סיכום המחזור הראשון בליגת העל לנוער

אחרי תקופה ארוכה, חזרה ליגת העל לנוער למגרשים. ההתרגשות והשמחה ניכרה על פני השחקנים והצוות. במשחק המרכזי ניצחון לעמק חפר על גלבוע/מעיינות במשחק ברמה טובה עם הרבה שחקנים שעוד נשמע עליהם רבות בהמשך. ניצחונות ביתיים מרשימים גם למכבי חיפה ועמק יזרעאל. העולה החדשה מזכרון יעקב עם ניצחון בכורה, גליל עליון ורמת השרון בניצחונות חוץ.

מאת: אילון סלוס

מחוז צפון

הפועל עמק חפר – הפועל גלבוע 65-78

אחרי 8 וחצי חודשים חזרו שחקני נוער על למגרשים במשחק בשידור ישיר בערוץ הספורט בין עמק חפר לגלבוע/מעיינות במפגש בין שתי הטוענות לכתר.  גלבוע/מעיינות חסרים את זיו וייסמן המשמעותי שמתאושש מפציעה. הפתיחה הייתה שייכת למקומיים כשגואטה פותח מצויין ומעלה אותה ליתרון ראשון. אייזק בשלשה ויעקב החזירו מנגד. ממן, למפרט וברמן הובילו את גלבוע/מעיינות ובסיומו יתרון 16-22 למקומיים בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני גלבוע/מעיינות לא מצליחים לברוח ולייצר יתרון דו ספרתי. בהמשך הרבע איבודי כדור של גלבוע/מעיינות לצד עבודה גדולה של נועם יעקב שעשה כבשלו במשחק ובמחצית יתרון 33-35 לגלבוע/מעיינות.

עמק חפר עולה לחצי השני כלוע מתוך תותח כשהיר רצה 12-28 ברבע שמנגד גלבוע/מעיינות איבדה את האנרגיות ורק בן ממן מצליח להזכיר משהו מהחצי הראשון ובסיום הרבע 47-61 לעמק חפר

ברבע האחרון למפרט פתח עם 5 רצופות כשעמק חפר תקועים בהתקפה אבל המקומיים לא מצליחים לייצר מומנטום משמעותי כדי לחזור למשחק. רק לקראת הסיום גואטה עם 10 רצופות השאיר את חלום הקאמבק באוויר שהוריד עד מינוס 5 (62-67) אבל זה לא הספיק לגלבוע/מעיינות שמאבדת 34 כדורים במשחק, והמקומיים בראשות אייזק סוגרים עניין עם 65-78 לעמק חפר בסיום.

קלעו לגלבוע מעיינות : דניאל גואטה 16 (8 כ"ח, 5 אס' ,7 איבודים), בן ממן 14 נק' (8 כ"ח), ניב למפרט 11 נק' (7 כ"ח, 10 איבודים), נוה מינץ, אמיר בן שחר 6 , נבו זומרפלד 5 נק' (6 כ"ח, 4 אס'), יואב ברמן 4 נק' (6 כ"ח), אלון צפריר 2, רז איינהורן 1. כן שותפו: רועי גרניט ויואב ויידנפלד

הרבו לקלוע לעמק חפר : אריאל אייזק 24 (5 שלשות) , נועם יעקב 23 , שוהם גת 12

מכבי חיפה אסי – הפועל כפר סבא אביב 58-92

מכבי חיפה פותחת את העונה בהצהרת כוונות כשהיא מביסה בבית את הפועל כפ"ס.

באופן מפתיע הפתיחה היתה שייכת דווקא לאורחים מכפר סבא בראשות נדב יפת בפתיחת הרבע ושגיב גורמן בהמשכו בדרך ליתרון 11-17 לכפ"ס בתום הרבע.

הרבע השני התנהל המעמד צד אחד, המקומיים מחיפה שנכנסו למשחק. מקסים פוקסמן המצויין, חריג הגיל של הקבוצה ביחד עם איתמר כץ רצו ברבע נהדר כשהם משאירים את האורחים על חד ספרתי כעידו שקרי ובן ליכטנבאום היחידים שסיפקו נקודות ובמחצית 26-37 לחיפה.

ברבע השלישי שוב ראינו רק קבוצה אחת על המגרש שטרפה את המגרש משני צידיו. הפעם היו אמונים על הנקודות אילי חן ומונעם עבוד כשאורחים מתקשים ליצר נקודות ובתום הרבע יתרון שיא 33-69 לחיפה.

ברבע האחרון המקומיים הורידו הילוך ושחקני הספסל קיבלו את ההזדמנות. איתי הרשמן ובאשר ג'אברה סיפקו את הנקודות ומנגד כפ"ס עם מטח שלשות של אור שלום ובסיום 58-92 למכבי חיפה.

הרבו לקלוע למכבי חיפה: מקסים פוקסמן, אילי חן ומונעם עבוד (4 שלשות) 14, באשר ג'אברה 8.

הרבו לקלוע לכפר סבא: אור שלום 12, שגיב גורמן 11, עידו שקרי 9, נדב יפת 8

הפועל עמק יזרעאל – הפועל ניר נהריה 67-84

ניצחון ביתי חשוב בפתיחת העונה לעמק יזרעאל מול נהריה העיקשת.

הרבע הראשון היה צמוד. עמרי שוסהיים פתח היטב את המשחק עבור המקומיים. מנגד יהלי שמחוני שמר את האורחים במשחק.אורי בן ארי ואדם שרבקוב הובילו בהמשך הרבע את העמק ליתרון. אבל שמחוני ומיכאל בניאשווילי דאגו לפיגור מינימלי ובתום הרבע הראשון 19-21 לעמק יזרעאל.

ברבע השני העמק הגדילו את הפער בזכות משחק קבוצתי וחלוקת נקודות מאוזנת, מנגד נבו בן אבו ובניאשווילי סיפקו נקודות לנהריה ובמחצית 38-44 לעמק יזרעאל.

ברבע השלישי הפער למקומיים המשיך לצמוח בזכות עידו יבנה ושרבקוב עד ליתרון דו ספרתי 53-63 לעמק יזרעאל.   

ברבע האחרון, העמק סגרו עניין עם שלשות של חן יוסיפוביץ וגיל יניפליז. אורי אלון ובניאשווילי ניסו להחזיר את האורחים למשחק אבל בסיום העמק חוגגים ניצחון ראשון 67-84 ונהריה נשארת עם המחמאות.

הרבו לקלוע לעמק יזרעאל: עומרי שוסהיים 16, אדם שרבקוב וגיל יניפליז 12, חן יוסיפוביץ 10 .

הרבו לקלוע לנהריה: מיכאל בניאשווילי 17, יהלי שמחוני 13, עידו סופר 11, אורי אלון 10.

מכבי פתח תקוה נחמן – הפועל גליל עליון צפת 84-77

גליל עליון פותחת עונה בניצחון חוץ על מכבי פ"ת.

הרבע הראשון היה צמוד צמד היובלים: וירניק את דניאלס הובילו את המקומיים לרבע ראשון טוב, מנגד זיו מעוז סחב את האורחים ליתרון מינימלי בתום הרבע הראשון 20-19 לגליל עליון.

ברבע השני האורחים מגדילים את הפער. מעוז המשיך להיות הבולט אצל גליל ביחד עם נבו שפרנסקי ונדב מלכה. מנגד וירניק היה בלתי ניתן לעצירה וביחד עם תמיר נווה שמרו על מרחק סביר ובמחצית 48-42 לגליל.

הרבע השלישי היה במעמד צד אחד כשזיו מעוז, שקד פלג ושילה גולדביטר סוחפים אותה ליתרון מבטיח 53-66 בתום הרבע.

ברבע האחרון המקומיים ניסו לחזור למשחק בראשות יובל וירניק ועידו וילבר אבל זה בבחינת מאוחר מדי ומעט מדי כששלשות של רועי קוזיקרו ושלה גולדביטר דואגים לניצחון 84-77 לגליל עליון.

הרבו לקלוע למכבי פ"ת: יובל וירניק 22, תמיר נווה ועידו וילבר 10, יובל דניאלס ושקד פלג 8

הרבו לקלוע לגליל עליון: זיו מעוז 19, יותם קפלן 12, נדב מלכה ושלה גולדביטר 10

מכבי זכרון יעקב – מכבי רעננה עירוני 59-71

העולה החדשה מזכרון יעקב רושמת ניצחון בכורה נאה בליגת העל לנוער על מכבי רעננה.

הרבע הראשון היה שייך לרעננה עם שתי שלשות של רועי גורלנד וסיומת טובה של עמית אדיבי מנגד נועם שני ועוז לביא דואגים להשאיר את המקומיים בתמונה ובתום הרבע 11-15 לרעננה.

ברבע השני התהפכו היוצרות כשזיכרון חוזרת למשחק. נועם שני ממשיך במומנטום החיובי כשיובל נדלר מצטרף אליו. נבו כרמי, גורלוש ואדיבי מספקים נקודות לפנינת השרון ובמחצית 28-28.

ברבע השלישי המשחק המשיך להיות צמוד כסל רודף סל. נדלר פתח טוב עבור זכרון ומנגד גורלנד מוסיף עוד שלשה וביחד עם אלון קרבי מחזירים את היתרון לרעננה. עידו דורי עם 4 רצופות למקומיים ובתום הרבע 46-48 לרעננה.

הרבע אחרון היה מותח וצמוד. עידו דורי החזיר את זכרון למשחק. שלשה של זלאיט מנגד עצרה את המומנטום אבל סיומת מרשימה של לביא שסוחב את זכרון לניצחון בכורה בליגת העל עם 9 משלו ברבע, ובסיום 59-71 לזכרון.

הרבו לקלוע לזכרון יעקב: עוז לביא ויובל נדלר 12, אורי אלון 9, עידן דורי 8 , נועם שני 7.

הרבו לקלוע לרעננה: אלון קרבי 10, רועי גורלנד 9, עמית אדיבי 7

אליצור עירוני נתניה – א.ס.רמת השרון עלומים 72-56

מחוז דרום

מחזור ראשון בליגה וכבר הקורונה שיבשה לנו את כל המחוז עם 5 משחקים שנדחו, כך שאתמול בערב קיבלנו רק משחק אחד.

עירוני נס ציונה – ע.ל.ה יהוד 69:77
כבר מהפתיחה המשחק היה בידיים של המארחת שבהובלת יובל חנקין ועידו מירון ברחה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון, שנגמר ב-11:25. יהוד עם כמה שלשות הצליחה לצמק את הפער עד למחצית וברבע השלישי הצליחה להישאר קרוב עם יכולת טובה של בר משולמי וליאור אינדפורקר, אבל ברבע האחרון ציונה שוב ברחה לדו ספרתי וסגר את הסיפור. עד הסיום האורחים הצליחו רק לצמק.

קלעו לנס ציונה: עידו מירון 17, אורון מיניס 16, גל חמו 14, יובל חנקין 10, מאור סננס 7, להב אקרמן ואמיר ספריאן 4 כ"א, דור בר 3, אופק טורי 2.

קלעו ליהוד: ליאור אינדפורקר 20, בר משולמי 16, יואב אוסלקה 13, רון חנגל 6, צדף אייל 4, איתי נאמן 3, ניסים צבי, טל זיידמן ותמיר מול 2 כ"א, יואב אסקרוב 1.