שירה העליון: "לא תמיד הקבוצה הכי טובה מנצחת במשחקי גביע"

מסיבת העיתונאים לקראת משחקי חצי גמר גביע המדינה לנשים התקיימה היום במשרדי איגוד הכדורסל בהשתתפות המאמנים והקפטניות של 4 הקבוצות שהעפילו. מחר (שני) יתקיימו המשחקים כאשר בשעה 17:00 יתמודדו מכבי ר"ג מול אליצור חולון ובשעה 19:30 אליצור רמלה תפגוש את מכבי אשדוד. המשחקים ישודרו בערוץ ספורט5+.

טל לב, קפטנית מכבי ר"ג: "אין דבר שאנחנו רוצות יותר מלנצח, בטח במשחקי מאני טיים שיש מה להרוויח ומה להפסיד. אנחנו סומכות על הדרך של המאמן שלנו שיוביל אותנו ונגיע בכל הכוח כדי לנצח ולהגיע לגמר. משחק עם קהל זה משחק אחר לגמרי, זה שחקן שישי ויש הרבה יותר מוטיבציה ורצון. אני ממש שמחה שהולך להגיע קהל ותהיה אוירה של חצי גמר". בקשר לשי דורון אותה תפגוש מחר ר"ג: "זה מאתגר וכיף, יצא לי להכיר אותה, היא שחקנית מנוסה ואפשר לסמוך עליה. מבחינתנו היא עוד שחקנית כמו כל השחקניות של חולון ונתייחס אליה כמו כולן".

רועי לזר: "כל מה שמעניין אותנו מחר זה לבוא ולנצח, אנחנו נעולים על המשחק הזה כבר זמן רב. אנחנו מגיעים בתקופה לא טובה בליגה וטוב שיש לנו את הברייק הזה בגביע, אנחנו מוכנים ונבוא כדי להופיע גם ביום חמישי בגמר. ברור שהמשבר שלנו עם 4 הפסדים רצופים הוא גם מנטלי וגם מקצועי, זה הפך להיות כדור שלג. אנחנו במצב טיפה פחות טוב אבל נתאחד כקבוצה, ננסה לכפות את המשחק שלנו ואני לא חושב שלמשבר הזה תהיה השפעה על המשחק מחר. בתקופה האחרונה שהיתה לנו, הישראליות שלנו באות לא רק להוכיח את עצמן אלא גם להוביל מחר. אנחנו צריכים עוד ישראלית מהספסל שתהיה אקס פקטור. כולן צריכות מחר להתעלות".

דניאל רבר, קפטנית אליצור חולון: "כבר מהאימון הראשון הרגשנו את הנסיון של שי, היא מאוד תורמת לנו, היא נותנת לי בטחון ומאוד משפיעה על המשחק. אני שמחה שהיא בצד שלי. אין ספק שאחד הדברים שהופכים את המשחקים לטובים זה הקהל, אמנם מחר לא יהיה מלא אבל זה כיף שיהיה קהל. זה נותן תחושה שאנחנו לא משחקות עם עצמנו. זה ידרבן אותנו".

רועי אייזנברג, מאמן אליצור חולון: "חובת ההוכחה היא עלינו, יש לנו נקודות תורפה, יש לנו גם נקודות זכות. אם נצליח להביא את הסגנון שלנו אני חושב שזו עונה שאפשר לעשות בה קפיצת מדרגה ולשים יד על אחד התארים ואולי לחלום על שניהם. הרבה מאוד קבוצות עם 2 זרות מנצחות קבוצות עם 3 זרות ועמוד השדרה הוא הישראליות של הקבוצה. זה מאמץ קבוצתי, הנסיון של חלק מהשחקניות שלנו צריך להקנות לנו יתרון. זה משחק נתון והולך להיות משחק צמוד, קצבי וטוב".

מאי דיין קפטנית מכבי אשדוד: "אנחנו מתרגשות ומוכנות, כל ספורטאית מחכה לרגעים האלה ואנחנו עשינו את כל ההכנות כדי להגיע ולנצח. לפני 10 שנים הייתי פה במסיבת עיתונאים לקראת גמר גביע נערות אז זו סגירת מעגל מבחינתי, יש התרגשות גדולה ובבוגרות זה הרבה יותר גדול. הקהלים של אשדוד ורמלה הם הבולטים בליגה ולנו כיף שיש רעש מהיציע, ההרגשה תהיה שונה לגמרי".

גלעד כץ מאמן מכבי אשדוד: "אנחנו מחכים למשחק הזה, רוצים לנצח קבוצה שמובילה את הליגה לאורך כל העונה בכל הקטגוריות, קבוצה שמשחקת באירופה ומנצחת שם. לבוא ולנצח אותה במעמד כזה יהיה הישג גדול עבורנו. אנחנו דרוכים ומוכנים ונעשה את המקסימום. המשחק בשבוע שעבר היה לא שגרתי, שיחקנו 50 דקות וברור לנו שגם רמלה וגם אנחנו השארנו הרבה קלפים קרוב לחזה. ניצחנו בעיקר בגלל אופי, מזל, החלטות טובות בהארכה השניה וזה היה יכול להיות גם הפוך. אנחנו גאים בניצחון הזה וזה היה יוצא מהכלל עבורנו. אנחנו הקבוצה היחידה שניצחה את רמלה כשהן שיחקו עם 3 הזרות, זה נותן בטחון לשחקניות, אין לנו אף שחקנית נבחרת וכמועדון וצוות מקצועי על כל ניצחון כזה אנחנו מאושרים".

נעמה שפיר קפטנית אליצור רמלה: "אנחנו כל העונה מחכות לרגעים המכריעים, אז כיף להיות במעמד הזה. אנחנו מתעסקות במה אנחנו צריכות לעשות כדי להגיע הכי טובות ומוכנות, אני סומכת על השחקניות ועל הצוות. אין ספק שאני אשמח לעשות סגירת מעגל ולזכות בגביע, זו המטרה אבל העבר כרגע לא מעסיק אותי. כולנו שמחות שיש קהל, המשפחה שלי תוכל לבוא למשחקים ואני מקווה שזה לא יפריע לנו להתרכז על המגרש, אני לא דואגת".

שירה העליון קפטנית אליצור רמלה: "כל מה שאגיד ישמע כמו קלישאה, כי לא תמיד הקבוצה הכי טובה מנצחת במשחקי גביע. הייתי בכל התרחישים, אשדוד קבוצה מצוינת וראינו את זה בשבוע האחרון. צריך לשחק את הכדורסל שאפיין אותנו מתחילת השנה. המשחק ביום חמישי לא קשור בכלום למשחק מחר, שתי הקבוצות לא הראו את מה שהם יודעות ויכולות. לנסות לייצר את רמלה כמשהו הירואי זה לא מדויק, אשדוד באים עם המסורת והן מצוינות והן הוכיחו את זה. זה משחק שקול ואין פייבוריט, שכל אחד יתרכז במה שהוא אמור לעשות, אני מאמינה בשחקניות שלנו. אני לא בן אדם שאוהב להפסיד אבל זה חלק מהמשחק. קבוצה צריכה לדעת להתמודד עם מצבי לחץ, משברים ורק ככה יוצאים מחוזקים. לא בריא לא להפסיד כל השנה, זה טוב שהפסדנו כי אנחנו לומדים מה לשפר ולאן צריך לכוון".