קלארק: "זה כבוד גדול לייצג את ישראל"

 

נבחרת הנשים תמריא היום בצהריים לאיסטנבול ומשם תמשיך לאנקרה, לקראת המשחק במוצאי שבת בשעה 20:00 (שידור בספורט 5+).
בהתאם למצב והתקופה, הנבחרת תגיע עם אבטחה גדולה מאוד לאנקרה, כולל צוות נרחב של מאבטחים שיצא איתה מהארץ וכאלו שיצטרפו שם, בנוסף לצוות ענק מטעם המשטרה הטורקית.
הנבחרת תפגוש את אחת הנבחרות הבכירות באירופה, זו שסיימה את האליפות ביוני האחרון במקום החמישי ושנתיים קודם זכתה במדליית הארד.
הפעם האחרונה שישראל וטורקיה נפגשו היתה במוקדמות אליפות אירופה 2006. בטורקיה הנבחרת הפסידה 87-76. הקלעיות הבולטות של הנבחרת אז נמצאות בסגל גם היום, קטיה לויצקי עם 18 וליעד סואץ קרני עם 16. נעמי קולודני עוד שורדת מהסגל הזה שיחקה 4 דקות.
בגומלין בארץ כעבור מספר ימים ישראל ניצחה 80-91 עם 22 נקודות של לירון כהן ו-21 של ג'ניפר פליישר. ליעד סואץ קרני תרמה 18, קטיה לויצקי 4.

אחת הפנים החדשות בסגל של עדן ענבר, היא המתאזרחת אלישיה קרלארק. זו הפעם הראשונה שלנבחרת ישראל יש בסגל שחקנית בכירה מה-WNBA וקלארק נרגשת מההזדמנות: "זה באמת מרגש. זה כבוד להיות חלק מהדבר הזה. זו הפעם הראשונה שיש לי הזדמנות לייצג מדינה".
חשבת שאי פעם תייצגי את ישראל?
"ממש לא. לא חשבתי וכל התהליך הזה של ההתאזרחות שלי היה די מפתיע ונהדר מבחינתי. כשאני רואה את הבנות פה, אני מבינה שזה כבוד גדול וזה בכלל לא משנה איזו מדינה אתה מייצג, אתה רוצה לעשות את זה על הצד הטוב ביותר ואני באמת מתרגשת".
עד כמה זה שונה מבחינתך לייצג מדינה מקבוצה?
"מאוד. בקבוצה אתה מייצג את הקהל שלה, את העיר ואת המערכת והרבה פחות אנשים מתעניינים במה שקורה איתך. כשאתה משחק בנבחרת אתה מייצג מדינה שלמה".
ומבחינת כדורסל?
"שונה מאוד. אין פה הרבה אמריקאית כמו בקבוצות. פה נוכל לראות את כוחו של הכדורסל הישראלי ולי יצא לשחק עם שחקניות שאני משחקת נגדן כל העונה ובמשך כמה שנים. זה באמת נחמד".
ותפקידך יהיה שונה מאשר באשדוד?
"אני עדיין לומדת את זה. אני עדיין מחפשת את דרכי בנבחרת ומנסה למצוא איך אני עוזרת לנבחרת לנצח כמה שיותר משחקים".
ראיתם את טורקיה בוידאו. איך התרשמת?
"הם קבוצה טובה מאוד. יש להם הרבה מאוד ניסיון וכישרון, אבל לכל קבוצה יש גם חסרונות והתפקיד שלנו לנצל את החולשות שלהם".
את נהנית?
"מאוד".

הסגל: שי דורון, נעמה שפיר, נעמי קולודני, שירן צעירי, רוני בן נון, אופיר בנט, אלישיה קלארק, ליעד סואץ קרני, בר גילינסקי, קטיה אברמזון, טל לב, קטיה לויצקי.  מאמן עדן ענבר, עוזר מאמן שיקי פלח, מאמן כושר יורם מנחם, מנהלת נבחרת אלונה חליוא, פיזוטרפיסט בועז שמיר.