מחזור 11: הוד השרון מארחת את עמק יזרעאל, אשקלון יוצאת לזיסמן

המחזור ה-11 יצא לדרך במוצ"ש שעבר עם הניצחון של עירוני 'גשם' נהריה על הפועל עפולה, והערב (שלישי) הוא יימשך עם ארבעה משחקים נוספים. הפועל מגדל העמק/יזרעאל תצא לאולם עתידים לקרב צמרת מול מכבי 'סנו' הוד"ש, היחידה עם ניצחון בודד עד כה. אליצור איתו אשקלון, אחרי הניצחון הגדול בגביע הליגה הלאומית, תתארח אצל האורדונים שהפסידו בדרבי. אשדוד תצא לקרית אתא ורמה"ש תתארח אצל מעלה אדומים.

המחזור ייימשך מחר (רביעי) עם המפגש בין אליצור נתניה להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין ובחמישי כשעירוני רמת גן תתארח במטרווסט.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

הפועל ר"ג גבעתיים – אליצור איתו אשקלון (זיסמן, 19:00)

אחרי ההפסד בדרבי, הפועל ר"ג גבעתיים שוב תשחק בזיסמן, משחק שלישי ברצף, נגד קבוצת צמרת נוספת. האורדונים לא הופיעו למחצית הראשונה של הדרבי, אולם קאמבק הירואי כמעט ניצח להם את המשחק. הקבוצה של מתן חרוש סבלה מהמשחק החלש ביותר של ג'רמי קומבס מאז הגיע לארץ וקלעה באחוזים לא טובים מהשדה. הראל רינסקי, שנעדר בשבועות האחרונים, נמצא בספק למשחק. מנגד, אליצור איתו אשקלון מגיעה אחרי שהציגה את אחד המשחקים היותר טובים שלה העונה כשגברה על עירוני 'גשם' נהריה. הקבוצה של עמית תמיר הפגינה אופי ורשמה עלייה לשלב גמר גביע הליגה הלאומית. מי שממשיך להנהיג את הקבוצה הוא סטורם וורן שמגלה יכולת נהדרת מאז תחילת העונה. בקבוצה רוצים לשפר את מאזן החוץ הדל שעומד על ניצחון בודד מארבעה משחקים.

הנתון הנוסף: מאז פתיחת העונה אליצור איתו אשקלון ספגה 707 נקודות, ואילו האורדונים 706 נקודות במצטבר.

מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל מגדל העמק/יזרעאל (עתידים, 19:00, ישיר בערוץ הספורט)

מכבי 'סנו' הוד"ש מתייצבת למשחק התחתית כשהיא יודעת שהפסד יעמיק את המצב הרע. הקבוצה של איתי לוי ניצחה משחק בודד מעשרה משחקים עד כה והיא עמוק במקום האחרון ללא ניצחון ביתי. במוצ"ש האחרון ספגה הקבוצה הפסד להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין שהיה השישי ברצף. יחד עם זאת, בקבוצה יכולים לשאוב עידוד מכך שבמשחקי הבית הם קולעים 10 שלשות בממוצע, לעומת 7.2 שלשות במשחקי החוץ. מנגד, הפועל מגדל העמק/יזרעאל מגיעה אחרי ניצחון הבית הראשון שלה העונה. העולה החדשה רשמה בסוף השבוע את אחד ממשחקיה הטובים העונה וגברה על עירוני קרית אתא, כשהיא מקבלת 21 נקודות מרום קורנליוס, וקולעת 9 שלשות ב-35 אחוז. מי שנפגעו לאחרונה בדקות המשחק שלהם הם דור גולדנברג וגיא עלוש. ניצחון של הצפוניים יפתח פער של שני משחקים בין הקבוצות. כבר ביום שבת הקרוב תפגוש הקבוצה של אסף רוטשטיין קבוצת תחתית נוספת בדמותה של מכבי אשדוד.

הנתון הנוסף: ב-10 בינואר 2017 סטורם וורן קלע 50 נקודות לזכות מכבי 'סנו' הוד"ש מול הפועל מגדל העמק/יזרעאל.

עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא – מכבי אשדוד (רמז, 19:00)

אחרי חמישה ניצחונות רצופים, עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא נבלמה בסוף השבוע האחרון במשחק החוץ במגדל העמק. הקבוצה של שרון אברהמי ספגה 95 נקודות – הכי הרבה שלה העונה – אך בעיקר הייתה לא מדויקת. אמין סטיבנס קלע 12/14 לשתי נקודות, בעוד יתר חבריו לקבוצה קלעו 10/29. כל שלושת הפסדי החוץ של הקבוצה היו מחוץ לאולם רמז. מנגד, פתיחת העונה הלא טובה של מכבי אשדוד נמשכה בסוף השבוע עם הפסד ביתי מפתיע למכבי מעלה אדומים. הקבוצה מעיר הנמל מדורגת אחרונה באחוזים לשתי נקודות, ולא מצליחה לייצר המשכיות. לוח המשחקים העמוס של הקבוצה במהלך חודש דצמבר יימשך גם בשבועות הקרובים כששני המשחקים הקרובים עתידים להיות קריטיים – מגדל העמק/יזרעאל ולאחר מכן רמה"ש. ניב בלול רשם משחק ללא נקודות מול מעלה אדומים, ובכדי לנצח בקריות עופר רחימי יהיה חייב אותו ביכולת טובה יותר

הנתון הנוסף: המפגש האחרון בין הקבוצות היה במחזור הנעילה של העונה הסדירה אשתקד. מאז, מכבי אשדוד לא ניצחה משחק חוץ.

מכבי D-City מעלה אדומים – א.ס רמת השרון שיין נדל"ן

דווקא קבוצת התחתית מגיעה אחרי ניצחון, בעוד קבוצת הצמרת מגיעה לאחר הפסד. העולה החדשה הציגה יכולת טובה בסוף השבוע, גברה על מכבי אשדוד ורשמה ניצחון שני העונה. יניר בנימין החולה יחזור לסגל של יאיר גבירץ שקיבל הופעת בכורה טובה מאלכס לדר. מנגד, א.ס רמת השרון מגיעה לאחר שני הפסדים רצופים כאשר האחרון היה למוליכה מנהריה במשחק בו הופיעה ללא קווין קייפרס המורחק. האחרון יחזור לסגל של גיא קנטור בתקווה לקטוע את רצף ההפסדים. במשחק האחרון סיפק טיילר ווידמן את המשחק החלש ביותר שלו העונה.

הנתון הנוסף: מכבי מעלה אדומים טרם ניצחה משחק ביתי העונה.