נבחרת הנשים 40 דקות מאליפות אירופה

נבחרת הנשים מתקרבת לרגע האמת שלה. מחר בשעה 20:00 (שידור בספורט 5+) היא תפגוש את רומניה והמשוואה ברורה, ניצחון שווה מקום שני בבית וכרטיס צפוי לאליפות אירופה, הפסד פירושו סוף הסיפור והרומניות הן אלו שיסיימו במקום השני.
הנבחרת כעת במאזן 2-2 עם ניצחונות על בוסניה וטורקיה בפברואר האחרון והפסדים לטורקיה ורומניה בנקודה אחת בנובמבר 2015. ניצחון שווה מקום שני כשש מתשע סגניות הבתים יעלו לאליפות. כל החישובים מראים שניצחון מחר והמקום השני של ישראל יהיה טוב ממרבית הבתים בזכות הניצחון הגדול על טורקיה והפרש סלים טוב.
נבחרת הנשים השתתפה בטורניר הגמר של אליפות אירופה 6 פעמים, כולל פעם אחת בארץ ב-1991, הפעם האחרונה הייתה ב-2011 והנבחרת לא עלתה לשתי האליפויות האחרונות.
הכדורסל ברומניה בעלייה גדולה וכך גם העניין סביב הנבחרת הלאומית. הערכת המשטרה היא ל-5,000 צופים לפחות במשחק מחר, אנשי ההתאחדות פה מדברים על יותר.
קלוז' תארח בקיץ הקרוב את אחד הבתים של יורובאסקט 2017 לגברים וכשמגיעים לאולם הנהדר בעיר מבינים את הבחירה של פיב"א. מדובר באולם יפיפה וחדיש.
אתמול והבוקר הנבחרת התאמנה באולם חליפי והערב ומחר בבוקר תתאמן באולם המשחק. נעמה שפיר לא תתאמן בשני האימונים האלו מכיוון שהיא שומרת שבת, אבל זה לא ממש מטריד אותה: "זה חלק ממני לא להתאמן בשבת, כולם יודעים, אני רגילה וכולם רגילים וזה לא שונה".
על התחושה בנבחרת אמרה שפיר:"השחקניות והצוות המקצועני מבינים היטב את משמעות המשחק הזה. אנחנו מקוות לעשות את העבודה ולעלות לאליפות אירופה".
שיחקתן נגד הרומניות וראיתן וידאו. מהן נקודות המפתח מבחינתך?
"הן עברו שינוי מהשנה שעברה והתחזקו בשחקנית רצינית אשלי ווקר, אבל אנחנו צריכות לרדת להגנה כמו שצריך, לסגור לריבאונד, לדעת מהן הנקודות החזקות של כל שחקנית ולעצור אותן".
ובהתקפה?
"מאוד חשוב לשלוט בקצב, לשחק מהר כדי לעשות סלים קלים ולשחק פנימה".
לא כל יום יוצא לכן לשחק באולם נהדר עם קהל גדול ומשמעותי. איך זה משפיע?
"אני אוהבת לשחק מול קהל גדול. זה תורם ועוד משהו קטן שיכול לתת מוטיבציה, למרות שהפעם גם אם היה אולם ריק היינו מגיעות חדורות מוטיבציה ואני מקווה שגם נצליח ליהנות מאווירה טובה".
הנבחרת של היום מורכבת מלא מעט שחקניות ותיקות שלא בטוח שתהיה להן הזדמנות נוספת לעלות לאליפות אירופה ושפיר התייחסה גם לנקודה הזו: "יש הרגשה שזו הזדמנות שאנחנו לא יודעות מתי תחזור על עצמה וכולן פה מבינות את הסיטואציה".