פיינל פור היורופקאפ יוצא לדרך, עירוני נס ציונה תפגוש את פארמה בחצי הגמר

מחר (שישי) בשעה 15:00 תעלה עירוני נס ציונה למשחק חצי גמר פיינל פור הירופקאפ לעונת 20/21, כאן בישראל בהיכל מנורה מבטחים. המשחק ישודר בערוץ ספורט5 כמו גם חצי הגמר בשני בין אורידאה מרומניה ואוסטרוב מפולין, שיחל בשעה 18:00.

זו השנה השישית של המפעל הזה שנוסד בעונת 15/16, עד היום זכו בו 2 קבוצות מאיטליה, קבוצה אחת מגרמניה וקבוצה אחת מצרפת. בעונה שעברה לא היתה זוכה, המפעל בוטל באמצע העונה באקבות מגיפת הקורונה. אלו המדינות היחידות שהיו עד היום במשחק הגמר של היורופקאפ והשנה לראשונה, אין אף קבוצה מהמדינות הללו בין 4 האחרונות. זו תהיה הפעם השניה שהמפעל יוכרע בשיטת הפיינל פר, בפעם הראשונה היה זה בעונה הראשונה, 15/16, אז לקחה את התואר פרנקפורט הגרמנית.

זו הפעם הראשונה שיש קבוצה פולנית וקבוצה רומנית בחצי הגמר ופעם שניה שיש קבוצה רוסית אחרי אניסיי ב-2016 וישראלית אחרי הפועל חולון ב-2019.

עד כמה קשה המשימה של עירוני נס ציונה מחר?
יריבתה פארמה ניצחה את את כל משחקיה במפעל בפער של מעל 21 נקודות הפרש. היא קלעה מעל 84 נקודות למשחק וספגה פחות מ-63 בממוצע לשחק. היא מדורגת במקום השני באחוזים ל-3 ביורופקאפ עם 41.9 אחוז מעבר לקשת (אחרי רג'יו אמיליה עם 42.3%). היא קלעה 11 שלשות לפחות בכל אחד מהמשחקים שלה העונה, כשלפחות 7 שחקנים שונים קלעו מהטווח הזה ב-3 מהניצחונות הללו. היא מדורגת במקום הראשון ביורופקאפ באחוזים מהשדה עם 52.8% כאשר רק הם ועירוני נס ציונה עברו את מחסום 50 האחוזים מהשדה העונה ו-75 אחוז מהקו.

השחקנים הבולטים של הרוסים הם הגארדים אדאס יושקביצ'יוס הליטאי שמוביל את היורופקאפ במספר השלשות העונה עם 15, הוא קולע 16 נקודות למשחק עם 57% ל-3 ו-100% מהקו, הגארד האמריקאי לורנזו וויליאמס, מרסל פוניטקה האח הקטן של מתיאס פוניטקה מזניט ומרטין מיירס הלטבי הותיק.

עירוני נס ציונה מובילה את היורופקאפ בנקודות, היא קולעת 91.4 נקודות למשחק, מיד אחריה יריבתה מחר פארמה עם 88 נקודות למשחק. שתי הקבוצות לא ירדו העונה באף משחק מ-84 נקודות במשחק. נס ציונה מוליכה את המפעל גם במספר האסיסטים למשחק, כשהיא מוסרת 23 אסיסטים בממוצע למשחק.