1,500 שוטרים ומאבטחים ישמרו על נבחרת ישראל מחר באנקרה

מחר בשעה 20:00 (שידור בספורט 5+) תעלה נבחרת ישראל למשחק הראשון שלה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, במה שאמור להיות המשחק הקשה ביותר בבית הזה, נגד טורקיה שסיימה את אליפות אירופה האחרונה במקום החמישי ולא תתפשר על שום דבר פרט למקום ראשון בבית הזה שכולל גם את רומניה ובוסניה. הראשונה תבטיח לעצמה את המקום באליפות אירופה ושש הסגניות הטובות ביותר מתשעה הבתים.
לפחות 5000 אוהדים טורקים צפויים להגיע לאנקרה ארנה, אולם נהדר עם קיבולת של 10,000 מקומות.
הבוקר התאמנה הנבחרת באולם האימונים הצמוד והערב תתאמן בארנה, בלי נעמה שפיר שאינה נוסעת בשבת ותחמיץ גם את אימון הבוקר מחר.
מי שהיה עם נבחרות ישראל בחו"ל יודע שתמיד יש אבטחה, אבל מה שהטורקים מכינים לקראת המשחק מחר נשמע דמיוני. 1,500 שוטרים ומאבטחים ילוו את הנבחרת מהרגע שתצא מהמלון וגם בתוך האולם. פרשים, כלבנים, יחידה לפזור הפגנות, יחידות עלית ועוד ועוד וכל זאת בתאום עם הצוות הישראלי.
ההתאחדות הטורקית עושה הכל כדי להנעים את זמנה של הנבחרת באנקרה. הנבחרת שוכנה במלון מפואר ובתנאים נהדרים, אבל נאסר עליה לצאת מהמלון לחלוטין, פרט לאימונים והמשחק וגם לאלו היא מתפצלת למספר רכבים ולא אוטובוס אחד כנהוג.
הטורקים פשוט בהיסטריה. לפני כחודש וחצי, ממש לא רחוק מהאולם בו יתקיים המשחק, היה פיגוע בו נהרגו יותר מ-120 אנשים ומאות נפצעו.

הצוות המקצועי של נבחרת ישראל נשים
הצוות המקצועי של נבחרת ישראל נשים

המאמן עדן ענבר משתדל לא להתעסק בכל הקשור לאבטחה: "אני לא עושה עבודה קשה. כולם מבינים את המטרה לשמה באנו וזה המשחק מחר בערב. כל ההתנהגות וההתנהלות בהתאם. התנאים מצויינים ויש לנו כל מה מה שדרוש כדי לעשות עבודה טובה ואנחנו יכולים".

ענבר סיפר על היריבה: "טורקיה בשש השנים האחרונות מסיימות בשנים האחרונות בטופ 5 של אירופה עם שתי מדליות באליפות אירופה. הם קבוצה שמבוססת על רכזת מאוד דומיננטית איסיל אלבן מגלאטסריי, פוסט פלייר אמריקאית ששיחקה בארץ בעבר בשם פרינגל והיום נקראת סנדרס והיא כבר 7 שנים בטורקיה ועוד שחקניות משלימות באופיין אבל ברמה מאוד גבוהה. יש להן 8 שחקניות יורוליג וזה מדבר בעד עצמו. קבוצה מאוד מאוד טובה. כל 12 השחקניות הן מהטופ של הכדורסל האירופי. אני חושב שעשינו עבודה טובה ואני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי במשחק".

איך אתה מרגיש את השחקניות? הן מוכנות למשימה הקשה?

הן מרגישות ביטחון בדברים שעשינו. הן באות אחרי 4 משחקי ליגה, שזה יתרון, למרות שברור שגם הטורקיות בכושר אחרי 6 משחקי ליגה. זה לא קמפיין רגיל שמתקיים בקיץ. אנחנו מכירים אותם ויש לנו תוכנת משחק ואם נתמיד בה ונשמור על הדברים שרינו, נוכל להיות במשחק".