סיכום חלון נובמבר במוקדמות גביע העולם

עם תום חלון נובמבר, נבחרת ישראל היא אחת מ-8 הנבחרות שסיימו את החלון ללא הפסד, מה שמעמיד את הנבחרת שלנו וכל אחת משמונה הנבחרות האלו, בעמדת זינוק מצויינת להמשך הקמפיין.

לעומת נבחרת ישראל, יש כמה נבחרות בצרות, בהן צ'כיה של ננו גינזבורג והולנד של מאוריציו בוסקליה, מאמנה של הפועל חולון, שהפסידו פעמיים. שתי הנבחרות האלו, יפגשו את ישראל ביורובאסקט 2022 בפראג בקיץ הקרוב.

החלק החזק בנבחרת בחלון הנוכחי, היה ההגנה והיא רביעית בטיבה בין כל 32 הנבחרות המשתתפות במוקדמות באירופה וספגה רק 65 נקודות בממוצע, כשרק בלגיה, צרפת וספרד טובות ממנה בתחום הזה. עוד תחום בו נבחרת ישראל הצטיינה בחלון הזה, הפעם באופן יותר מפתיע, זה הריבאונד והיא מדורגת ראשונה בקמפיין עם 30.5 כדורים חוזרים למשחק.

ברמה האישית ברור שזו נבחרת מאוזנת במיוחד. גל מקל שני בטורניר כולו באחוזים לשלוש עם 83.3 אחוזים מהטווח הזה (5 מ-6) וגם שביעי באסיסטים עם 6.5 למשחק, אבל מעבר לזה האיזון בולט. מקל מוביל את הנבחרת בנקודות עם 10.5 למשחק, אבל מיד אחריו נמרוד לוי, תומר גינת וג'ון דיברת'לומיאו (משחק אחד) עם 10 בדיוק ואחריהם ים מדר ורומסן סורקין עם 8, ג'ייק כהן 7.5 ורפי מנקו 6.5.

הנבחרת תתכנס מחדש לקראת חלון פברואר ב-21.2, ביום שישי 25.2 תארח את גרמניה וכעבור שלושה ימים תתארח אצלה. הבית המוקדם יסתיים בקיץ כשהנבחרת תתארח אצל פולין ב-30.6 וכעבור שלושה ימים תארח את אסטוניה. אחרי סיום הבית הזה יהיה איחוד עם שלוש הראשונות מהבית המקביל, שם סלובניה עם 2 ניצחונות, פינלנד ושבדיה 1 כ"א וקרואטיה עדיין לא ניצחה.