אליצור תל אביב זכתה באליפות הליגה הלאומית ועלתה לליגת העל

בתום דרמה גדולה – אליצור ת"א אלופת הליגה הלאומית לנשים. ת"א ניצחה 75:79 את הפועל כפ"ס במשחק השלישי והקובע בסדרת הגמר, וחגגה בסיום אליפות ועליה לליגת העל. הקבוצות סיפקו לנו משחק נהדר – צמוד ברובו, הפכפך, ועם סיום דרמטי. את צלחת האליפות הניפה קפטנית אליצור ת"א קרן נחמה, שלקחה איתה להנפה את גלי קונטס. שיר תירוש הובילה את ת"א עם 22 נקודות, 15 לדוריאן דהן סוויץ'. בצד השני מאיה איסרוב עם 25 נקודות.

ת"א פתחה את המשחק עם לחץ הגנתי שתורגם לחטיפות אבל לא תורגם לנקודות בצד השני. לכפ"ס לקח כמה דקות להתאפס, עד שהגיעה שלשה של מאיה איסרוב שהעירה אותה ועם עוד סלים בצבע עלתה ליתרון 7:2. כאן היה התור של המארחת להתעורר ולאפס את היד, כש-שתי חטיפות ברציפות של רבקה רוס ושלשה של גלי קונטס קבעו מהפך – 9:11. הרבע המשיך צמוד כשת"א ממשיכה בהגנה הלוחצת שעזרה לה לשמור על יתרון קל. חטיפה וסל של איסרוב עם הבאזר חתמו את הרבע הראשון על 17:18 מקומי.

כפ"ס החזירה לעצמה את היתרון בתחילת הרבע השני, אבל מהר מאוד ת"א שוב חזרה להוביל ושמרה על פער קל כששתי הקבוצות עובדות קשה מאוד כדי להשיג נקודות. המאחרת הצליחה לברוח לפלוס 6, אבל כפ"ס עם שלשות של איסרוב ודרור מייברג צמצמה. בהמשך 2 סלים רצופים של אופיר פרפרה שוב קבעו מהפך – 34:33, מה שגרם לאורן לם להזעיק פסק זמן. ת"א חזרה לדקה האחרונה של הרבע בטירוף עם 5 נקודות רצופות תוך חצי דקה, והתקפה לאחר מכן שיר תירוש קלעה כמעט מהחצי על הבאזר (ובעצמה הייתה מופתעת שהכדור נכנס) וקבעה 34:41 בהפסקה.

ההגנה האורחת קצת חלמה בפתיחת המחצית השניה ות"א עלתה לפלוס 9, אבל השרוניות התעוררו בזמן ועם שלשה של שלי שפית צמצמו ל-41:45. שתי הקבוצות הראו סימני עייפות וחוסר ריכוז בהגנה, ואחרי כמה דקות של חילופי סלים הרבע השלישי הסתיים ביתרון מקומי מינמלי – 55:56 לת"א.

כפ"ס עלתה בטירוף לרבע האחרון ועם שני סלים מהירים שוב העביר את היתרון אליה. ת"א הגיבה בסל של אמי רינת, אבל המומנטום המשיך עם האורחות בירוק שצלפו מבחוץ והשלימות ריצת 11-2 בדרך ליתרון 67:58. שלשה של גלי קונטס וסל של רינת החזירו את ת"א לעניינים, 67:64, 5 דקות לסיום. כמה דקות של החטאות משני הצדדים, כולל מהקו, השאירו את התוצאה בלי שינוי, עד שת"א הצליחה להוריד לנקודה בלבד. שפית עם עוד אסיסט נהדר מצאה את טל יעקב לבד מתחת לסל וכפ"ס שוב הגדילה – 66:70 2 וחצי דקות לסיום.

המשחק נכנס לסיום דרמטי במיוחד, כשהמארחת עם שלשות של דוריאן דהן סוויץ ותירוש שוב הופכך ועולה ליתרון 3. כפ"ס הורידה שוב לנקודה, אבל בהתקפות הבאות לא הצליחה למצוא את הסל ורוס עם פעולות מאני טיים גדולות (סל בחדירה וחטיפה לאחר מכן) סגרה את הסיפור עבור ת"א. בסיום משחק נהדר 75:79 לת"א שזוכה באליפות.