ראשון ב-19:00: אסטוניה מארחת את ישראל במוקדמות גביע העולם

אחרי שעברה את פולין במשחק קשה, לנבחרת ישראל מצפה משימה לא פחות קשה, לנסות ולנצח את אסטוניה מחר (ראשון, 19.00, שידור בספורט 5), באולם סאקו בטאלין. כמו ישראל אסטוניה מגיעה אחרי ניצחון, אבל הרבה יותר מפתיע 66-69 על גרמניה בנירנברג, מה שמציב אותה נכון לעכשיו, במצב הטוב ביותר בבית הזה שהולך להיות מורכב. בנבחרת יודעים שניצחון מחר, יעמיד את הנבחרת בעמדת זינוק נהדרת לקראת המשך המשחקים, בבית הזה ובבית הבא שאמור להיות קשה עוד יותר.

הנבחרת מגיעה אחרי משחק קשה ולאורך כל הדרך שומעים מהמאמן גיא גודס את הרצון לשפר את משחק ההתקפה, שלא זרם נגד פולין ובעיקר לנסות להגיע מהר יותר למצבי קליעה. לעומת זאת גודס מרוצה מאוד מההגנה וינסה לשמר אותה, מול נבחרת שקלעה 11 שלשות ב-57 אחוזים נגד גרמניה. יואב שמיר הסקאוט של הנבחרת היה במשחק הניצחון של אסטוניה וסיפר על נבחרת מהירה, שקולעת מצוין בעיקר לשלוש, אגרסיבית, אבל גם מאוד צעירה ומעתה תאלץ להתמודד עם ציפיות. על פי החוקים באסטוניה 3,360 צופים יוכלו להגיע למשחק וזה בערך מחצית מתפוסת האולם.

לנבחרת ישראל אין רקורד טוב במשחקי החוץ בשנים האחרונות. בקמפיין מוקדמות גביע העולם הקודם, היא ניצחה רק פעם אחת בחוץ מתוך 6 משחקים וזה היה נגד בריטניה בגלזגו. 5 ההפסדים כללו גם הפסד קשה לאסטוניה 78-62 בפברואר 2018 וההפסד הזה היה אחד מאלו שפגעו בסיכויי הנבחרת לעלות לגביע העולם. מהסגל למשחק ההוא נותרו רק 5 שחקנים ומאז הרבה דברים השתנו בנבחרת ישראל, כול טיסה פרטית שהביאה את הנבחרת לטאלין יומיים לפני המשחק, לא דומה למה שהיה לפני 3.5 שנים. זה הביקור הרביעי של נבחרת ישראל בטאלין בעשור האחרון, ב-2012 תחת אריק שיבק היא הבטיחה לעצמה כאן עלייה ליורובאסקט וב-2016 זכתה בטורניר הכנה תחת ארז אדלשטיין, עם סגל צעיר דאז, שכלל שחקנים שהיום הם כבר בכרים בסגל כמו תומר גינת, רפי מנקו, יפתח זיו, עידן זלמנסון, איתי שגב ואדם אריאל.

מי שעוד יעמד לראשותו של גודס והנבחרת הם ג'ון דיברת'לומיאו ורומן סורקין שהגיעו לטאלין מברלין אחרי משחקה של מכבי ת"א שם וגודס התייחס לשניים: "ההשתלבות שלהם חלקה. הם היו בנבחרת ומכירים את המערכת. הם היו באימון אחד בתחילת הקמפיין והם מבינים את הדברים ואנחנו לא עושים דברים מסובכים מדי. שניהם מאוד מחוייבים ומאוד רוצים להצליח ולעזור לנבחרת לנצח את המשחק הזה. מדובר בשני שחקנים מנוסים, שהיו במעמדים האלו, שחקני יורוליג וכמו כולם הם יעשו הכל להצלחת הנבחרת".

בקמפיין המוקדמות הקודם, הנבחרת לא הצליחה לחבר ולו גם פעם אחת, שני ניצחונות רצופים וזו אחת המטרות הפעם. נגד פולין הנבחרת לקחה לא פחות מ-51 ריבאונדים, יותר מכל נבחרת אירופית אחרת ביום המשחקים הראשון שהושלם אמש. האסטונים שניים במוקדמות באחוזים משלוש אחרי מונטנגרו, ישראל רק במקום ה-21 מתוך 32 נבחרות.  

תומר גינת אמר לקראת המשחק: "מצפה לנו משחק קשה, שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון וזה הבדל משמעותי לשחק בחוץ. נצטרך לשחק יותר טוב מאשר מול פולין, נעשה את ההתאמות שצריך ונגיע מוכנים. זו קבוצה שמשחקת ביחד, המון שלשות ותרגילים עם הרבה תנועה. נצטרך להיות מוכנים לריבאונד הגנה, לרוץ ולשחק את הכדורסל שלנו. יש לנו נבחרת טובה עם אנרגיות טובות וכיף לנו ביחד, זה מפתח משמעותי. אנחנו פה יומיים והתאמנו פה 3 פעמים, אנחנו באים לנצח את המשחק ואני מרגיש שאנחנו מוכנים".

יפתח זיו: "היתה הרבה התרגשות מול פולין ואנחנו מכינים את עצמנו טוב, מתגבשים מיום ליום ואני מקווה שנבוא מוכנים. מול הקהל שלנו הרבה יותר קל, אנחנו מגיעים למגרש ביתי ונצטרך להתאים את עצמנו לזה וגם למזג האויר. מקווה לסיים את החלון ב-0-2 שזה מאוד משמעותי להמשך".