סיכום המחזור הראשון בליגה הלאומית לנשים

המחזור הראשון בליגה הלאומית לנשים שיחזר את סדרת חצי הגמר מהשנה שעברה, אבל הפעם הפועל כפ"ס ניצחה את בני יהודה בהפרש גבוה. ניצחונות בכורה גם לאקדמיה ולרעננה.

מאת: לילך וייס

הפועל כפ"ס – בני יהודה 40:69

כפ"ס ובני יהודה נפגשו למחזור הראשון בשחזור של סדרת חצי הגמר מאשתקד, רק שהפעם המשחק היה הרבה פחות דרמטי. לאורחת בכתום לקח זמן להיכנס למשחק וכפ"ס ברחה ליתרון דו ספרתי גבוה שגדל לאזור ה-30 במחצית השניה.

שתי הקבוצות לא מצאו את הסל בדקות הראשונות, עד ששיר תירוש חטפה כדור וסיימה ב-2 נקודות בצד השני ופתחה את המשחק. חטיפה נוספת של תירוש תורגמה לאסיסט לליעד אורבך, וזה לא נגמר שם. בעוד בני יהודה לא מוצאת את עצמה בהתקפה עם איבודים והחטאות מתחת לסל, תירוש הוסיפה עוד 7 אישיות בדרך ליתרון 0:13 מקומי. שירה בן דוד עם סל מריבאונד התקפה העלתה את בני יהודה לראשונה על הלוח, אבל זה כל מה שהאורחת הצליחה לייצר ברבע הראשון בסיומו 2:19 כפ"ס.

עמית בן אליעזר פתחה את הרבע השני עם שלשה ל-4 עבור בני יהודה, אופיר פרפרה החזירה באחת משלה בצד השני. ההגנה המקומית הפעילה לחץ מסיבי שהקשה על בני יהודה ללכת פנימה, ואפשר לכפ"ס להגדיל את הפער ל-5:25. כאן קיבלנו כמה דקות טובות של אדג'ה הואטרה ומגי איזה, שחקניות מחלקת הנערות של בני יהודה, שחטפו וקלעו והעירו את קבוצתן. בני יהודה השלימה ריצת 15-4 ופתאום זה רק 20:29 לכפ"ס. פסק זמן של יניב פילו העיר את המארחת ומנע את המשך הקאמבק, ועד להפסקה כפ"ס הגדילה שוב ל-21:34.

המחצית השניה נפתחה דומה למחצית הראשונה, כששתי הקבוצות לא מייצרות יותר מדי. בני יהודה איבדה לא מעט, כפ"ס החטיאה הרבה אבל בכל זאת הצליחה להגדיל את היתרון שלה ל-21:44. בני יהודה מידי פעם הצליחה לייצר נקודות עם אסיסטים יפים פנימה לזואי רייכמן ושלשה של מורן, אבל לא מספיק כדי לחזור למשחק. כפ"ס סיימה את הרבע השלישי ביתרון 28:51. הרבע האחרון לא שינה הרבה. הפער המקומי התייצב סביב ה-30 הפרש עד לסיום.

קלעו לכפ"ס: שיר תירוש 25, גלי קונטס 12, ליעד אורבך 10, קרן נחמה 7, אופיר פרפרה 6, דרור מייברג 5, שחר גרנות ועמית מלכה 2 כ"א.

קלעו לבני יהודה: מורן ספיר 9, רוני גולדין ומגי איזה 8, זואי רייכמן ואדג'ה הואטרה 4, עמית בן אליעזר 3, שובל אור שלום ושירה בן דוד 2 כ"א.

הפועל כאוכב – הפועל עמק יזרעאל 72:67

העולה החדשה מהארצית פותחת את העונה עם ניצחון חוץ בכאוכב, לאחר משחק צמוד והפכפך.

קלעו לכאוכב: נעמה הלוי 44, בר אביטל 8, שירז כץ ואלה פינצ'י 6 כ"א, ליאן אשל 4, אורי אהרוני 3, תומר נוב 1.

קלעו לעמק יזרעאל: מיתר אסולין 16, ליאן עודה והיא סלאח 11 כ"א, אסיל עודה 10, באראא מריח 7, דאליה חטיב 6,  אליסאר סלמאן 4, פאטמה חליל 2.

אקדמיית וינגייט – אליצור יבנה 49:72

רבע ראשון קטלני של האקדמיה הספיקה לה ליתרון דו ספרתי גבוה ממנו יבנה לא הצליחה לחזור.

קלעו לאקדמיה: גל רביב 14, שיראל נחום 13, דשה סמרו 12, יהלי לוי 11, מיה ניקוליץ ולי טייכמן 7 כ"א, ליאם בסטקאר 6. 

קלעו ליבנה: הילי בוים 17, עמית שחר 11, לירן שחף 8, דניאל לוי 6, אופק טלקר 4, סירין מוחמד 3.

מכבי רעננה – הפועל באר טוביה 55:105

היורדת מליגת העל פתחה את העונה בלאומית עם ערב קליעה מטורף בדרך לניצחון חד צדדי על באר טוביה שאשתקד ניצלה מירידה לארצית. כבר ברבע הראשון רעננה עם 3 שלשות ברחה ליתרון דו ספרתי, שהלך וגדל עם התקדמות המשחק.

קלעו לרעננה: מורן שטרית וטל יעקב 16, בר סלע 15, לנה פודולובה 13, חנה הללי 12, לי קפיטולניק, אלה שוסטר ומאיה מדרי 8 כ"א, מיכאלה יעקובוביץ 5, ניקול מיכאילץ 4.

קלעו לבאר טוביה: יעל שטיינברג 18, שיר קרמר 13, ראם נונו 11, תמר קופילביץ 7, יובל בן אבו 4, ניצן בר כוכבא 2.

הפועל גלבוע מעיינות – אליצור עירוני נתניה 40:61

בשנה שעברה גלבוע ונתניה נלחמו על המקום האחרון בפלייאוף מהמחוז הצפוני, כשנתניה יצאה עם ידה על העליונה. אז העונה הנוכחית נפתחה עם ניצחון של הצפוניות שפותחות את העונה ברגל ימין. אחרי רבע ראשון חלש התקפי משני הצדדים שהסתיים ביתרון 5:11 למארחת, המשחק החל לקבל קצת קצב. גלבוע שהלכה פנימה לעדי פירסטנברג ומורגאן סעדה החלה לפתח פער משמעותי וירדה להפסקה כשהיא ביתרון דו ספרתי 18:31. גם ברבע השלישי האורחת הצליחה להישאר קרוב עם נקודות של הדר כהן, אבל ברבע האחרון שוב לא פגעה וגם בו קלעה 5 נקודות בלבד. גלבוע ניצלה זאת כדי לסגור את הסיפור עם כמה שלשות וניצחון 40:61 בסיום.

אליצור נתניה – אס"א ירושלים 82:54

הסגל הקצר של נתניה לא הצליחה להתמודד עם האורחת מהבירה, שהתקרבה ליתרון של 20 הפרש כבר ברבע הראשון והגדילה אותו עד לסיום.

קלעו לנתניה: הילה מימון 23, שני חכים ואנג'לה חצ'דוריאן 11 כ"א, יעל דרוגר 9.

קלעו לירושלים: מוריה חסון 18, טליה פרידמן 10, אופיר דרור, מורן שחם, לין כהן, ונטע רפאל 8, עדן פורת 6, עדן כהן, נועה דניאל, דניאל בן אבי ונעה שמעוני 4 כ"א.

הפועל מג'דל כרום – א.ס. רמה"ש 49:60

אחת מהפתעות העונה שעברה בליגה מג'דל כרום משיגה ניצחון ביתי על האורחת מהשרון אחרי שהובילה לאורך כל המשחק. מג'דל פתחה את המשחק עם כמה שלשות uהצליחה לברוח ליתרון דו ספרתי, מנגד רמה"ש עם רבע שני בו קלעה טוב בצבע הצליחה לצמצם את הפער וירדה להפסקה כשהיא במינוס 6. ברבע השלישי מג'דל שוב השתלטה על העניינים והגדילה חזרה, כשהיא שומרת על יתרון דו ספרתי לאורך הרבע האחרון בדרך לניצחון 49:60 בסיום.

קלעו למג'דל כרום: ג'ואן מוחמד 22, עלית כהן 21, שדא כנעאן ורואן חמדאן 7, דוניא חדיד 2, אעישה חיג'אזי 1.

קלעו לרמה"ש: תמר אנגל 17, רוני קלינגר 8, אלה נר 7, גילי ליאור 6, שירה בן אלי 5, ענבל מיכל ושלי שפית 3 כ"א.