שלישי בלאומית: מבחני חוץ קשים לעפולה ובאר שבע

מחר יתקיימו ששה משחקים במסגרת המחזור ה-14 והראשון בסיבוב השני בליגה הלאומית. המשחק השביעי בין הפועל כפר סבא למכבי רעננה יתקיים ביום רביעי בשעה 19:00 וישודר בשידור ישיר באתר איגוד הכדורסל

הפועל גליל עליון – הפועל עפולה – 19:00
אולם: כפר בלום
שופטים: שרון נחמן אורי שלהבי אלכס נפתלי
בסיבוב הראשון: 59-74 לעפולה
גליל עליון אומנם ניצחה פעמיים בחמישה המחזורים האחרונים, אבל היא עדיין מתחת לקו האדום במקום ה-13 שמוביל לליגה הארצית. עפולה עדיין עם זר אחד, אבל זה לא הפריע לה לנצח 4 מ-5 המשחקים בדרך הזו ולתפוס את המקום הראשון בטבלה בשוויון נקודות עם השכנה מגלבוע\גליל. עפולה קבוצת חוץ מעולה עם 1-5, שיחד עם הפועל באר שבע זהו המאזן הטוב בליגה. גליל השיגה 3 מ-4 הניצחונות שלה העונה בבית והיא משתפרת מאז הצטרף ג'רמין ג'ורדן מאשקלון.

הפועל ר"ג\גבעתיים – אליצור יבנה – 19:00
אולם: זיסמן
שופטים: רועי נקר איציק טולדו ארנון לביא
בסיבוב הראשון: 94-95 ליבנה
שתי הקבוצות בתקופה לא טובה. יבנה עם 5 הפסדים רצופים הדרדרה עד למקום עם מאזן שלילי 8-5, בדיוק כמו זה של ר"ג\גבעתיים ועוד 3 קבוצות שמסתכלות למטה בחשש וחולמות על הפלייאוף בשקט. ר"ג\גבעתיים עם ניצחון בודד בארבעה המשחקים האחרונים וגם הוא היה בקושי על אליצור אשקלון ששיחקה בהרכב חסר. אין ספק שהעזיבה של אורי קוקיה לנהריה משפיעה על הקבוצה, הן בעומק שלה ובעיקר בניסיון ובהגנה. ר"ג הובסה במחזור האחרון בבית ע"י הפועל מגדל העמק, האחרונה עד למחזור הזה, אבל עם הקהל שלה היא אמורה לדעת לצאת מהמצב הקשה.

הפועל גלבוע\גליל – מכבי הוד השרון – 19:00
אולם: גן נר
שופטים: דרור גלפז רותם קוזה אלי בראל
בסיבוב הראשון: 59-77 לגלבוע\גליל
גלבוע\גליל במקום השני בשוויון נקודות עם עפולה השכנה והיא היחידה בליגה במאזן בית מושלם 0-6. הקבוצה של אריאל בית הלחמי שומרת יותר טוב מכל קבוצה אחרת וסופגת רק 73.6 נקודות בממוצע, שמצטמצמות ל-71 במשחקי הבית. הוד השרון באה אחרי ניצחון גדול בכפר סבא וגם היא בחבורת 5 ניצחונות ו-8 הפסדים, אבל מדובר בקבוצת התקפה מוכשרת במיוחד שקולעת 85.9 נקודות למשחק, ההתקפה הרביעית בטיבה בליגה, בעיקר בזכות צמד הזרים המוכשר רודני אלכסנדר וואייזיה סיקס ששויום יותר מ-43 נקודות לערב, אבל גם אור איתן, לירן מורן וירין איינהורן הם שחקני התקפה מסוכנים.

אליצור אשקלון – הפועל מגדל העמק – 19:30
אולם: היכל הספורט שד' בן גוריון 37 – אשקלון
שופטים: גיא סימאני דוד איזמירלי גיל גורדון
בסיבוב הקודם: 79-93 לאשקלון
השבוע קיבלו באשקלון בשורות טובות לגבי עתיד הקבוצה מבית המשפט וייתכן שבקרוב יגיע זר שני לקבוצה ואולי גם ישראלים נוספים. מגדל מגיעה אחרי ניצחון גדול על ר"ג\גבעתיים בחוץ מה שהוריד את אשקלון למקום האחרון. מגדל קיבלה חיזוק משמעותי לאחרונה כשצרפה לסגל שלה את עומר טל, שחזר מרומניה ותורם לה בשלושה המשחקים מאז הצטרף 12.3 נקודות למשחק, מה שהופך אותו לישראלי השני בתרומתו בקבוצה אחרי מקסים קיקוס. אשקלון בהרכב מלא, גם עם זר אחד, מוכשרת אבל צריך לראות באיזה הרכב תגיע למשחק.

א.ס רמה"ש – הפועל באר שבע – 19:30
אולם: בי"ס אורנים רח' ארלוזורוב 20 – רמת השרון
שופטים: זיו רדומסקי שי מרון שגיא שדה
בסיבוב הראשון: 71-93 לבאר שבע
הקבוצה החמה נגד הקבוצה הפצועה. רמת השרון תחת גיא קנטור המאמן הצעיר, עם 4 ניצחונות רצופים מה שהעלה אותה מהמקום האחרון עד למקום ה-9 כשהיא בחבורת 5 ניצחונות ו-8 הפסדים ובעיקר נראית מצויין ומרגישה לא פחות טוב. באר שבע במצב קשה. אלעד הופמן סיים את העונה, אוהד כהן בחוץ לתקופה לא קצרה ובשבוע שעבר גם טמיר אריאלי הרכז המוביל לא שיחק והוא בספק השבוע. ההפסד בשבוע שעבר לקרית אתא היה השני של באר שבע ברציפות והפסד נוסף עלול ליצור פער גדול מצמד המובילות מהצפון שיהיה קשה להדביק בהמשך.

אליצור קרית אתא – עירוני ר"ג – 19:40, שידור ישיר בספורט 5
אולם: רח' דוד רמז 11 – קרית אתא
שופטים: ניר מאירסון תומי וובר אסף אנגלברג
בסיבוב הראשון: 67-73 לקרית אתא
אחרי שאיבדה את ליאור שגב לכל העונה, קרית אתא איבדה גם את המחליף שלו ליאור ליפשיץ עם קרע בשרירי הבטן לתקופה לא קצרה, מה שמשאיר אותה עם סימון פארין כרכז יחיד וגם הוא לא רכז טבעי אלא יותר סוקרר. גם ר"ג חסרה גארד ישראלי משמעותי את גל איתן שסובל מקרע בשריר התאומים ויעד עוד כחודש. לעומת זאת עמית תמיר שעושה קאם-בק מרשים נותן לה ניסיון וגם יותר משש נקודות למשחק. קרית אתא מאוד ביתית עם מאזן 1-5 באולם ברמז, ר"ג חלשה בחוץ עם 2 ניצחונות לעומת 4 הפסדים. ר"ג עדיין בלי ניצחון על אף אחת מארבע מוליכות הטבלה ואם רועי חגאי רוצה לשנות משהו ולהגיע עם הקבוצה הזו רחוק בפלייאוף, גם זה יצטרך להשתנות.