נקבע גמר ליגת העל לנוער: הפועל עמק חפר תפגוש את מכבי ראשל"צ

בדיוק כמו בקרב על הגביע, הפועל עמק חפר ומכבי ראשל"צ איציק יפגשו ראש בראש למשחק אחד על אליפות המדינה לנוער. זה יקרה ביום רביעי הקרוב בשעה 19:40 באולם זיסמן בר"ג. ללא ספק מדובר בשתי הקבוצות הבכירות של ליגת העל לנוער העונה, שסיימו את המחוזות שלהן כ"א במקום הראשון, והראו עליונות לאורך העונה עד למפגש הכפול כאמור בגמרים.

הפועל עמק חפר – מכבי ראשל"צ טדי 58:85

אולם רופין התמלא בילדי מחלקת הנוער המקומית שיחד עם כמה עשרות אוהדים בצהוב סיפרו יופי של אווירה לחצי גמר הפלייאוף. אחרי פתיחה מגומגמת משני הצדדים חפר הייתה הראשונה להתאפס ועם הגנה קטלנית במחצית הראשונה הצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי גבוה – שהוביל אותה לניצחון בהפרש גבוה בסיום בדרך להופעה היסטורית במעמד הגמר.

המשחק נפתח מגומגמם, כששתי הקבוצות רצות אבל בעיקר מחטיאות (כשראינו גם כמה חסימות יפות), ואחרי 4 דקות של כדורסל התוצאה 2:2. חפר הייתה הראשונה להתאפס כשעם כמה סלים יפים ברחה ליתרון 4:8, כשת"א ממשיכה להחטיא. המארחת הגבירה את הלחץ בהגנה ושמרה על המומנטום שלה בהתקפה, כשנועם יעקב בדקה שכללה סל, חטיפה ואסיסט מאחורי הגב לאייזיק הגדיל את הפער. סוף רבע ראשון 6:15 מקומי.

שוהם גת המקומי פתח את הרבע השני עם שלשה, וכאן החלה הבריחה האמיתית של חפר. המארחים קלעו סל אחרי סל והקפיצו את הפער ל-8:22, כשת"א התקשתה מאוד לחדור את ההגנה של השרונים. שלשה של אריאל אייזיק קירבה את הפער ל-20, בדרך לפסק זמן בהול של אורן אהרוני שניסע לעצור את בריחה. זה עזר קצת, האורחים ייצרו כמה סלים אבל מבחינה הגנתית לא הצליחו לעצור את שטף הקליעה של עמק חפר שירדה להפסקה כשהיא ביתרון מבטיח 20:42.

הרבע השלישי כבר היה יותר שקול, ונפתח עם חילופי סלים כשמכבי ת"א עדיין נאלצת לעבוד הרבה יותר קשה על כל סל. הפער נשאר סביב ה-20 הפרש, עד שלקראת אמצע הרבע עמק חפר השיגה כמה חטיפות רצופות שנוצלו לסלים בצד השני והפער קפץ לאזור ה-30 הפרש. עוד כמה שלשות של המקומיים צללו פנימה, הקהל קפץ לשמיים ואיתו גם הפער קפץ ל-36. האורחים בכחול הגבירו לחץ בהגנה בסוף הרבע, אבל זה גם לא ממש עזר להם ואחרי 3/4 משחק אנחנו ב-34:68. הרבע האחרון לא שינה הרבה. עמק חפר המשיכו עם האנרגיות ושמרו על הפער שלהם סביב ה-30-35 הפרש. בסיום 58:85 מדהים לשרונים בדרך להופעה היסטורית בגמר הפלייאוף.

קלעו לעמק חפר: נועם יעקוב 17 (6 אס'), אריאל אייזיק 16, שוהם גת 14 (8 רב', 5 אס'), קורן משה 12, יואב ושלר ועמית פאר 6 כ"א, ארז חסון, אנטון אגייב והילל בלו 4 כ"א, אדם ישראל סתם 2.

קלעו לת"א: נדב סהר 20, יובל לוין 16 (11 רב'), עידו מנצ'ל 12, ניב נחשון ותום אלפי 4 כ"א, איליי עזרן 2.

מכבי ראשל"צ איציק – הפועל גלבוע/מעיינות 80-91

חצי גמר אליפות המדינה לנוער הפגיש את מכבי ראשל"צ וגלבוע/מעיינות. 300 צופים מילאו את האולם הקטן בעמל עמית מתוכן כ-100 אדומים. גלבוע/מעיינות חסרה את שחר ארז ואדיר קלעי הפצועים. הכתומים נטלו את ההובלה מפתיחת המשחק, כשבאמצע הרבע השלישי כבר הובילו 24 הפרש (35-59) אך קאמבק נפלא של גלבוע/מעיינות הוריד עד 69-62 כאשר נותרו 6 דקות לסיום אבל טל פלד (37 נקודות) לא הותיר לאורחים סיכוי ובסיום 80-91 לראשל"צ שעולים לגמר אליפות המדינה.

אווירה נפלאה בעמל עמית בראשל"צ כאשר כל האולם היה מלא עד אפס מקום עם 300 איש כאשר 100 אדומים ליוו את גלבוע/מעיינות.

הפתיחה של המשחק הייתה כל כולה של הכתומים שחממה, נקרשביץ ואונצה מעלים אותה ליתרון 2-6 ובהמשך 4-12 .גואטה ובן שחר ולאחר מכן מינץ סיפקו לגלבוע/מעיינות רגעים טובים אבל פלד בדקות טובות הוביל את המקומיים ובתום הרבע הראשון 14-23 לראשל"צ.

ברבע השני הכתומים המשיכו לחנוק בהגנה, ומנגד הציגו טל פלד אחד שעשה כבשלו בתוספת פילוסוף ודו ספרתי כתום כשגלבוע/מעיינות מפספסים לא מעט הזדמנויות ליד הטבעת שהכדור מסרב להיכנס ובסיום המחצית הראשונה 32-48 לראשל"צ, כשהאורחים מסיימים מחצית ללא שלשה אחת וההגנה לא מצליחה להסתדר עם הטריו חממה, עובדיה ופלד.

ברבע השלישי הכתומים המשיכו בדהירה שלהם ולא עצרו כאשר הם רצים עד 35-59 . דווקא אז התחיל קאמבק נפלא. אינהורן הידק את ההגנה על פלד. ובהתקפה ברמן, זומרפלד, ממן וגואטה הוסיפו את המחץ משלהם ועד סיום הרבע האדומים מורידים עד 54-67 לכתומים.

ברבע הרביעי גלבוע/מעיינות עם הגנה טובה ומנגד בהתקפה ממן, למפרט, זומרפלד, גואטה וברמן מורידים עד 62-69 וסוגרים ריצה מדהימה 10-27 לאחר פיגור של 24 הפרש. פלד עם שתי שלשות רצופות והכתומים שוב בורחים לדו ספרתי ופסק זמן שנקמן. האדומים משם התקשו לייצר שוב קאמבק והכתומים דהרו עם פלד הלוהט ל+20 שוב לא לפני שמקבץ שלשות של ממן, וייסמן וזומפרלד הורידו עד 80-88 דקה לסיום אבל אקורד הסיום היה שייך לפלד וחממה שסגרו עניין סופית ובסיום 80-91 לכתומים.

קלעו למכבי ראשל"צ :

טל פלד 37 (10 ריב', 6 שלשות), יוגב עובדיה (6 אס', 5 ריב') 19, עומר חממה (5 אס') 18, יניב פילוסוף 7, מאור נקרשביץ ובן אונצ'ה 5.

קלעו לגלבוע מעיינות :

דניאל גואטה (7 ריב') 16, בן ממן 17, ,יואב ברמן (7 ריב') ונבו זומרפלד (5 ריב') 11, נוה מינץ (8 ריב') 10, ניב למפרט 7, אמיר בן שחר 4, רז אינהורן וזיו וייסמן 3.