קטש: "ההצערה? נתחיל לקצור פירות בקמפיין הזה"; מקל: "יש צ'אנס לעשות משהו מיוחד"

נבחרת ישראל החלה היום את ההכנות לקראת חלון המשחקים הראשון במוקדמות יורובאסקט 2021. הנבחרת תתמודד בחוץ מול פולין ביום חמישי הקרוב בשעה 19:45 , ותארח את נבחרת רומניה בהיכל קבוצת שלמה ביום שני בעוד שבוע, בשעה 19:00.

ג'ו אלכסנדר שוחרר היום מסגל הנבחרת ובסגל הרחב כרגע מתאזרח אחד בלבד, טי ג'יי קליין. היום נערכה מסיבת העיתונאים הראשונה לקראת פתיחת הקמפיין, בהשתתפות מאמן הנבחרת עודד קטש והקפטן גל מקל.

מאמן הנבחרת עודד קטש פתח ואמר: "אנחנו מאוד נרגשים, נבחרת ישראל זה תמיד מיוחד. כמו בשאר החלונות מאוד מאתגר להכין קבוצה בשלושה וחצי אימונים אבל זה משהו שהתרגלנו אליו. ננסה לעשות את המקסימום ובסופו של דבר נצטרך לסמוך על הכושר הנוכחי של השחקנים. אנחנו יוצאים למשחק חוץ מאוד קשה מול נבחרת אגרסיבית ואינטנסיבית עם קליעה טובה, נצטרך לבוא מרוכזים. רומניה זה לא שם אטרקטיבי אבל הם יותר טובים ממה שכולם חושבים, נצטרך את הקהל בשיא האנרגיות".

"באופן טבעי תהליך ההצערה קרה והיה דרמטי, אנחנו נתחיל לקצור את הפירות כבר בקמפיין הזה. זה לא משהו שקורה מיד ובטווח קצר, אני מסתכל עוד שנתיים שלוש קדימה ונוכל להצליח עם הדור האיכותי הזה. נרצה לקבל מכמה שחקנים שבשבילם היתה טבילת אש ראשונה בקמפיין הקודם דברים יותר מרכזיים הפעם".

"היו לנו משחקים על הנייר מאוד קשים בקמפיין הקודם, היינו יכולים לעשות יותר טוב אבל היו משחקים שהרגשנו שפיספסנו מול נבחרות איכותיות וטובות. אני בטוח שהנסיון שהצעירים צברו יעזור לנו הפעם".

קפטן הנבחרת, גל מקל: "אני שמח ומתרגש היום, לצערי בשנה שעברה לא הייתי בגלל מחלת הנשיקה והיה לי מאוד חשוב לבוא הפעם ולחזור להיות חלק מהנבחרת. היתה לי פציעה קטנה שטיפלתי בה ואני פה עם כל האנרגיות וההתרגשות".

"התחלנו לפני שנתיים בתהליך של הצערה מהאליפות אירופה הקודמת שהיתה בארץ. הרבה שחקנים אז היו צעירים וחסרי ניסיון והם עשו דברים יפים בשנתיים האחרונות וצברו את הניסיון. המוקדמות האלו זו התחלה של דרך לאליפות אירופה שצריכים לעלות. בדור שלי ודור לפני כן, היתה אליפות אחת טובה אבל אני לא חושב שעשינו איזה משהו גדול עם הנבחרת. זה יושב עליי והדור שבא עכשיו עם החבר'ה הצעירים זה דור איכותי ואני רואה את אליפות אירופה בעוד שנתיים כצ'אנס לעשות משהו מיוחד".

"אני מרגיש טוב, זו פציעה מעצבנת שסחבתי אותה כמה חודשים ושיחקתי איתה טוב מאוד אבל אני מרגיש הרבה יותר טוב והפסדתי רק שבועיים אז זה לא דרמטי. אני יתן את מה שאני תמיד נותן, בכל חלק במשחק עם המנהיגות".