבלר כ"א 2.

קלעו לכפ"ס: שחר יום טוב 20, רוני דן 17, אופיר פרפרה 16, סוגו טויל 12, שחר גרנות 10, מאיה אטיאס 8, אנבל דנציגר 4, מיקה ארז 3.

אליצור חולון – בנות הרצליה 62:59

ניצחון דרמטי להרצליה על חולון אחרי רבע אחרון הפכפך והחטאת שלשה בסיום של המארחת. הרצליה פתחה טוב עם נקודות של שירה בן אלי ודניאל לוי, חולון בצד השני הגיבה עם שלשות של הודיה קבדה, רותם כחלון ויובל גדליהו. סוף רבע ראשון 13:16 מקומי. ברבע השני חולון העלתה הילוך בהגנה ויצאה למתפרצות שהסתיימו בסלים קלים, ו-5 נקודות רצופות של מיכל אור שחר הגילו את היתרון המקומי ל-22:28 בהפסקה.

הרצליה פתחה את המחצית השניה עם ריצת 13-0 בהובלת בן אלי ושחר גורל. חולון התעוררה בזמן כדי להחזיר את היתרון אליה (מור שבתאי 6 נקודות ברבע השלישי), והמשחק המשיך צמוד כשהיתרון זז מצד לצד. בסוף הרבע השלישי חולון הובילה 41:42. ברבע האחרון קבדה המקומית החליפה סלים עם ליהי עזורי ו-וינטרוב האורחות, ו-18 שניות לסיום הרצליה ביתרון נקודה בלבד. נקודות מהקו של רובינשטוק אחרי עבירה ב"ס העלו את הרצליה לפלוס 3, לחולון נשאר זמן לכדור אחרון אבל השלשה האחרונה הלכה החוצה והרצליה שמרה על הניצחון. 62:59 בסיום.

קלעו לחולון: הודיה קבדה 22, יובל גדליהו, מור שבתאי ותמר קרניאלי 7 כ"א, רותם כחלון 6, מיכל אור שחר 5, דיאנה חומין 3, דנה חומין 2.

קלעו להרצליה: שחר גורל 19, ליהי עזורי 12, שירה בן אלי 10, דניאל לוי ו אופיר וינטרוב 7 כ"א, ומאיה רובינשטוק 5, שחר פלג 2.

צפון

מכבי חיפה – אקדמיית וינגייט 49:66

מכבי חיפה אירחה את אקדמית וינגייט במשחק ששודר ישיר בפייסבוק של איגוד הכדורסל. כבר מהפתיחה חיפה הציגה לחץ הגנתי והקשתה מאוד על האקדמיה לייצר נקודות, מה שאיפשר לה לברוח ליתרון דו ספרתי. המארחות הובילו לאורך כל המשחק כשהפער בשיא עמד על 21 הפרש.

כאמור ההגנה המקומית פתחה טוב עם לחץ על כל המגרש שהוביל ל-5 איבודים של האקדמיה תוך 4 דקות, כשבצד השני צמד שלשות של תמר זינגר העלו את חיפה ליתרון 0:8. האקדמיה המשיכה להתקשות בהתקפה, אבל חיפה לא ניצלה זאת כדי לברוח. מיילין גוא עלתה מהספסל וצלפה פעמיים מאותה פינה מחוץ לקשת וצימקה ל-7:9. המארחת המשיכה להראות הגנה טובה שהקשתה על האקדמיה אבל בעצמה לא מצאה את הסל, עד שהגיעה זינגר ושוב קלעה מבחוץ כדי לשבור קצת את הבצורת. שלשה של רבקה ויוואג הורידה ל-13:15, חיפה עם הלחץ בהגנה וחדירות יפות של זינגר וליכטנטריט רצה שוב וברחה ליתרון דו ספרתי 13:23. האקדמיה לקחה פסק זמן ולאחריו צימקה קלות ל-16:23 סוף ראשון.

גם הרבע השני נפתח טוב עבור חיפה עם מיני ריצת 0-5 ששוב הגדילה את הפער. האקדמיה הגיבה עם שלשה של הדר דניאל, אבל המומנטום נשאר ירוק וחיפה כבר עלתה לפלוס 12. המשך הרבע לא היה התקפי במיוחד כששתי הקבוצות קלעו באחוזים בינוניים, וההפרש של חיפה נשאר דו ספרתי. סל מריבאונד התקפה של ירין שטרית ונקודות מהקו של ליכטנטריט שלחו את הקבוצות להפסקה ב-27:42 חיפה.

המחצית השניה היתה דומה לראשונה. חיפה הציגה לחץ הגנתי חזק שעזר לה לברוח כבר לפלוס 17, האקדמיה עם נקודות של מיכל דהן הצליחה להישאר בפיגור סביר. שתי הקבוצות לא הציגו התקפה גדולה וראינו הרבה החטאות ואיבודים, בעיקר מצד האורחת, והמשחק נשאר בסקור נמוך. סל נוסף של זינגר העלה את חיפה לפלוס 20, 32:52, כשהאקדמיה כמעט 5 דקות ללא נקודות. ויוואג עם 2 שלשות רצופות עוררה קצת את האורחת שהורידה למינוס 12, אבל חיפה ברחה שוב ל-40:56 סוף רבע שלישי.

חיפה ניצלה את האין הגנה של האקדמיה בתחילת הרבע האחרון כדי לברוח שוב ועלתה ל-41:60. בנקודה הזאת המשחק נתקע ושתי הקבוצות ייצרו ביחד 4 נקודות בכ-5 דקות. האקדמיה היתה הראשונה להתאפס, אבל חיפה הגיבה מהר ועלתה לפלוס 21. עד הסיום האקדמיה הצליחה לצמק קלות, נגמר 49:66 לחיפה.

קלעו לחיפה: תמר זינגר 24, נטע ליכטנטריט 17, ירין שטרית 12, ליהיא שמר ומיקה דנה 6 כ"א, יובל טאו 1.

קלעו לאקדמיה: רבקה ויוואג 15, מיכל דהן 11, מיילין גוא 10, הדר דניאל 4, מיקה מידן ופיי אולאולה 3, נוי חביב 2, שירי ולנר 1.

הפועל גלבוע מעיינות – אליצור עירוני נתניה 40:41

המשחק השני בצפון היה יותר צמוד, אבל התאפיין באחוזים לא טובים משני הצדדים ותוצאה נמוכה במיוחד. נתניה פתחה את המשחק עם מיני ריצת 4-0, אבל משם די נתקעה. גלבוע התעוררה עם נקודות של בר ידן ועלתה ליתרון, כש-שלשה של יעל פרחי חותמת רבע ראשון חלש של שני הצדדים על 7:12 מקומי.

נועה רצאבי וליאל לייבוביץ החליפו שלשות בתחילת הרבע השני, הקבוצות החליפו סלים וגלבוע שמרה על יתרון קל לעוד כמה דקות. שלשה נוספת של לייבוביץ החלה ריצת 10-0 אורחת ששוב העבירה את היתרון צד והעלתה את נתניה לפלוס 3. גלבוע ירדה לפסק זמן וחזרה ממנו יותר מרוכזת, החזירה את המשחק לשוויון ושלשת כמעט באזר של מורגאן סעדה קבעה 22:25 לגלבוע בסוף המחצית הראשונה.

שחקניות הגלבוע עלו בטירוף למחצית השניה עם לחץ הגנתי חזק על כל המגרש שעצר את נתניה על 3 נקודות בלבד ברבע. סעדה ופרחי המקומיות המשיכו ביכולת הטובה בהתקפה והובילו את המארחת ליתרון 25:39 לקראת הרבע המכריע.

הרבע הרביעי היה אופרה אחרת לגמרי. שחקניות נתניה שלא התכוונו לוותר על המשחק קלעו בקצב טוב וגלבוע נתקעה על 2 נקודות בלבד. הדר כהן ומעין זיידל הורידו את ההפרש בעקביות, ו-20 שניות לסיום זה רק נקודה הפרש לצפוניות. אבל בהתקפה האחרונה נתניה לא הצליחה למצוא את הסל והנקודות נשארו בגלבוע. 40:41 בסיום.

קלעו לגלבוע: יעל פרחי 13, מורגאן סעדה 9, עמית סרויה 6, נועה רצאבי 5, בר ידן 4, אליס חתוקאי וסתיו לוי 2 כ"א.

קלעו לנתניה: הדר כהן 17, ליאל לייבוביץ 9, מעין זיידל 8, שי מסד, ירוס קסה ורדמילה ביקטשב 2 כ"א.