נקבעו משחקי חצי הגמר: יבנה הדיחה את מכבי ת"א, גלבוע את ראשל"צ

3 ימים, 4 משחקים ו-4 עולות לחצי גמר הפלייאוף בליגת העל לנוער אחרי שכל סדרות הרבע הסתיימו ב-2-0. אליצור יבנה הדהימה את מכבי ת"א, גם הפועל ת"א והפועל גלבוע מעיינות הצליחו לנצח את מכבי חיפה ומכבי ראשל"צ כשהן ללא ביתיות והעפילו לשלב הבא. האלופה מאשתקד הפועל עמק חפר גם היא בחצי וממשיכה במסע להגנה על התואר.

מאת: לילך וייס-רוזנברג
צילום: אלעד עילאי

אליצור 'ברק' יבנה – מכבי 'טדי' ת"א 59:66 (2-0 ליבנה בסדרה)

הישג אדיר והיסטוריה לאליצור יבנה, שבלי יתרון הביתיות מצליחה לנצח 2-0 את מכבי ת"א ומעפילה בפעם הראשונה לחצי גמר הפלייאוף בנוער. כבר מהפתיחה ראינו הצהרת כוונות של יבנה, שפתחה את המשחק עם 0:7 ומכאן ולמעשה הובילה לאורך כל המשחק כשלפרקים גם בורחת ליתרון על סף הדו ספרתי. לקראת הסיום ת"א במיני ריצה הצליחה להוריד ממינוס 9 למינוס 3 בלבד, אבל יבנה ידעה לעצור את הקאמבק בזמן וכשהיא בערב של כמעט 50% ל-2 השיגה את הניצחון כאמור. ת"א, בפעם הראשונה מאז עונת 14/15, לא תהיה בחצי גמר הפלייאוף.

קלעו ליבנה: לירן אזולאי 20 (4 אס', 5/9 ל-3), ניר חזות 16 (7 רב'), ים שפריר 11 (6 רב', 6 אס', 5 חט', 3 חס'), איתי עיני 5, עילאי בן חמו (6 רב'), תום אלפי (5 רב') ועומר אדם 4 כ"א, עידו כהן 2.

קלעו לת"א: תומר אגמון 22 (6 רב'), עומר מאייר 8, עידו מנצ'ל 6, עופרי נווה 5 (9 רב'), אילי עזרן ועידו אילוז 4 כ"א, שחר דורון ובניה שרייבר 3 כ"א, אלעד בקשי וניב אבידן (6 רב') 2 כ"א.

הפועל ת"א – מכבי 'אסי' חיפה 70:79 (2-0 לת"א בסדרה)

בעונה שעברה האדומים נעצרו ברבע גמר הפלייאוף, העונה הם כבר בחצי הגמר וגם הם עשו זאת בלי יתרון ביתיות מול מכבי חיפה. בדומה למשחק הראשון בסדרה, גם כאן המשחק היה שקול מאוד ברובו כשהיתרון לא מפסיק להחליף ידיים. כמה מיני ריצות של האורחים בירוק ברבע השלישי הביאו אותם ליתרון דו ספרתי, אבל הוא לא החזיק יותר מדי כשהפועל צמצמה במהירות את הפער והחזירה את המשחק לשוויון. כ-4 דקות לסיום לוח התוצאות הראה 70:72 מקומי. שתי הקבוצות לא מצאו את הסל בהתקפות הבאות עד ששלשה של הפועל הגדילה לפלוס 5 כדקה וחצי לסיום. גם פסק זמן בהול של חיפה לא עזר להם, הכדורים פשוט סרבו להיכנס ות"א שמרה על היתרון והגדילה אותו ל-70:79 בסיום ונתנה את האות לחגיגות החזרה לחצי הגמר.

הפועל גלבוע מעיינות – מכבי 'איציק' ראשל"צ 57:74 (2-0 לגלבוע מעיינות בסדרה)

הנקמה הגיעה – בשנה שעברה ראשל"צ הדיחה את גלבוע מעיינות בחצי גמר הפלייאוף, והעונה גלבוע היא זאת שמתקדמת שלב על חשבון הכתומים. ראשל"צ שידעה שגורל העונה על הכתפיים שלה פתחה טוב את המשחק והובילה ביתרון קל לאורך רוב הרבע הראשון, אבל לא הצליחה להחזיק בו יותר מזה. ברבע השני גלבוע כבר ברחה ליתרון דו ספרתי, והצליחה לשמור עליו בהמשך המשחק. ברבע האחרון הפער גם הגיע ל-20 וגלבוע סגרה את הסיפור לעיני הקהל הביתי עם ניצחון מרשים ומקום כאמור בחצי הגמר.

קלעו לגלבוע מעיינות: זיו וייסמן 20 (5/11 ל-3), ניב למפרט (9 רב') ועמית בר (5 אס') 13 כ"א, יובל בר לב 9 (6 רב'), יואב ברמן (5 רב') ושחר ארז (8 רב') 7 כ"א, נווה מינץ 4, עופרי שטרית 1.

קלעו לראשל"צ: נועם גרינברג 19 (7 רב'), יאיר דוברת 9 (5 רב'), שלו זגיי (5 רב', 3 חט') ואורי יפת מאירוביץ 7 כ"א, שחר שלמון ותומר ברדוגו (9 רב') 4 כ"א, הילאי סוזין, עידו ירקון (5 רב', 4 אס', 3 חט') ויונתן ג'רבי 2 כ"א, ירין חסון 1.

עירוני 'מ. רוטשטיין' נס ציונה – הפועל 'אלטשולר שחם' עמק חפר 72:49 (2-0 לעמק חפר בסדרה)

עמק חפר ממשיכה לחצי גמר הפלייאוף אחרי שניצחה גם בחוץ את נס ציונה והשלימה 2-0 בסדרה. אחרי שבמשחק הקודם נס ציונה נתנה פייט רציני גם אתמול היא פתחה טוב את המשחק ועלתה ליתרון 4:12 מוקדם, אבל אז עמק חפר התעוררה והמארחת דווקא נתקעה. האורחים מהשרון רצו 27-4 (!) בין הרבע הראשון לרבע השני, ועד ההפסקה כבר הוליכו ביתרון דו ספרתי. ההתקפה של נס ציונה איפסה את היד במחצית השניה וחזרה לקלוע, אבל היא לא הצליחה לעצור את עמק חפר שהמשיכה להגדיל את היתרון שלה והכריעה בשלב מוקדם יחסית את ההתמודדות.

קלעו לנס ציונה: יובל חנקין 10 (5 רב'), להב אקרמן (12 רב', 4 אס') ונועם חמו (3 חט') 9 כ"א, יותם חיימוביץ 5, טל ג'רסי 4, יונתן פרץ ונדב נבון 3 כ"א, נועם הימלס 2, דור בר 1.

קלעו לעמק חפר: אדם ישראלסתם 12 (4 אס'), איתם כהן (5 רב') ויואב ושלר (5 רב') 9 כ"א, ארז חסון (8 רב', 5 אס', 3 חט') וניתאי טפרברג 8 כ"א, קורן משה 7 (7 רב', 2 חס'), עמית פאר 6 (5 רב', 3 חס'), בן שרף 5, גלעד קלושניר ויובל הוכשטטר 3 כ"א.