רחובות חוזרת ללאומית

אחרי שלוש עונות בליגה הארצית – מכבי רחובות גברה אמש על אליצור יבנה 81:77 במשחק השני בסדרת גמר הפלייאוף, השלימה סוויפ, ושבה לליגה הלאומית.

מאת: אלירן כהן
צילום: מכבי רחובות

שלוש שנים חיכו ברחובות לרגע הזה. הקבוצה, שירדה מהליגה הלאומית בעונת 18/19 ובנתה את עצמה שנה אחרי שנה כדי לשוב אליה מהליגה השלישית – נתקלה במשך שנתיים במחסום הקורונה. את עונת 19/20 סיימה במקום השני לאחר הפסקת משחקי הליגה בחודש אפריל. את העונה החולפת סיימה שנייה למעלה אדומים, ובהיעדר משחקי פלייאוף – מצאה את עצמה עונה נוספת בליגה השלישית.

עם חזרתם של משחקי הפלייאוף, גם רחובות חזרה לחיים. הקבוצה של קובי חסון סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, הדיחה ברבע גמר הפלייאוף את אליצור רמלה, עברה בשלב חצי הגמר את א.ס. אשקלון, ובסדרת הגמר המתבקשת פגשה את סגניתה בטבלה – אליצור יבנה, אותה ניצחה פעמיים במהלך העונה הסדירה.

אחרי הניצחון במפגש הראשון ברחובות ביום ראשון, התקיים אמש ביבנה משחק הגומלין. המחצית הראשונה הייתה צמודה, ואל ההפסקה ירדו הקבוצות כשהלוח הראה 34:33 ליבנה. הקצב נשמר גם במהלך הרבע השלישי, אולם עבירה חמישית של רוברט רותבארט נתנה לקבוצה המקומית את הבוסט – וזו רצה ליתרון 9. כשנדמה היה שהסדרה הולכת למשחק שלישי – רחובות לא וויתרה, קיזזה את ההפרש עם קליעות מדויקות מחוץ לקשת והתעלות של שי גואטה (25 נק׳ במשחק) ונטלה לידיה את ההובלה. ייבגני חולודוב בשתי קליעות עונשין קבע את תוצאת המשחק, רשם עליית ליגה אישית שנייה ברציפות, ושלח את הקבוצה שלו לחגוג.

ליבנה: איתי קרביוב 19, אלעד הופמן 18, נועם לייש 14, גרנט גרינברג 12 (7 רב׳) טמיר אריאלי 5 (5 אס׳), עומר בירנפלד 3, מוטי מוסקוביץ׳, בר שינביים ומתן כהן 2 כ״א.

לרחובות: שי גואטה 26 , עידן רג׳ואן, ייבגני חולודוב וזאק ישר 12 כ״א, גל חלמיש (14 רב׳, 7 אס׳) ורוברט רותבארט (10 רב׳) 7 כ״א, אפיק ניסים 3, עידו סטולרו 2.

״החיבור בין כולם בקבוצה היה מיידי כבר בפתיחת העונה״, סיפר מאמן הקבוצה קובי חסון. ״בנינו קבוצה מאוזנת בה כל שחקן ידע את מקומו וכל אחד גיבה את השני. זה נכון שרוברט הוא שחקן שלא היה כמוהו בליגה הזו הרבה מאוד שנים, אבל אליפות לא לוקחים עם שחקן אחד. לא היה לנו ריב אחד לאורך כל העונה ואני חושב שהעובדה ששיחקנו כקבוצה הייתה היתרון הגדול שלנו. ניצחנו את יבנה, שהיא קבוצה מצוינת, 4 פעמים במהלך העונה וזה לא היה סתם״.

״היו לי שני חלומות״, הוסיף המאמן. ״לעלות עם רחובות ליגה כשחקן – שעשיתי עת זה לפני 6 שנים, וכמאמן – חלום שהגשמתי אתמול. רחובות היא עיר שאוהבת כדורסל וצמאה לכדורסל ברמות הגבובות ואני מקווה שהקבוצה תקבל את העזרה מהעירייה ומגורמים נוספים כדי שנוכל לתקוע יתד ברמות הגבוהות״.