עמק חפר וגלבוע/מעיינות עם יתרון הביתיות בפלייאוף

תמונת העולות לפלייאוף במחוז צפון נקבעה לאחר משחקי המחזור: כאשר עמק חפר מסיימת ראשונה גלבוע/מעיינות שנייה ולשתיהן יהיה יתרון ביתיות בפלייאוף. מכבי חיפה שלישית והפועל כפ"ס רביעית.

מאת: אילון סלוס

הפועל עמק חפר – מכבי אסי חיפה 65-81

ניצחון משכנע לעמק חפר שמסיימת את העונה הסדירה עם הפסד בודד ומגיעה בכושר שיא לפלייאוף, מנגד חיפה מאבדת את המקום השני בו החזיקה במרבית העונה לגלבוע/מעיינות ואיתו את יתרון הביתיות בפלייאוף.

עמק חפר השתלטה על המשחק בפתיחתו ברבע ראשון נטול הגנות. הריצו אותה ברבע הראשון. נועם יעקב ואנטון אגייב הריצו אותה בפתיחת הרבע מול הצמד בירוק אילי חן ומקסים פוקסמן. אריאל אייזק נכנס לעניינים בעמק חפר ויואב ושלר, נועם יעקב ושוהם גת עם שלשות מול 4 רצופות של איתן בש ונקודות מהקו של עמית מנחם והרבע מסתיים 21-33 לעמק חפר.

הרבע השני היה שקול ששתי הקבוצות מהדקות את ההגנה. אגייב עם שלשה וסל מול נקודות של איתן בש. נועם יעקב המשיך את הרבע היטב עבור המקומיים עם 8 רצופות מול סל ושלשה של חן ובמחצית 36-46.

הרבע השלישי היה שוב בשליה של המקומיים כשהם עוצרים את חיפה על 7 בלבד ברבע שבהתקפה ושלר, קורן משה והילל בלו סיפקו נקודות והגדילו את הפער עד 43-63 בתום הרבע השלישי.

ברבע האחרון הירוקים נגסו מעט בפער בראשות פוקסמן, עמית מנחם וליאם טובי מנגד עמק חפר עם שלשות של אייזק, עמית פאר ולירן מסיקה ובסיום 65-81 לעמק חפר.

קלעו לעמק חפר:

נועם יעקב 17, אנטון אגייב 13, אריאל אייזק ויואב ושלר 8, קורן משה 7, עמית פאר 6, שוהם גת, ארז חסון ולירן מסיקה 5, אורי רון 4, הלל בלו 3.

קלעו למכבי חיפה:

אילי חן 16, איתן בש 13, מקסים פוקסמן ועמית מנחם 12, ליאם טובי ועמית גונדר 6

הפועל עמק יזרעאל – הפועל גלבוע/מעיינות 73-43

גלבוע/מעיינותמנצחת בדרבי העמקים את עמק יזרעאל מה שמקנה  לה יתרון ביתיות במעמד רבע גמר אליפות המדינה לנוער , לאחר שיריבתה למקום השני מכבי חיפה מפסידה בעמק חפר. למרות חסרונם של נוה מינץ ואדיר קלעי גלבוע/מעיינותהציגה הגנה מצוינת מתחילת המשחק ועל אף יום לא גדול בהתקפה שלטה ללא עוררין במשחק ובסיום ניצחון חד צדדי 73:43 שמקנה לה משחק נוסף בעין חרוד השנה והוא יהיה במעמד רבע גמר אליפות המדינה מול הפועל ת"א או מכבי ת"א (המחזור האחרון בנוער על דרום טרם שוחק).

דרבי העמקים המיתולוגי בין גלבוע מעיינות לעמק יזרעאל היה בניחוח פיקנטי הפעם ששתי הקבוצות הגיעו למחזור האחרון בבית העליון בידיעה ברורה שמי מהקבוצות שתנצח תקנה לה דברים משמעותיים להמשך. העמק ידעו שניצחון משאיר אותם בתמונת הסיכויים של הפלייאוף. גלבוע מעיינות ידעו שניצחון יקנה להם יתרון ביתיות ברבע גמר אליפות המדינה לנוער.

150 צופים מילאו חלק גדול מהיציע הבודד שנפתח בנהלל.

בייטנר פתח עם שלשה עבור המקומיים והעלה ליתרון ראשון (ואחרון) את המקומיים 0-3. למפרט וברמן העלו את האדומים ליתרון ראשון 3-5. בן שחר, גואטה ולמפרט העלו את גלבוע/מעיינות לדו ספרתי ויבלנובסקי הזעיק פסק זמן. שוסהיים חריג הגיל עלה מהספסל והחזיק את העמק עוד במשחק אבל סיומת של למפרט וזומרפלד הורידה את גלבוע מעיינות ביתרון 23-12 בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני האדומים שום נעלו את ההגנה כשבייטנר ושרבקוב כוכבי המשחק הקודם בנהלל לא קיבלו אוויר לשנייה והאדומים עם הרבה הזדמנויות לברוח ליתרון משמעותי. למרות שההגנה עבדה נפלא ההתקפה לא השכילה עבור גלבוע/מעיינות לייצר הפרש משמעותי ובסיום המחצית הראשונה 38-26 גלבוע מעיינות עם תחושת פספוס גדולה.

ברבע השלישי גלבוע מעיינות עולה ליתרון השיא שלה כאשר למפרט ובן שחר עם 5 נקודות מעלים את האדומים ל43-26. בדקות הבאות האורחים האדומים יכלו לסיים את המשחק ולגמור אותו אך אחוזים לא טובים ואי ניצול הזדמנויות השאיר את המקומיים עדיין במשחק. רק לקראת סיום הרבע השלישי זומרפלד, ברמן, למפרט וגואטה הורידו את האורחים בסיום הרבע השלישי ביתרון 54-35 כאשר המקומיים קולעים 9 נקודות בלבד.

ברבע האחרון אינהורן, ברמן וויסמן פתחו נפלא שהמקומיים מרימים ידיים סופית וההפרש עד תם המשחק תפח שהמקומיים קולעים 8 נקודות בלבד ברבע האחרון ו-17 נקודות בכל המחצית השנייה ובסיום 73-43 לגלבוע מעיינות שמשיגה את יתרון הביתיות ברבע גמר אליפות המדינה לנוער.

קלעו לגלבוע מעיינות :

דניאל גואטה 13, יואב ברמן 11, ניב למפרט 10, שחר ארז ואמיר בן שחר 9, זיו וייסמן 8, רועי גרניט 5, נבו זומרפלד ורז אינהורן 4.

קלעו לעמק יזרעאל:

עומרי שוסהיים 13, עפרי שפרוני 8, רז צור , נעם בן הרוש ועידו יבנה  4 , אורי בן ארי וגל בייטנר 3, איתמר ברק ורוי אביב 2.