שר התרבות והספורט חילי טרופר ביקר באיגוד הכדורסל

שר התרבות והספורט חילי טרופר וראש המטה שלו גיא גוטמן, הגיעו לפגישת עבודה באיגוד הכדורסל. השניים סיירו במוזיאון הכדורסל שממוקם על גג האיגוד וקיבלו סקירה ממקימו מנשה הרמן.


לאחר מכן התקיימה פגישת עבודה. עמירם הלוי היו"ר סקר את פעילות האיגוד, כמויות השחקנים והפעילות הבינלאומית. פיני גרשון המנהל המקצועי של נבחרות ישראל גברים סיפר על המטרות שהציב לעצמו לקדם מאמנים ואמר: המאמנים היום יותר טובים ממני. אנחנו בונים פרויקט מנטורים עם מאמנים כמו צביקה שרף, שילכו לאגודות השונות ויעזרו להם להתקדם כי הבסיס נמצא באגודות". גרשון סקר את פעילות נבחרות ישראל שכולן נמצאות היום בדרג א' והדגיש שהיום הבסיס של הנבחרת הבוגרת הם בוגרי הנבחרות הצעירות.


מוישלה ויינקרנץ דיבר על הכשרת מאמנים ופתיחת בית ספר למאמנים של האיגוד, סיפר על פעילות אגף הנשים, האקדמיה בוינגייט, מרכזי המצוינות ועוד. שרון דרוקר מאמן נבחרת הנשים אמר: 'מקצועית אנחנו לא ברמה של אליפות אירופה, אבל הצבנו לעצמנו מטרה להיות תחרותיים באליפות ואנחנו מאמינים שהצלחה באליפות אירופה תעזור להביא ילדות רבות לענף".


ערן עטייה רכז האגף המקצועי וראש ענף 3X3 סיפר שהאיגוד הציב לעצמו מטרה להביא נבחרת, ככל הנראה נבחרת הנשים למשחקים האולימפיים בפאריס 2024. בקיץ הקרוב יתקיים בפעם השנייה ברציפות בארץ, טורניר מוקדמות אליפות אירופה והשנה הוא יתקיים למרגלות החומות בירושלים, אחרי שבשנה שעבה הוא נערך בת"א. בשנה הבאה הכוונה היא לקיימו באילת.


מנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן ביקש שהאיגוד יהיה מעורב יותר בכל הקשור בבניית אולמות וקביעת אמות מידה. בפגישה גם נכח מ"מ יו"ר האיגוד שמעון מזרחי.


השר טרופר סיכם את הפגישה: אני אוהד כדורסל וחולה כדורסל. בקרוב נעביר את חוק המאמנים שבעיני הוא הדבר החשוב ביותר. ביננו תכנית חומש למגזר הערבי ותוקם ועדת ספורט נשים. אני מודה לאנשי האיגוד על האירוח.