היום בערב: נבחרת ישראל פוגשת את רומניה

היום ב-19:00 בערב תארח נבחרת ישראל את נבחרת רומניה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2021 בהיכל קבוצת שלמה בת"א.

שידור: ספורט 5+ וכאן רשת ב' ברדיו.

שופטים: טוגלה שהין, קארם בקאי, ולדימיר יבטוביץ'

המאזן בין הנבחרות במשחקים רשמיים: 2-8 לישראל. הפעם האחרונה בה רומניה ניצחה את ישראל הייתה בשנת 1969. המפגש האחרון היה בשנת 2003 וישראל ניצחה 63-109.

ישראל מגיעה אחרי ניצחון חוץ 71-75 על פולין. רומניה אחרי הפסד בית 84-71 לספרד.

את התקווה ישיר עמק עמרמי, תושב אשדוד, מתנייד בכיסא גלגלים בעקבות תאונת דרכים. עמק הינו פעיל חברתי ומסבירן ארצי בתכנית קהילה נגישה המקדמת את נושא הנגישות וההשתלבות של אנשים עם מוגבלויות בחיי הקהילה, בכל תחומי החיים.

בסיום הרבע הראשון ייפרד האיגוד ממאמן הכושר יורם מנחם שסיים את תפקידיו באיגוד אחרי יותר מ-20 שנים ו-25 אליפויות אירופה בגילאים השונים.

נבחרת ישראל חוזרת להיכל קבוצת שלמה, בו המאזן שלה בתקופת עודד קטש 0-4 במוקדמות גביע העולם, עם ניצחונות על סרביה, גרמניה, בריטניה ואסטוניה.

הנבחרת תארח את אולטראס גבעת שמואל, שדחפו את נבחרת העתודה בקיץ האחרון.

רומניה אמנם הפסידה לספרד במשחק הבכורה שלה, אבל 47.4  אחוזים לשלוש נקודות, לעומת 42.3 אחוזים בלבד לשתי נקודות. גם נבחרת ישראל הרשימה בפולין מעבר לקשת עם 40 אחוזים (11 מ-27), היתה סבירה לשתי נקודות עם 50 אחוזים וחלשה מקו העונשין עם 57 אחוזים, כשתמיר בלאט הוא היחיד שסוגר 2 מ-2 מהקו. גל מקל שהוביל את הנבחרת בדקות, יעילות, חטיפות ואסיסטים, מוביל את התחרות כולה עם 10 אסיסטים יחד עם עוד 2 שחקנים.

ג'ייק כהן ודני אבדיה שהצטרפו אתמול לנבחרת יתלבשו למשחק ואחרי אימון הערב ייקבע מי 12 השחקנים למשחק.

מיד אחרי הניצחון על פולין, אזלו 400 הכרטיסים שעוד עמדו למכירה לקראת המשחק והאולם יהיה מלא, בדיוק כפי שהיה בגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה בקיץ האחרון.