שלישי בלאומית: באר שבע יוצאת לקרית אתא בלי אלעד הופמן

אליצור קרית אתא – הפועל באר שבע 19:00 – שידור בספורט 5
אולם: רח' דוד רמז 11 – קרית אתא
שופטים: ניר קרן שרון נחמן גיל גורדון
משחק צמרת חשוב בין שתי קבוצות שנמצאות במצב עדין מאוד. קרית אתא אחרי הפסד חוץ למכבי רעננה ובינתיים ליאור ליפשיץ, המחליף של ליאור שגב לא ממש משתלב. באר שבע אחרי הפסד ביתי להפועל גליל עליון, אבל בעיקר בעידן שאחרי אלעד הופמן שגמר את העונה. הופמן הוא הישראלי המוביל בליגה בשנים האחרונות וספק אם יש שחקן שיכול להיכנס לנעליו. בשבועות הקרובים באר שבע תאלץ להסתדר גם בלי אוהד כהן שנפצע בשריר התאומים. בכל הרכב זה משחק מעניין וחשוב בכל הנוגע למיקום בסיום העונה. לפני המשחק יקבל ישראל ברוך את תואר מאמן חודש דצמבר בלאומית.

הפועל כפר סבא – מכבי הוד השרון 19:00
אולם: תיכון היובל כפר סבא
שופטים: דוד איזמירלי אורי שלהבי ערן שמואל
כפר סבא בתנופה עם 3 ניצחונות רצופים. דניאל דנינו נפצע בשבוע שעבר והוא בספק למשחק, אבל הצעירים האחרים, איתן רוטנברג, יונתן מור והרכז עדי כהן סבן נראים מצויין. ורנון טיל הוא אחד השחקנים המגוונים בליגה והמבודדים שמוליכים את הקבוצה שלו בשלוש הקטגוריות החשובות נקודות, ריבאונדים ואסיסטים. הוד השרון למרות לא מעט כישרון, רק נקודה מעל הקו האדום ומה שהכי אמור להטריד מבחינתה זה מאזן 5-0 במשחקי החוץ לעומת 3-4 בבית וכדי להישאר בליגה צריך גם לנצח בחוץ.

הפועל גלבוע – אליצור יבנה 19:00
אולם: גן נר
שופטים: דוד קולנגי תומי וובר אלכס נפתלי
גלבוע של אריאל בית הלחמי עם 5 ניצחונות רצופים ולמרות שהסגל שלה לא מושלם, היא יכולה ליהנות מהפציעות בבאר שבע וקרית אתא ומחוסר הזר של הפועל עפולה כדי להישאר צמודה לפסגה ואולי אפילו לתפוס אותה. ג'ייסון סיגרס ודימיטריוס תרידוול, הם מצמדי הזרים הדומיננטיים בליגה. יבנה שנראתה נהדר בפתיחת העונה נעצרה. אחרי 4 הפסדים רצופים הקבוצה של אוהד יתום עם מאזן שלילי, אבל כולם יודעים שזו קבוצה מסוכנת. הכי כיף ביבנה זה לראות את יניב סולומון שהופך לאחד הישראלים הטובים בליגה ואולי בליגת העל בשנים הבאות.

הפועל גליל עליון – עירוני ר"ג 19:00
אולם: כפר בלום
שופטים: יוחאי שולמן רועי נקר אלי בראל
השתיים צמודות בטבלה עם 4 ניצחונות. בעוד גליל חגגה בשבוע שעבר מול באר שבע, ר"ג ממשיכה לאכזב, גם תחת רועי חגאי והפסידה בבית לעפולה. עמית תמיר חזר והוא נותן לר"ג ניסיון ואופי. בצד השני גל איתן נפצע ויחסר לקו האחורי שלה בשבועות הקרובים. גליל השיגה 3 מ-4 הניצחונות שלה בבית וכפר בלום זה באמת בית גם אם לא מגיע יותר מדי קהל. ג'רמין ג'ורדן הזר שהגיע מאשקלון עוזר מאוד והקבוצה של זיו ברתנא במגמת שיפור.

הפועל עפולה – אליצור אשקלון 19:00
אולם: היכל הספורט שד' יצחק רבין, עפולה עילית – עפולה
שופטים: שי מרון איציק טולדו ארנון לביא
שתי הקבוצות עם זר אחד אבל בנסיבות שונות לגמרי. עפולה עדיין מחפשת מחליף לברנדון בראון ולוקחת את הזמן שלה עד שתמצא את האיש הנכון. אשקלון שקועה עד צוואר בבעיות כלכליות שהביאו לעזיבה של זר אחד לטובת הגליל העליון. הישראלים של אשקלון ובעיקר אור לאומי, אלון לוין ועידו חליפה באמת נחמדים, אבל מכאן ועד לנצח בעפולה הדרך אמורה להיות ארוכה.

א.ס רמה"ש – מכבי הוד השרון – 19:30
אולם: בי"ס אורנים רח' ארלוזורוב 20 – רמת השרון
שופטים: מאיר פורטל זיו רדומסקי יואב לובושיץ
רק לפני כמה שבועות רמת השרון הייתה קבורה עמוק במקום האחרון בטבלה עם ניצחון בודד. מאז מונה גיא קנטור למאמן יש לה 3 ניצחונות רצופים ופתאום היא יכולה גם להתחיל לחשוב על הפלייאוף. אם בתחילת העונה זו הייתה הקבוצה של בילי מקשפרד בלבד, היום היא מקבלת תרומה מהרבה שחקנים ובעיקר לורנזו גורדון ורועי הובר שנכנס לכושר מצויין ומראה איזה פוטנציאל אדיר טמון בו. רעננה מהקבוצות הטובות והיציבות בליגה, מנוסה מאוד עם עמית בן דוד, גיא לביא ודניאל גור אריה, קשוחה בעיקר בזכות המאמן ברק פלג. רעננה חמישית בטבלה ותרצה לבסס את מעמדה מתחת לארבע הגדולות.

יום רביעי
הפועל ר"ג\גבעתיים – הפועל מגדל העמק 18:00 שידור באתר איגוד הכדורסל