רמה"ש ניצחה בהארכה את מכבי חיפה, ניצחון למעלה אדומים בחבל מודיעין

המחזור הראשון בליגה הלאומית אמנם יצא לדרך ביום ראשון עם הניצחון של עירוני 'גשם' נהריה על הפועל מגדל העמק/יזרעאל, אך הערב (שלישי) הגיעה המנה העיקרית עם חמישה משחקים. במוקד מכבי 'נקסט אורבן' חיפה נכנעה אחרי דרמה גדולה ל-א.ס רמה"ש שיין נדל"ן שקיבלה 31 נקודות מקווין קייפרס. מכבי מעלה אדומים במשחק הבכורה שלה בליגה הלאומית השיגה ניצחון גדול על הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין 98:95. עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא לא ריחמה על עירוני 'קבוצת גינת' רעננה וכך גם מכבי עירוני רמת גן על מכבי אשדוד. הפועל ר"ג גבעתיים יצאה מאולם עתידים עם ניצחון על מכבי 'סנו' הוד"ש.

המחזור יושלם מחר (רביעי, 19:00) במשחק המרכזי שישודר בערוץ הספורט בו תארח אליצור איתו אשקלון את הפועל עפולה.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – א.ס רמה"ש שיין נדל"ן 89:86 (לאחר הארכה)

ניצחון ענק לגיא קנטור במשחק מותח ודרמטי. שתי הקבוצות היו די שוות ברמתן, אך ל-א.ס רמה"ש שיין נדל"ן יש את קווין קייפרס שעם 31 נקודות דאג לניצחון של קבוצתו. האורחים גם נהנו מ-24 של טיילר ווידמן שהיה נהדר בהארכה. מנגד, היורדת מליגת העל קיוותה לפתוח את העונה עם ניצחון לעיני הקהל הביתי, אולם נכנעה בריבאונד 61-42 כשרמה"ש קולעת 24 נקודות מהזדמנות שנייה.

הרבע הראשון היה בשליטה של האורחים, אך כריס סמית סגר אותו עם שלשה מכל המגרש וקבע 25:22 ל-א.ס רמה"ש שיין נדל"ן. אורי חי פתח את הרבע השני השלשה, אך מנגד דניאל קופרברג היה יעל בצבע. דנאל כוזהינוף ורזיאל חיון קלעו מחוץ לקשת ברצף וקבעו יתרון ירוק 34:38, 4 דקות למחצית. גם רפאל פוטניי קבר שלשה ובמחצית הלוח הראה 39:46. שתי הקבוצות לא דייקו בפתיחת הרבע השלישי, עד שגיא ארטמן וקווין קייפרס צלפו מחוץ לקשת וצימקו ל-49:50, 5 דקות לרבע האחרון. הקבוצה של גיא קנטור שמרה על היתרון המינימלי עד סוף הרבע השלישי שנגמר ב-58:57. גם הרבע האחרון היה שקול ו-5 דקות לסיום הלוח הראה 68:68. שתי הקבוצות נתקעו בהתקפה במשך דקות רבות ו-2 דקות לסיום השיוויון נשמר – 70:70. רזיאל חיון קבע יתרון 71:74 מארחים, אך קווין קייפרס השווה ושלח את המשחק להארכה – 75:75. בתוספת הזמן טיילר ווידמן וים יונתן סיפקו את הנקודות וקבעו 85:81 לאורחים, 30 שניות לסיום. ג'וש פרוינד קלע שלשה קריטית, ומנגד טיילר ווידמן עמד בלחץ מהקו. אנחל נונז עוד יכל לשלוח את המשחק להארכה, אך החטיא עם הבאזר.

הרבו למכבי 'נקסט אורבן' חיפה: דניאל קופרברג (15 ריבאונדים) 23 נק', רפאל פוטניי 18 נק', כריס סמית 11 נק'.

הרבו ל-א.ס רמה"ש שיין נדל"ן: קווין קייפרס (6 אסיסטים) 31 נק', טיילר ווידמן (16 ריבאונדים) 24 נק', עמית ביר כץ 9 נק'.

צילום: לימור מלינוף

מכבי עירוני רמת גן – מכבי אשדוד 67:98

מכבי עירוני רמת גן אותתה הערב לליגה שכדאי להיזהר ממנה. הקבוצה של שמוליק ברנר נראתה נהדר במשחק הפתיחה של העונה ועשתה לעצמה חיים קלים עם ריצה ברבע השני שהבטיחה ניצחון קליל. המקומיים קלעו ב-78 אחוז לשתי נקודות במחצית, חילקו אסיסטים במשחק כולו בו סיפקו גם הגנה נהדרת. מנגד, מכבי אשדוד לא חלמה לפתוח כך את העונה ובחלקים גדולים נראתה חסרת אונים.

אחרי פתיחה מהוססת, הקבוצה של שמוליק ברנר הצליחה לסיים את הרבע הראשון ביתרון 13:20. מכבי עירוני רמת גן המשיכה במומנטום ברבע השני ועם הגנה נהדרת סגרה ריצת 4-13 שהסתיימה עם מהלך הגנתי גדול של מוריאל לוטאטי. הדולפינים עוד צימקו מעט, אך פעם אחר פעם הביתיים הצליחו להגיע למצבי זריקה נוחים והענישו – 23:37, 4 דקות למחצית. גם פול דילייני השתתף בחגיגה עם סל ועבירה ואת החצי הראשון חתם דקאריי טאקר (14 נקודות) בשלשה – 33:54 למכבי עירוני רמת גן. עם פתיחת הרבע השלישי היתרון של מכבי עירוני רמת גן הגיע לשיאו – 38:65. מכאן היתרון גדל בדרך לניצחון משכנע של מכבי עירוני רמת גן.

הרבו למכבי עירוני רמת גן: דקראיי טאקר (8/10 מהשדה) 22 נק', אלייז'ה היר/ 14 נק', שחר עמיר ואוריאל טרוצקי 12 נק' כ"א, ריקי טרנט (7 אסיסטים) 6 נק'.

הרבו למכבי אשדוד: יוניו ברואטה 19 נק', רביב פיטשון 15 נק', טחואן אגיי (13 ריבאונדים) 10 נק'.

צילום: אלעד עילאי

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – עירוני 'קבוצת גינת' רעננה 83:101

שרון אברהמי פגש את יוסי בונן למשחק שהיה צמוד עד המחצית. אחרי 48:50 לעירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא בהפסקה, רק קבוצה אחת עלתה לחצי השני – החבורה של שרון אברהמי דרסה את הקבוצה מפנינת השרון שקלעה רק 35 נקודות בחצי השני. המארחים נהנו מ-24 נקודות במתפרצות וניצלו עד תום 18 איבודי כדור של יריבתם. ברעננה יקוו להתאושש במחזור הבא במשחק ביתי.

המשחק נפתח בקצב התקפי גבוה ולאחר 5 דקות הלוח הראה 18:19 למארחים. הקצב המטורף נמשך גם בחצי השני של הרבע הראשון שנגמר ב-33:31 לאורחים מהשרון. גל טסלר בלט ברבע הזה עם 10 נקודות ומנגד קני פנדרבורק עם 12. ג'יי ג'יי קפלן וירין איינהורן החליפו שלשות בפתיחת הרבע השני ועם שלשה נוספת של קורן ג'ורנו עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא עלתה ל-40:44. במחצית 48:50 לביתיים. עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא פתחה את הרבע השלישי בריצת 7-21 בדרך ליתרון שיא 57:71. מכאן הקבוצה של שרון אברהמי לא הביטה לאחור וסגרה את הרבע השלישי ביתרון 63:76. ברבע האחרון המומנטום של המארחת נמשך והפער גדל בדרך לניצחון מרשים במחזור הפתיחה.

הרבו לעירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא: גור לביא וקני פנדרבורק (14 ריבאונדים) 25 נק', עידו דוידי 16 נק', אמין סטיבנס 15 נק'.

הרבו לעירוני 'קבוצת גינת' רעננה: ירין איינהורן 24 נק', ג'ייסון סיגרס 16 נק', גל טסלר וג'סטין רובינסון 10 נק' כ"א.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – מכבי מעלה אדומים 98:95

במשחק הבכורה שלהם בליגה הלאומית יאיר גבירץ גבר על יהוא אורלנד, ועל הדרך מכבי מעלה אדומים השיגה ניצחון בכורה היסטורי בליגה הלאומית. האורחים הציגו משחק נהדר לכל אורך 40 הדקות, וגם כשאיבדו את היתרון ברגעי ההכרעה ידעו לצאת עם הניצחון בזכות חטיפה של יניר בנימין שהשלים מהלך של סל ועבירה. בצד השני, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין החטיאה פעמיים מחוץ לקשת והפסידה את משחק הבכורה שלה לעונה.

העולה החדשה פתחה נהדר והוליכה 25:18 בפתיחה עם דקות טובות של קיית' ברקסטון ויניר בנימין. ההגנה של המקומיים לא הייתה קיימת ברבע הראשון שנגמר ב-34:28. שמחה הלפרט פתח את הרבע השני בשלשה מהפינה, אך לייס דאן (18 נקודות במחצית) הנהדר צימק ל-37:35. הקבוצה של יאיר גבירץ נתקעה בהתקפה, ומנגד ג'ימי הול צבר נקודות בצבע בדרך ליתרון 46:52. כמו בפתיחת המשחק, גם בפתיחת החצי השני מכבי מעלה אדומים פתחה טוב והצליחה לכפות שיוויון – 59:59. הביתיים הגיבו עם 7 נקודות ברצף ובר שפע חתם את הרבע האחרון במתפרצת – 75:72 למכבי מעלה אדומים לאחר שלושה רבעים. יונתן מור וג'ימי הול ביצעו מהפך בפתיחת הרבע האחרון והלוח הראה 82:86 להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין, 6 דקות לסיום. מנגד, ג'יילן קאנטי הנהדר השיב אש וברק אוריון קבע מהפך – 94:90, 3 דקות לסיום. דווקא כאן האורחים נתקעו ואפשרו להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין להוביל, אך חטיפה גדולה של יניר בנימין הפכה את התוצאה – 96:95. המארחים יצאו להתקפה קריטית אבל החטיאו פעמיים מחוץ לקשת ואיבדו את המשחק.

הרבו להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין: לייס דאן 35 נק', יונתן מור 22 נק', ג'ימי הול 21 נק'.

הרבו למכבי מעלה אדומים: ג'יילן קאנטי (11 ריבאונדים) 25 נק', ברק אוריון 17 נק', קיית' ברקסטון (15 ריבאונדים, 7 אסיסטים) 14 נק'.

מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל ר"ג גבעתיים 84:72

זה לא היה פשוט לאורדונים. מכבי 'סנו' הוד"ש התייצבה עם שני זרים שהוחתמו רק לאחרונה, אך הצליחה להישאר בתמונה עד שלקראת הסיום נפלה מהרגליים וספגה ברבע האחרון 28 נקודות. הקבוצה של איתי לוי בהחלט יכולה לצאת מעודדת ממשחק הבכורה שלה, אך הפעם תישאר עם המחמאות בלבד. מנגד, הפועל ר"ג גבעתיים יכולה לסמן וי ראשון כששני הזרים שלה רשמו דאבל-דאבל.

בפתיחה הקבוצה מעתידים נראתה טובה כאשר טראוויון דוסון הוביל את קבוצתו ליתרון 19:23. שני שחקני הפנים של מכבי 'סנו' הוד"ש העלו את קבוצתם ליתרון דו ספרתי, כאשר מנגד האורחים לא מצליחים להשיג נקודות. במחצית 31:41. ברבע השלישי האורדונים נראו קבוצה אחרת לגמרי – ג'רמי קומבס ודימיטריוס טרידוול הציגו יכולת טובה בצבע ועם ריצת 12-5 הלוח הראה 42:46 בלבד. קומבס השלים מהלך של סל ועבירה ושלשה של ים סלמן השוותה ל-48:48, כשהראל רינסקי חותם את הרבע בשלשה שקבעה 56:54. לרבע האחרון רק קבוצה אחת הופיעה – הפועל ר"ג גבעתיים הציגה כדורסל יעיל עם הרבה פרגון, בעוד מנגד למארחת נגמר הכוח.

הרבו למכבי 'סנו' הוד"ש: ג'סטין טויו 22 נק', טרוויון דוסון 21 נק', גיא רושקין 13 נק'.

הרבו לר"ג גבעתיים: דימיטריוס טרידוול (10 ריבאונדים) 21 נק', אפי טיומקין 17 נק', ג'רמי קומבס (10 ריבאונדים) 14 נק'.

אליצור איתו אשקלון – הפועל עפולה 76:77

בטרם פתיחת המשחק, נערך טקס לזכר אריק אלפסי שאימן בסוף העונה החולפת באליצור איתו אשקלון. אחרי הטקס, הדרומיים גברו על הפועל עפולה עם סל ניצחון, בדיוק כפי שקרה אשתקד. גם הפעם אקס של הפועל עפולה דאג לנצח אותה, כאשר הפעם היה זה סטורם וורן עם סל הניצחון שתי שניות לסיום.

סטורם וורן ואנטון שוטבין פתחו את המשחק עם 5 נקודות רצופות בכל צד. זיו בן צבי וארתור רוזנפלד קלעו 4 נקודות רצופות, אך האורחים הצליחו לסיים את הרבע הראשון ביתרון 17:13. הרבע השני נפתח עם 7 נקודות ברצף של המקומיים, כשמנגד שחקני הפועל עפולה קלעו 2 נקודות ב-5 דקות בלבד. הדרומיים לא ניצלו זאת והמחצית הראשונה נגמרה ב-36:32 לאורחים. בפתיחת הרבע השלישי ריקי פאק העלה את העפולאים ליתרון שיא 47:38. אליצור איתו אשקלון הגיבה בריצה משלה, הרבה בזכות אלון דרוקר, ועם 6-18 פיגרה 56:53 בלבד לאחר שלושה רבעים. גם הרבע האחרון היה צמוד ושתי דקות לסיום אלישי כדיר השווה ל-73:73. היתרון עבר מיד ליד עד שסטורם וורן קלע סל ניצחון שקבע את תוצאת המשחק.