סיכום המחזור השלישי בליגה לנערות א'

לב ירושלים ניצחה את הדרבי, כפ"ס גברה על רמה"ש במשחק דרמטי, אקדמיית ווינגייט גברה על מכבי חיפה, גם ראשלצ, רעננה ועמק יזרעאל עדיין במאזן מושלם.

מאת: לילך וייס

דרום

אס"א ירושלים – הפועל לב ירושלים 60:53

הדרבי הירושלמי בין אס"א להפועל לב סיפק יופי של משחק, שהיה צמוד כמעט לכל אורכו והוכרע רק בדקות הסיום לזכות האורחת שהשיגה את נצחונה הראשון העונה. האורחת גם היתה הראשונה לעלות ליתרון קל כשהיא מציגה הגנה לוחצת וחטיפות בדרך ליתרון 10:6 מסלים בצבע של תמר גרינבוים וטנא אבוגוב. הרבע הראשון המשיך שקול כשאס"א מציגה משחק קבוצתי עם אסיסטים יפים פנימה לטלי כליפה ודניאלה בן אבי, כשמנגד ליהי הירשהורן עם 4 אישיות לזכות הפועל לב. סוף רבע ראשון 14:12 אורח.

הפועל לב המשיכה עם הלחץ ההגנתי גם ברבע השני, ועם חטיפות ונקודות בצד השני עלתה ליתרון 20:12. מהלך של סל ועבירה של אופיר דרור המקומית לא עצר את המומנטום של הפועל לב, שעלתה לראשונה ליתרון דו ספרתי אחרי שלשה של קרני ארוטשס. האורחת הצליחה לשמור כמה דקות על פער של 8-10 הפרש, עד ששוב היתה זאת דרור שעם 5 רצופות החזירה את אס"א למינוס 3 בלבד. הפועל לב שמרה על יתרון קל, וירדה להפסקה ביתרון 36:31.

המארחת המשיכה לרדוף גם ברבע השלישי, כשהיא מצליחה לצמצם לעיתים אבל הפועל לב מצליחה כל פעם לברוח לה מחדש. שלשה של בן אבי הורידה לנקודה בלבד, כשבמקביל הפועל לב משאירה המון נקודות על קו העונשין. שלשה נוספת, משוגעת במיוחד וממש על הבאזר של כליפה הפכה את התוצאה ונתנה לאס"א יתרון 48:49 בכניסה לרבע האחרון.

האורחת חזרה חדה בהגנה ברבע הרביעי, ועם 3 חטיפות תוך 2 דקות שוב ייצרה לעצמה יתרון קל. אס"א במיני ריצה שוב הפכה, ו-5 דקות לסיום אנחנו בשוויון 53. כאן שתי הקבוצות איבדו את הפוקוס בהתקפה והחטיאו המון, עד שהגיעה שלשה של גרינבוים שסידרה להפועל לב יתרון 3. כדקה לסיום אס"א השאירה נקודות על הקו ונענשה בצד השני עם סל של אבוגוב. חסימה גדולה של גרינבוים בהתקפה הבאה סגרה את הסיפור לטובת הפועל לב, והזמן של אס"א לנסות ולחזור למשחק נגמר. בסיום 60:53 להפועל לב ירושלים.

קלעו לאס"א: אופיר דרור וטלי כליפה 15 כ"א, דניאלה בן אבי 8, רוני זלצבוך 5, נועה דניאל שלום ולין כהן 4 כ"א, נועה גגולה 2.

קלעו להפועל לב: טנא אבוגוב 24, תמר גרינבוים 14, הדר מור יוסף וליהי הירשהורן 8 כ"א, קרני ארוטשס לבון 5, אלה ברזיס 1.

עוד השבוע בדרום

משחק צמוד נוסף היה לנו ברמה"ש, שם המארחת פגשה את כפ"ס כשהשתיים הגיעו במאזן נקי מהפסדים. שתי הקבוצות קלעו בקצב גבוה וגם צלפו לא מעט מחוץ לקשת, כשהיתרון זז מצד לצד. כ-9 שניות לסיום שלשה של אנאבל דנזינגר העניקה לכפ"ס יתרון 2. רמה"ש לא הצליחה לייצר נקודות בהתקפה הבאה, ונקודה מהקו של אופיר וינטרוב סגרה את המשחק ב-78:75 דרמטי לכפ"ס ששומרת על מאזן מושלם. וינטרוב גם סיימה כקלעית המובילה במשחק עם 27 נקודות, מאיה זילברשלג ושחר גרנות הוסיפו 13 כ"א. ברמה"ש אלה נר קלעה 26, רותם ורסנו 15 ורוני נוה 12.

אליצור חולון התאוששה מההפסד בשישי וחזרה למאזן חיובי בטבלה, עם ניצחון 45:64. המשחק אומנם נגמר בכמעט 20 הפרש, אבל לא היה חד צדדי כמו תוצאת הסיום שלו. בני יהודה לא היתה רחוקה מלהפתיע ולנצח, אחרי שהובילה כמעט 30 דקות כשהיא מציגה יום מוצלח במיוחד מחוץ לקשת (9 שלשות במשחק). אבל ברבע האחרון היתה רק קבוצה אחת על המשחק – חולון הפציצה שלשות משלה (5 כאלו ברבע האחרון), ועצרה את האורחת על 4 נקודות בלבד בדרך לניצחון 45:64. הודיה קבדה הובילה את קלעיות חולון עם 16 אישות, מור שבתאי עם 10. נוי עטר ורותם מלאכי קלעו 12 כ"א למפסידות.

קצת פחות צמוד היה בראשל"צ, שם הפועל הביסה עוד יריבה – הפעם 20:101 את עצמה מודיעין. מכבי הוד"ש השיגה ניצחון שני העונה אחרי שגברה בחוץ על אליצור יבנה 85:60.

במשחק השלמה למחזור השני שנערך במהלך הסופ"ש הפועל כפ"ס ניצחה בבית את אליצור חולון 56:65. אופיר וינטרוב ועלמה כהן הובילו את השרוניות לרבע ראשון קטלני אותו סיימה כפ"ס ביתרון 8:23, בדרך ל-21:45 בתום המחצית הראשונה. ברבע השלישי חולון עם מטווח מחוץ לקשת (3 של מור שבתאי) הצליחה להוריד את ההפרש ל-10 בלבד, אבל ברבע האחרון כפ"ס הצליחה לשמור על היתרון שלה בדרך כאמור לניצחון. שחר גרנות סיימה כקלעית המובילה בכפ"ס עם 19, אופיר וינטרוב 14, עלמה כהן 12. בחולון מור שבתאי עם 21 (5 שלשות) והודיה קבדה 18. במשחק נוסף הפועל ראשל"צ הביסה את מכבי הוד"ש לילך 104:32, וחזרה למקום הראשון בדרום.

צפון

אקדמיית וינגייט – מכבי חיפה 48:71

האקדמיה שומרת על המקום הראשון במחוז הצפוני עם ניצחון ביתי חד צדדי על מכבי חיפה. האורחות בירוק התקשו בפתיחה מול ההגנה של האקדמיה, וייצרו נקודות בעיקר מקו העונשין. בנתיים המארחת כבר פתחה לעצמה יתרון קל 6:13 אחרי שלשה של יהלי לוי. שלשה נוספת של מיה ניקוליץ' העלתה את האקדמיה ליתרון דו ספרתי, אבל בצד השני חיפה קצת התעוררה עם נקודות של דניאלה גיל בצבע וצמצמה ל-15:23 אחרי 10 דקות.

חיפה פתחה טוב את הרבע השני עם נקודות של גיל ותמר זינגר, בעוד האקדמיה נתקעה כמה דקות ללא נקודות. שלשה של הדר דניאל החזירה את המארחת לקצב, ועם מיני ריצה עלתה שוב ליתרון דו ספרתי 20:31. גם פסק זמן של חיפה לא ממש עזר לה להתעורר, והאקדמיה למרות החטאות מצידה הצליחה להגדיל את היתרון שלה. שלשה משוגעת כמעט מהחצי של גל רביב שלחה את הקבוצות להפסקה ב-23:41 לאקדמיה.

גם את הרבע השלישי חיפה פתחה טוב עם כמה סלים בצבע, אבל מהר מאוד חזרה להחטיא והאקדמיה עם צמד שלשות רצופות של ליאם בסטקאר הגילה את הפער ל-23 הפרש. ניקול סיניצקי קלעה שלשה לזכות חיפה, אבל פרט לכך חיפה המשיכה להתקשות והפער טיפס עוד ל-37:62 אחרי 3/4 משחק. הרבע האחרון לא שינה הרבה – הקבוצות החליפו קצת סלים כשחיפה הצליחה קצת למעזר נזקים, אבל שלשות נוספות של האקדמיה חתמו את המשחק ב-48:71.

קלעו לוינגייט: גל רביב 14, דאשה סמרו 12, ליאם בסטקאר 11, יהלי לוי 7, אלה ליש, מאי בייקו, מיה ניקוליץ' ושיראל נחום 6, עופר כספי 2, לי טייכמן 1.

קלעו לחיפה: דניאלה גיל 16, תמר זינגר 11, נעה ליפשיץ 9, ניקול סניצקי 7, יערה ליכטנטריט 4, מיקה דנה 1.

עוד השבוע בצפון

מכבי רעננה והפועל עמק יזרעאל שמרו גם הן על מאזן מושלם בחלק העליון של הטבלה. רעננה השיגה ניצחון חוץ במשחק צמוד על הפועל מנשה, 59:52 כשליאל אריאל הובילה את השרוניות עם 21 נקודות וליאל שוסטר הוסיפה 16 משלה. בצד השני בר עינת עם 11 ושחר פרולה עם 9 למנשה. עמק יזרעאל הביסה בחוץ 61:40 את הפועל נצרת אורטודוקס. אליצור עירוני נתניה השיגה ניצחון שני העונה, כשגברה בבית 33:56 על הפועל לב השרון, וכמוה עשתה גם הפועל גלבוע מעיינות כשהביסה בבית את מכבי אום אל פאחם 30:72. גם לב השרון וגם אום אל פאחם עדיין מחפשות ניצחון בכורה העונה בליגה.