נערות א': סיכום המחזור הראשון

המחזור הראשון בליגה לנערות א' התקיים אתמול ובמשחק המרכזי ניצחה הפועל גלבוע/מעיינות את מכבי חיפה, ניצחונות גם לאליצור עירוני נתניה ולאקדמיה. בדרום הפועל ראשל"צ ממשיכה את העונה שעברה עם ניצחון מוחץ, גם א.ס רמה"ש ניצחה.

מאת: לילך וייס
צילום: ברוריה הדר

צפון

הפועל גלבוע מעיינות – מכבי חיפה 44:50

האדומות מהגלבוע פותחות את העונה עם ניצחון ביתי מרשים על מכבי חיפה שסיימה את העונה שעברה במקום הראשון במחוז הצפוני אבל חסרה במשחק הזה את אחת השחקניות הבכירות שלה. כיאה למפגש בין שתי קבוצות שמיועדות לצמרת המחוז העונה – הוא היה שקול לכל אורכו. גלבוע הייתה הראשונה לייצר מיני בריחה ועלתה ליתרון 8, אבל האורחת בירוק לא התרגשה וצמצמה ל-14:17 בסוף הרבע הראשון. ההתקפה של חיפה לא ממש הופיעה לרבע השני (קלעה 5 נקודות בכל הרבע), כשגלבוע מנצלת זאת ועולה ליתרון דו ספרתי בדרך ל-19:29 בהפסקה.

ברבע השלישי חיפה חזרה לעניינים, ונראתה יותר טוב משני צידי המגרש עם הגנה טובה שתורגמה לחטיפות ונקודות קלות בצד השני. היתרון המקומי הלך והצטמק, ובכניסה לרבע האחרון רק 35:40 לגלבוע. האורחת המשיכה לרדוף ברבע האחרון, אבל לא הצליחה להשלים את המהפך. גלבוע שמרה על יתרון קל בדרך לניצחון 44:50.

יתר המשחקים

4 משחקים נוספים התקיימו אמש במסגרת המחזור הראשון. מכבי רעננה שסיימה את העונה שעברה בתחתית פתחה את העונה הנוכחית עם ניצחון צמוד 56:54 על הפועל נצרת אורטודקס, שגם היא הייתה חלק מהתחתית אשתקד. שאר המשחקים היו פחות צמודים. העולה החדשה הפועל לב השרון חטפה תבוסה קשה בגבת מול הפועל עמק יזרעאל – 36:82. המארחת הראתה עליונות מההתחלה, ברחה ליתרון על סף ה-20 הפרש ולא שמטה את הרגל מהגז עד הסיום. נעמה לוי קלעה 33 נקודות למנצחות, ליאן אשל הוסיפה 14 ויולי טל 11. בצד השני 10 לתהילה כהן ו-7 לדנה גרציאנו.

הפועל מנשה אירחה את האקדמיה, וכבר ברבע הראשון מצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי גבוה שהגיע לאזור ה-30 במחצית. ההפרש נשאר דומה עד לניצחון האקדמיה בסיום 72:32. דשה סמרו הובילה את קלעיות האקדמיה עם 17 נקודות, יהלי לוי ושיראל נחום 7 כ"א. במנשה דפנה בנטל 7 וגל לנדבר 6. גם אליצור עירוני נתניה לא התקשתה והביסה בבית את מכבי אום אל פאחם 23:74.

דרום

גם במחוז הדרומי פתחנו עונה עם ערב חד צדדי ברובו. במשחק שפתח לנו את העונה כבר לפני שבוע הביסה א.ס. רמה"ש את העולה החדשה עצמה מודיעין 24:66. גם כאן המשחק הוכרע כבר ברבע הראשון כשרמה"ש פתחה פער ממנו מודיעין לא הצליחה להתאושש. את רמה"ש הובילו אלה נר עם 16 נקודות ושירה בן אלי עם 12. במודיעין ירדנה שוורץ קלעה 6, רוני טל 5.

גם העולה החדשה הנוספת, בני יהודה, קיבלה קבלת פנים כואבת מליגת העל עם הפסד חוץ 45:69. השרוניות שקלעו 5 שלשות כבר במחצית הראשונה ירדו להפסקה ביתרון 20. ברבע השלישי בני יהודה עם הגנה טובה ושלשות משלה הצליחה לצמצם את ההפרש, אבל לא מספיק כדי לחזור למשחק כשברבע האחרון כפ"ס שוב הגדילה את הפער וברחה לניצחון. שחר גרנות עם 29 נקודות לזכות כפ"ס, אופיר וינטרוב 15, אנאבל דנזינגר 9. בבני יהודה רותם מלאכי עם 13, אדז'ה הואטרה עם 10.

הפועל ראשל"צ, שהייתה רמה אחת מעל הליגה בעונה שעברה, פתחה את העונה באותה מגמה. הקבוצה מעיר היין הביסה בבית את אליצור יבנה שרה 32:94. ניצחון בהפרש גבוה השיגה גם אליצור חולון, שהביסה בבית את הפועל לב ירושלים 42:74, מכבי הוד"ש השיגה ניצחון חוץ 67:58 על אס"א ירושלים.