עודד קטש: "התרגלנו לשחק ללא קהל, האנרגיות צריכות להגיע מאיתנו"

נבחרת ישראל מתקרבת למשחק מול ספרד שיתקיים מחר (שבת) בשעה 20:30 בבועה בולנסיה. הנבחרת התאמנה היום ותתאמן אימון אחרון מחר בבוקר ביום המשחק.

מאמן הנבחרת עודד קטש אמר לקראת ההתמודדות: "אנחנו מרגישים טוב, התנאים כאן טובים למרות הבועה. אנחנו מבינים את החשיבות של המשחקים ושזה הולך להיות לא פשוט. אנחנו צריכים למזער את הגודל של הספרדים, להיות מרוכזים בסגירה לריבאונד ולשלוט בריבאונד כדי לעשות נקודות קלות ולרוץ את המגרש, שזה היתרון שלנו. אנחנו צריכים משמעת, להצמד לתכנית המשחק ולהשתמש בעבירות בצורה חכמה. המשחק השני זה לא משהו שאנחנו לא מתעסקים בו, בכלל בנבחרת לא משנה מי יתלבש, בנבחרת אפשר לעשות רוטציות רחבות ולכן לשמור על רמה יציבה לאורך 40 דקות וזה משהו שנרצה לעשות".

על השתלבות הצעירים בסגל הנבחרת אמר קטש: "זה תהליך טבעי, לפני 3 שנים זה היה מתבקש אז היה תהליך אגרסיבי יותר. עם הזמן גדלים פה שחקנים מוכשרים שאנחנו מנסים לשלב אותם אבל זה לוקח זמן, אני לא יודע כמה הם יהיו משמעותיים כבר עכשיו אבל אנחנו שמחים שהם איתנו למשחקים הבאים".

על העובדה שהמשחקים יערכו ללא קהל: "התרגלנו לשחק ללא קהל והאנרגיות צריכות להגיע מאיתנו. זה מתחיל בחדר ההלבשה ואני מרגיש את השחקנים והאימונים ואני לא חושב שזו תהיה הבעיה שלנו. כולנו מבינים את החשיבות, כולם גאים ומרגישים זכות להיות כאן, וגם את השליחות".

קפטן הנבחרת גל מקל: "זה משחק מאוד קשה, זו מעצמת כדורסל, אלופי העולם. נכון שהם לא בסגל הראשון שלהם אבל גם הסגל הזה סופר מוכשר, אני מכיר את השחקנים, חלקם משחקים איתי בקבוצה. זה אתגר גדול, אנחנו רוצים לעשות תוצאה טובה ולשחק טוב ולהמשיך את הדרך שלנו".

על השחקנים הספרדים שהוא מכיר: "ממלאגה יש ארבעה שחקנים בסגל, אחד המשמעותיים הוא בריזואלה שמשחק בעמדה 2, הוא סקורר יצירתי. אלברטו דיאז הרכז בכושר טוב, קולע טוב ומריץ את הקבוצה, שחקן הגנה טוב. פרנסיס אלונסו הוא אחד הקלעים הטובים באירופה ורובן גררו הגביע, אקטיבי ושומר טוב. בנוסף אליהם פראן בסאס שמשחק היום בבדאלונה, צ'אבי רבסדה ששיחק איתי בעבר בבורגוס, קינו קולום מולנסיה זה שחקן שעשה הרבה דברים בקריירה. יש להם ארבעה שחקנים מהסגל שלקח את אליפות העולם ועוד הרבה שחקנים שיהיו חלק מהסגל הראשון בשנים הקרובות".

על מצבו האישי אחרי הפציעה: "לצערי הייתי פצוע כמה שבועות, אני מרגיש שאני בכושר טוב, התאמנתי שבוע עם הקבוצה באופן מלא. זה כדורסל, בסופו של דבר צריך לדאוג לגוף וברגע שאתה עולה למגרש גם אם לא שיחקת תקופה מסוימת, אתה חוזר לקצב תוך כמה אימונים. כמו תמיד אני פה בשביל לעשות הכל בשביל הנבחרת".

על המפתחות לניצחון: "צריך לשלוט בקצב, הכדורסל הספרדי זה קודם כל קצב ואינטנסיביות, אנחנו בארץ פחות רגילים לקצב הזה. דבר שני – ריבאונד. זו קבוצה שמתקיפה את ריבאונד ההתקפה באופן אגרסיבי מכל העמדות. אם נעשה את שני הדברים האלו, יש לנו הרבה כשרון והרבה כלים התקפיים ואנחנו פה לתת פייט".