צפת ושומרון שמרו על המקום הראשון

הפועל צפת גברה בקרב הצמרת על עכו, אליצור שומרון ניצחה את חדרה, ושתיהן מוליכות את טבלת הליגה. כפר יונה גברה על מגידו וחזרה למאבקי הצמרת. בדרום: ניצחון לאשקלון בדרבי השפלה ולמכבי פ״ת בקרב הצמרת נגד השכנה מקרית אונו.

מאת: אלירן כהן
צילום: הפועל צפת

המחזור השביעי בליגה הארצית התקיים אמש (ראשון) במלואו, שישה משחקים בדרום (אליצור יבנה הייתה בשבוע מנוחה) ושישה בצפון. על הפרק – לא מעט קרבות מיקום בצמרת בשני המחוזות, שרובם ככולם הוכרעו בהפרשים חד-ספרתיים.

מכבי רחובות, מוליכת המחוז הדרומי, יצאה למשחק חוץ נגד נועלת הטבלה מחבל איילות וגברה 78:109. איילות עדיין לא השיגה ניצחון העונה, בעוד רחובות מחזיקה במאזן ליגה נקי מהפסדים. זאק ישר הוליך את הקבוצה המנצחת עם 17 נקודות.

מכבי אליצור פתח תקווה, הקבוצה הלוהטת בליגה אחרי רחובות, רשמה ניצחון חמישי ברציפות והשיגה אותו בקרב הצמרת אצל השכנה מקריית אונו. המשחק הוכרע רק בתום הארכה ודרמה גדולה. ניב סולומון הוליך את המנצחים עם 31 נקודות. בקרב צמרת אחר, קצת יותר רחוק משם, גברה א.ס. אשקלון על מכבי אשדוד צבר 63:79 – שכבר רושמת הפסד שלישי ברציפות ומתחילה לאבד גובה. בן עברי הוביל את המנצחת עם 23 נקודות.

קבוצת נוספת שמתקשה לצאת מהמומנטום השלילי היא הפועל כפר קאסם, שכמו אשדוד – רשמה גם היא הפסד שלישי ברציפות – 66:69 בנחל שורק, מסל ניצחון של נדב נאור. גור פורת (14 נק׳) הרבה לקלוע למנצחת. בקרב התחתית בין הפועל לוד למכבי שהם גברה לוד 66:91 והשיגה ניצחון שני ששיחרר עבורה הרבה אוויר. סול לשם (18 נק׳) הוליך חמישה שחקנים בספרות כפולות בשורות המנצחת. אליצור רמלה גברה בביתה על אליצור פ״ת / גבעתיים, 78:90 וחזרה למאזן חיובי.

בצפון – קרב מרתק בין הפועל צפת להפועל עכו, שערב המחזור עמדו שתיהן בראש הטבלה עם מאזן של 1:5, הסתיים בניצחון צמוד של צפת, 72:76. רם זקס ואיתי גבע קלעו 12 נק׳ כ״א והובילו חמישה שחקנים בדאבל-פיגרס בשורות המנצחת. אליצור שומרון גברה בביתה על מכבי חדרה, 71:78, וגם היא מחזיקה במאזן של הפסד בודד מול שישה נצחונות כמו צפת. שון לבנובסקי (18 נק׳) הוליך את המנצחים.

סל ניצחון של ניר כהן העניק לבית״ר כפר יונה ניצחון יוקרתי 81:82 על הפועל מגידו, שעשוי להיות משמעותי בהמשך הדרך במאבקי המיקום בצמרת הטבלה. הפועל גלבוע ברוש הנחילה בביתה לעירוני כרמיאל את הפסדה השביעי העונה, 49:84 (17 נק׳ לעומר לוי). גם מכבי קרית מוצקין עדיין לא ניצחה העונה, והפסידה בביתה להפועל כפר סבא כוכב יאיר 63:77. הפועל כפר סבא שלום לא התקשתה בביתה וגברה על הפועל עמק חפר 66:95.