נציגי פיב"א בחנו את האפשרות שישראל תארח בית באליפות אירופה 2017

הסתיים ביקורים של נציגי פיב"א שבאו לבחון את האפשרות של אירוח בית באליפות אירופה 2017 בת"א ובאיגוד הכדורסל מגדירים את הביקור כמוצלח ביותר.

מטעם פיב"א הגיעו לארץ שלושה עובדים בכירים בארגון: ואלס מילוביצ'ס בכיר במחלקת האירועים, שינייד גורדון בכירה במחלקת המשחקים והתחרויות וסאקיס קונטוס קצין העיתונות של פיב"א.

השלושה הגיעו ארצה אתמול ומאז ראו את אולם קבוצת שלמה בו התקיים משחק נבחרת הנשים נגד רומניה ומיועד להיות אולם האימונים במהלך האליפות, שלושה בתי מלון, אחד עבור ה-VIP, אחד עבור הנבחרות ואחרון עבור השופטים והצוותים העובדים והחלק המשמעותי ביותר היה ביקור בהיכל מנורה מבטחים בו אמור להתקיים הטורניר החל מ-31.8.2017 בהשתתפות נבחרת ישראל (במידה ונקבל את האירוח) ועוד 5 נבחרות נוספות, שאחת מהן תהיה שותפה באירוח, כפי שיה בקיץ האחרון בארבע מדינות.

ישראל היא אחת מחמש המדינות שהגישו בקשה לארח את המשחקים. טורקיה היא היחידה שהגישה בקשה לארח בית מוקדם ואת שלבי הסיום והאחרות, פינלנד, פולין ורומניה, כמו ישראל, הגישו בקשה לארח בית אחד. בניגוד לישראל שהגישה את  ת"א המרכזית, הרומנים הגישו את קלוז' והפולנים את לודז', לא הערים החשובות במדינות שלהם ומפורסמות באולמות או קבוצות הכדורסל שלהן.

ההחלטה תתקבל בשבת ה-12.12. צוות של איגוד הכדורסל יצא להציג פרזנטציה בפני הועד מנהל של פיב"א ובאותו היום תתקיים הצבעה ותתקבל החלטה.

סאקיס קונטוס קיצין העיתונות של פיב"א סיכם את הביקור: "ראינו את כל מה שרצינו לראות ואנחנו מאוד שבעי רצון משיתוף הפעולה של איגוד הכדורסל. אנחנו מאמינים שאם תתקבל החלטה לקיים את האירוע בישראל והצוותת של פיב"א יחד עם אנשי איגוד הכדורסל והועד המארגן בישראל ידעו לארגן אירוע מהמעלה הראשונה. בסך הכל היה ביקור מוצלח".