עונת 21/22 בליגה הלאומית יוצאת לדרך עם המחזור הראשון

המחזור הראשון בליגה הלאומית יתקיים השבוע ויצא לדרך ביום ראשון עם משחק הפתיחה בין עירוני נהריה להפועל מגדל העמק/יזרעאל. יתר המשחקים יתקיימו ביום שלישי ורביעי והעונה עוד שדרוג בשידורי הליגה. בכל שבוע ישודרו שני משחקים בערוץ הספורט, משחק נוסף בפייסבוק של איגוד הכדורסל וכל יתר המשחקים בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל באתר שלנו.

מאת: ניב שמולי
צילום: הראל שוורצברג

יום ראשון:

עירוני 'גשם' נהריה – הפועל מגדל העמק/יזרעאל

לראשונה מאז עונת 2013/14 חוזרת עירוני 'גשם' נהריה לליגה הלאומית. הסגולים בנו הקיץ סגל נוצץ במטרה לחזור כבר בעונה הבאה לליגת העל, ולשם כך החתימו את יוגב אוחיון, אלכס צ'וברביץ', דולב דראפיץ' ותומר כהן שנבחר לתגלית העונה החולפת. כבר ביום חמישי הקרוב תתמודד עירוני 'גשם' נהריה בליגה הבלקנית, ויהיה מעניין לראות את הקבוצה של שי סגלוביץ' בשתי מסגרות. מנגד, לאחר שלוש שנים חוזרת הפועל מגדל העמק/יזרעאל אל הליגה הלאומית. אסף רוטשטיין בנה חבורה המשלבת בין שחקנים וותיקים לצעירים. אליה סרור, שלא כשיר בעקבות פציעה, וטל פרסלני המשיכו עם הקבוצה מהעונה החולפת. סי ג'יי ג'קסון וראוון ברבר הוחתמו כצמד הזרים של העולה החדשה.

טריוויה: לראשונה בליגה הלאומית קבוצה תשחק במסגרת אירופאית במקביל למשחקי הליגה.

יום שלישי:

מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל ר"ג גבעתיים

זה היה קיץ לא שקט מבחינת מכבי 'סנו' הוד"ש. הקבוצה מאולם עתידים החלה את בניית הסגל בשלב מאוחר מאד כאשר היצע השחקנים היה דל והיא תגיע למשחק הראשון של העונה כשהיא ערכה מעט אימונים וללא שני זרים. איתי לוי ינסה בכל זאת להוציא את המיטב מהמשחק הראשון שעוד עתיד להתברר כקריטי בהמשך הדרך. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים השאירה את ג'רמי קומבס, הראל רינסקי וגיל נויוביץ' מהעונה החולפת ובנתה סביבם סגל ישראלי צעיר ומוכשר. אריאל אייזיק ועומר חממה יעשו את צעדיהם הראשונים בבורים ודימיטריוס טרידוול חזר לישראל וינסה לעזור לקבוצתו להיכנס לשמינייה הראשונה.

טריוויה: ים סלמן ואפי טיומקין יפגשו את קבוצתם מהעונה החולפת כבר במחזור הפתיחה.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – מכבי מעלה אדומים

עד לפני מספר שנים זה היה קרב צמרת בליגה הארצית, אך כיום שתי הקבוצות תפתחנה את עונת 21/22 בליגה הלאומית. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין עברה שינוי קיצוני בקיץ, כאשר יהוא אורלנד יהיה על הקווים. יונתן מור, אייל שולמן, יונתן לוי, אביתר מור יוסף, שהם גת ושמואל מלכוב ינסו שוב להצעיד את הקבוצה לפלייאוף העליון. מנגד, מכבי מעלה אדומים תעשה היסטוריה מבחינתה כשתשחק לראשונה תולדותיה בליגה הלאומית. הקבוצה של יאיר גבירץ שמרה על מירב הסגל שלה מהעונה החולפת, ולפי משחקי האימון יכולה לשאוב עידוד מיכולתו של יניר בנימין. אריאל נבון יפגוש את קבוצתו מהעונה החולפת.

טריוויה: על הקווים ייפגשו יהוא אורלנד ויאיר גבירץ – עבורם זה יהיה המשחק הראשון כמאמנים ראשיים בליגה הלאומית.  

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן (ישיר בערוץ הספורט)

שתי עונות בלבד שיחקה מכבי 'נקסט אורבן' חיפה בליגת העל. הירוקים חוו אשתקד עונה מקצועית לא טובה ונפרדו מהליגה הבכירה. אם זה לא מספיק, אז לאחר עשור החליט ג'ף רוזן לעזוב את הכרמל ונדד לאשדוד. במכבי חיפה בנו סגל מעניין עם קו קדמי עמוק עליו ינצח אבי סוכר. בקו האחורי רזיאל חיון, דניאל נג'ר, עומר הראל ודנאל כוזהינוף הצעירים יצטרכו לקחת פיקוד ולגלות יציבות. מהעבר השני, הקיץ של א.ס רמת השרון  שיין נדל"ן התאפיין בהמשכיות. הקבוצה של גיא קנטור השאירה מחצית מהסגל של שנה שעברה, ותרצה הפעם להיכנס לשמינייה הראשונה. גיל אמיתי יחזור לרוממה לאחר ששיחק במכבי חיפה בעבר.

טריוויה: אבי סוכר וגיא קנטור, שניים מהרכזים הבולטים בעבר, נפגשים על הקווים.

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – עירוני 'קבוצת גינת' רעננה (שידור בפייסבוק)

יוסי בונן מגיע לקרית אתא למפגש עם שרון אברהמי. עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא השאירה את איתי ויינטראוב, אוראל לב ועמית ראובן מהשנה שעברה וצירפה את עידו דוידי, שלו לוגשי וגור לביא שאמורים להיות ספקי הנקודות הישראלים. לצידם הוחתמו בקבוצה קני פונדבורק שמגיע אחרי עונה טובה בהונגריה ואמין סטיבנס ששיחק לפני שנתיים במכבי קרית מוצקין. מהעבר השני, עירוני 'קבוצת גינת' רעננה ניצלה מירידת ליגה לקראת סוף העונה שעברה. יוסי בונן השאיר את ירין איינהורן, אופק מלכה, יהל מלמד וגל שטרנברג והנחית את רביב לימונד (יחמיץ את המחזורים הראשונים בגלל פציעה בידו) וג'ייסון סיגרס כשני גארדים שאמורים להיות המנהיגים של הקבוצה הצעירה מפנינת השרון. לפני כשבוע הגיע ג'סטין רובינסון שהוחתם כזר השני בקבוצה, כך שהוא יערוך משחק ראשון עם חבריו.

טריוויה: שרון אברהמי ויוסי בונן עבדו בעבר יחד בעירוני קרית אתא ובהפועל תל אביב שם אימנו את רביב לימונד, כיום שחקן עירוני 'קבוצת גינת' רעננה.

מכבי עירוני רמת גן – מכבי אשדוד

מכבי עירוני ר"ג ומכבי אשדוד רצו להגיע אשתקד הכי רחוק שאפשר, אך שתיהן הודחו במשחק השלישי ברבע הגמר ומתחילות עונה חדשה עם ציפיות חדשות. הקבוצה של שמוליק ברנר החליטה על קונספט מעניין שכולל ארבעה ישראלים בעמדות הפנים – אלייז'ה הירש, גיא פרבר, בן אלטיט ואוריאל טרוצקי. דקראיי טאקר יהיה הזר השני לצד ריקי טרנט שממשיך מהעונה שעברה. מנגד, מכבי אשדוד קיבלה הקיץ את ג'ף רוזן לאחר שעזב את הכרמל. עופר רחימי נשאר על הקווים, ולצידו ג'ורדן כהן, רביב פיטשון, אריאל ז'אנו ואוראל לוי. הדולפינים החתימו את ניב בלול שנראה נהדר במשחקי ההכנה ואת רומן רובינשטיין, ג'וש פרידקין, טיילר דוסון ומקסים פוקסמן. יוניו ברואטה וכריס אורטיז יהיו שני הזרים של הקבוצה.

טריוויה: מוריאל לוטאטי עזב הקיץ לראשונה את הפועל עפולה, וחתם במכבי עירוני רמת גן.

יום רביעי:

אליצור איתו אשקלון – הפועל עפולה (ישיר בערוץ הספורט)

אליצור איתו אשקלון והפועל עפולה סיימו את העונה החולפת בטעם חמוץ לאחר שהפסידו את המשחק החמישי בשלב חצי הגמר בתום דרמה אדירה. שתי הקבוצות, שגם הפעם רוצות להתברג בחלק העליון של הטבלה, ביצעו לא מעט שינויים בסגל במהלך הקיץ – באליצור איתו אשקלון יציגו בעמדת הרכז את ארתור רוזנפלד שמגיע אחרי עונת בכורה באר במכבי אשדוד, בעוד מנגד יתייצבו זיו בן צבי, שחזר לבירת העמק, וגיא דותן. בצבע אלישי כדיר יפגוש את אנטון שוטבין, שחזר גם הוא להפועל עפולה, וסטורם וורן את מייקל הוליפילד. המפגש האחרון בין עמית תמיר לניר קפלן נגמר עם שלשת ניצחון של ג'יי אר הולדר במגרש בעפולה.

טריוויה: שתי הקבוצות נפגשו גם במחזור הראשון אשתקד בו ניצחה אליצור איתו אשקלון משלשה על הבאזר של אלונזו קולמן.