פוקוס על נדב הנפלד

פינת הפוקוס שלנו עושה היום זום לקריירה המופלאה של נדב הנפלד, אחד מהשחקנים הגדולים של הכדורסל הישראלי בכל הזמנים. הוא נולד ב-19 ביוני 1968 ברמת השרון והתחבר מיד לכדורסל.

הנפלד תמיד יזכר כאחד משחקני ההגנה הגדולים ביותר שהיו לכדורסל הישראלי, אם לא הגדול מכולם. כשהוא היה על המגרש, הוא שמר גם בשביל חבריו לקבוצה, יריביו, במיוחד בזירה האירופית ובנבחרת ישראל, היו מדברים עליו כשומר הכי טוב ביבשת בשנות ה-90, כזה שיכול לחסל שחקן יריב ולא לקבל סל גם במשחק שלם.

כבר בגיל 11 הוא זכה עם קבוצת הילדים של א.ס רמה"ש באליפות המדינה בקט סל ובגיל 17 בלבד הוביל את תיכון רוטברג בו למד לזכיה סנסציונית באליפות העולם לתיכונים.

בשלב מסוים היה צריך נדב לבחור – כדורסל או אולי כדוריד, ענף שבו הצטיין לא פחות והוביל את התיכון שלו למקום השלישי באליפות העולם בשבדיה כשהוא מסיים כמלך השערים. ממרום 2.00 מטרים, הנפלד ניחן במשחק הגנה משובח כבר מימיו הראשונים על הפרקט.

למזלנו, נדב בחר בכדורסל ובעונת 86/87 עלה לראשונה לקבוצת הבוגרים של א.ס רמת השרון. הנפלד עזר לקבוצה לעלות לליגה הראשונה בעונה זו. עונה אחת בקבוצת נעוריו הספיקה לו והוא עבר להפועל גליל עליון, שם עוד לפני גיל 20 היה אחד השחקנים המצטיינים בזכיה בגביע המדינה בעונת 88/89. אחרי שנתיים בכפר בלום ארז הנפלד את החפצים ונסע לארה"ב, שם שיחק שנה אחת מופלאה במכללת קונטיקט. השנה הזו היתה כ"כ טובה בקריירה של הנפלד, שעד היום אוהדיה הותיקים של המכללה זוכרים את הנפלד בתור לארי בירד הישראלי, עם הכינוי שהודבק לו "היונה".

בסיום אותה עונה, שהסתיימה בשברון לב עבור קונטיקט אחרי הפסד מסל בשניה האחרונה למכללת דיוק, הנפלד התלבט האם להישאר ולנסות את מזלו בדראפט ה-NBA או לשוב לישראל. למרות שלא מעט מומחים ניבו להנפלד בחירה בסיבוב הראשון, הוא העדיף לחזור לישראל ולחתום במכבי ת"א.

במכבי ת"א הפך הנפלד לסמל וקפטן אחרי ששיחק במועדון 12 עונות רצופות. הוא הגיע בגיל 23 וסיים את הקריירה אצל הצהובים. יחד איתם זכה הנפלד ב-11 אליפויות, 7 גביעים והוביל את הקבוצה ל-4 הופעות בפיינל פור האירופי, כולל זכיה אחת בפאריס בשנת 2001, זכיה בה הוא זכה להניף את גביע אירופה כקפטן. ב-12 העונות שלו במכבי ת"א קלע הנפלד 2438 נקודות, מהם 1519 נקודות במסגרת גביע אירופה כשהוא מדורג במקום השביעי בכל הזמנים בהיסטוריה של מכבי ת"א, את כל זה הוא עשה ב-214 משחקים. בליגת העל קלע הנפלד 2898 נקודות ב-303 משחקים והוא מדורג במקום ה-76 בקלעי כל הזמנים של הליגה.

בקיץ 2002 פרש הנפלד מכדורסל ופנה לעסוק בפיננסים. בטקס שנערך בשנת 2008 קיבל הנפלד אות הוקרה מטעם היורוליג כאחד מ-13 הסמלים הגדולים של מכבי ת"א בכל הזמנים.

נדב היה חלק בלתי נפרד מנבחרות ישראל החל מילדותו ועד סיום דרכו בענף. הוא לקח חלק ב-157 משחקים במדי הנבחרת הבוגרת מאז 1987 וסיים את הקריירה הלאומית שלו עם 1529 נקודות. הוא שיחק במספר אליפויות אירופה באינספור קמפיינים של מוקדמות גם לאליפות אירופה, לאליפות העולם ולאולימפיאדה.