עמרי כספי: "הגעתי לפסגות שלא חלמתי עליהן"

איגוד הכדורסל רוצה להודות לעמרי כספי, קפטן נבחרת ישראל על קריירה אדירה, בה הפך לא רק לשחקן גדול, אלא גם לשגריר של הכדורסל הישראלי בעולם כולו. עמרי יישאר חלק מהכדורסל הישראלי והאיגוד ימצא את הדרכים בהן הוא ישתלב בעתיד. אנו מברכים את עמרי ומשפחתו על ההחלטה לפרוש ומאחלים לו הצלחה ובריאות מושלמת.

במסיבת העיתונאים בה הודיע על פרישתו אמר כספי הנרגש על התקופה בנבחרת ישראל: "הרגע הזכור לי ביותר מהנבחרת זה הכבוד הענק ללבוש את המדים מגיל 13 ואז להפוך לקפטן באליפות אירופה, לייצג את המדינה הרבה שנים".

"משחק הכדורסל נתן לי המון לאורך השנים", פתח כספי את דבריו. "הגעתי לפסגות שלא חלמתי עליהן. שיחקתי נגד אגדות כדורסל כמו לברון ג'יימס וקובי בראיינט, והגעתי עד לפגישה עם הנשיא בבית הלבן. כילד צעיר מיבנה שהתחיל לשחק כדורסל ועד לאותו נער שבגיל 13 בטיול בר מצווה במדיסון סקוור גארדן אמר שיבוא יום ואשחק שם. היום אני מסתכל אחורה ואומר מה חשבתי לעצמי? לפעמים חלומות מתגשמים".

"עליתי לבוגרים במכבי ת"א ושיחקתי לצד אגדות כדורסל. ב-26 ביוני 2009 נבחרתי בדראפט על ידי סקרמנטו. כילד המטרה תמיד הייתה להגיע לליגת העל ולהתקדם. אם יש לי חלק קטן בזה שהילדים היום חולמים לעשות את המסלול הזה, בעזרת השם הם גם יעלו ויצליחו. עבודה קשה, התמדה, לדעת לאטום את האוזניים ממחשבות ודעות כאלה ואחרות. מצד שני צריך לדעת להקשיב ולקבל הדרכה נכונה ולהתקדם. בסוף אנחנו שווים בין שווים והכול אפשרי. עברתי בהרבה קבוצות ב-NBA, שיחקתי 10 שנים בליגה הטובה בעולם, התחריתי בטובים ביותר. האפשרות לשחק לצד ונגד גדולי השחקנים ואצל גדולי המאמנים היא נהדרת. חזרתי למכבי, זו הייתה סגירת מעגל משמעותית מבחינתי. חזרתי למערכת בתקופה לא פשוטה, עם הרבה פציעות ולחץ. אני שמח שהייתה לי האפשרות לחזור הביתה. הקהילה היהודית תמכה בי בארצות הברית, תמיד היה לי כבוד גדול לייצג את המדינה לאורך השנים. שמחתי להקים עמותה ללא מטרת רווח כדי לתרום למדינה. הבאנו לפה מספר משלחות. אני אוהב מאוד את המדינה ואני גאה בכך".

"השבועות האחרונים היו לא פשוטים בלשון המעטה", המשיך. "מצד אחד מבחינת יכולת ותפקוד מקצועי, אני מרגיש שאני עדיין יכול לתת, מצד שני ההיבטים הפיזיים, המנטליים, האחריות שלי ושל משפחתי, אחריות כלפיי המועדון שאני אוהב הביאו אותי להחלטה שהגיע הזמן לפרוש ממשחק כדורסל פעיל. גם עכשיו כשאני אומר את זה, זה מאוד מרגש. עבדתי מאוד מאוד מאוד קשה, להשיג את מה שהשגתי, אני יוצא בהרגשת סיפוק מאוד גדולה, אני מאוד שלם היכן שאני נמצא".

כספי הודה לקרובים אליו: "אני רוצה להודות למספר אנשים שעזרו לי מאוד, אשתי היקרה: לימדת אותי על צניעות, מודה לך ומעריך מאוד אותך ואת המשפחה. אני רוצה להודות למכבי, על האפשרות ללמוד מכם, הרגשתי שאני חלק ממערכת תומכת. משפחה יקרה, אחי ואחותי, הקרבתם מאוד עבורי. קריירה של ספורטאי זו הקרבה שאני מאוד מעריך, אחי בא איתי לארה"ב ואחותי הייתה שם כל הזמן".

כספי נשאל על התוכניות העתידיות שלו: "נצא לחופשה קצרה, לנקות את הראש ולחזור. הכדורסל תמיד יהיה מקום שאשמח להיות סביבו. עולם ההשקעות זה עולם שמעניין אותי".