חצי הגמר: אשקלון מול נהריה, מכבי חיפה מול עפולה. עירוני ר"ג ניצחה במשחק השלמה

גביע הליגה הלאומית מתקרב לנקודת השיא. משחקי חצי גמר גביע הליגה הלאומית ייערכו הערב (רביעי) ובחמישי, כששני המשחקים ישודרו בערוץ הספורט. הערב אליצור איתו אשקלון תארח את עירוני 'גשם' נהריה (19:30) בקרב קצוות גאוגרפי, ובחמישי מכבי 'נקסט אורבן' חיפה, עדיין ללא גלן רייס ג'וניור, תארח את הפועל עפולה (21:00).

משחק הגמר ייערך ברוממה או באולם בעפולה, בהתאם להגרלה שנערכה בקיץ. משחק הגמר ייערך ב-30 לדצמבר ויועבר גם כן בשידור חי בערוץ הספורט.

כזכור, מדובר בשנה הראשונה של המפעל ואיגוד הכדורסל יתגמל את הקבוצות שהגיעו לשלב חצי הגמר. שתי המפסידות בחצי הגמר יקבלו 25,000 ש"ח כל אחת, הקבוצה במקום השני תזכה לפרס כספי בסך 50,000 ש"ח והזוכה תקבל 100,000 ש"ח.

במשחק השלמה מהמחזור השמיני ניצחה מכבי ר"ג את אליצור נתניה.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

אליצור איתו אשקלון – עירוני 'גשם' נהריה (אולם עירוני אשקלון, 19:30)

קרב מרתק בין שתי קבוצות צמרת שרוצות ללכת עד הסוף העונה. אליצור איתו אשקלון עברה בסיבוב הקודם את עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא ובסיבוב הראשון גברה על עירוני 'קבוצת גינת' רעננה. הקבוצה של עמית תמיר תגיע להתמודדות ללא אלישי כדיר הפצוע שייעדר בשבועות הקרובים. מי שמפגין יכולת טובה עד כה הוא הסנטר סטורם וורן שמעמיד 19.1 נקודות לצד 9.7 ריבאונדים למשחק בליגה. בשלושה מתוך ארבעת ההפסדים בליגה של אליצור איתו אשקלון, היא קלעה מתחת ל-80 נקודות. מנגד, עירוני 'גשם' נהריה, עבורה יהיה זה משחק רביעי בעשרה ימים, היא הקבוצה היחידה בליגה שטרם הפסידה. הקבוצה של שי סגלוביץ' מתמודדת גם בליגה הבלקנית כך שמבחינתה מדובר במסגרת נוספת.  במוצ"ש האחרון רשמה הקבוצה ניצחון מרשים על הפועל עפולה, בזכות משחק שיא העונה של אלכס צוברביץ'. הסגולים הם אחת מקבוצת ההגנה הטובות בליגה וסופגים רק 71.6 נקודות למשחק. בסיבוב הקודם דילגה נהריה מעל אליצור נתניה ולפני כן גברה על הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין.

הנתון הנוסף: יוגב אוחיון מוסר הכי הרבה אסיסטים בליגה מבין הישראלים – 8.3 למשחק.

בחמישי: מכבי 'נקסט אורבן' חיפה – הפועל עפולה (רוממה, 21:00)

קרב בין שתי קבוצות צפוניות שכבר נפגשו העונה באולם בבירת העמק. האורחים מעפולה מגיעים למשחק אחרי שני הפסדי חוץ רצופים – להפועל ר"ג גבעתיים ולעירוני 'גשם' נהריה. ואנדר בלו סיפק במוצ"ש האחרון הופעת בכורה בעין שרה, ואחרי שבוע אימונים מלא עם קבוצתו יקוו בקבוצה ליכולת טובה יותר. לאור העובדה כי הירוקים יופיעו עם שחקן זר אחד בצבע, ינסו בעפולה להבליט את היתרון בכדורים החוזרים שכן הם מובילים בליגה בקטגוריה זו. בסיבובים הקודמים ניצחו העפולאים את מכבי עירוני ר"ג בתום דרמה ו-א.ס רמה"ש שיין נדל"ן. מהעבר השני, היורדת מליגת העל מגיעה למשחק עדיין ללא גלן רייס ג'וניור אבל עם שלושה ניצחונות מארבעת המשחקים האחרונים. אבי סוכר, ששיחק בעבר בהפועל עפולה, מקבל תרומה בכל האספקים מרפאל פוטני. בשלושה מארבעה ניצחונות הליגה, הירוקים קלעו לפחות 27 נקודות וניצחו את הרבע. בסיבוב הקודם הירוקים ניצחו ברוממה את הפועל ר"ג גבעתיים ולפני כן את הפועל מגדל העמק/יזרעאל. 

הנתון הנוסף: אנטון שוטבין שיחק בעבר במכבי חיפה, בעוד דניאל קופרברג שיחק בעבר בהפועל עפולה.

מכבי עירוני רמת גן – אליצור נתניה 75:76 (השלמה מחזור 8)

ניצחון גדול למכבי עירוני רמת גן, רגע לפני הדרבי בשישי. הקבוצה של שמוליק ברנר כבר פיגרה 75:69 כדקה וחצי לסיום, אלא שהחטאות עונשין של האורחים אפשרו למכבי עירוני רמת גן לחזור ואת שלשת הניצחון קלע דקראיי טאקר (22 נקודות). בנתניה נשארים עם המחמאות בלבד אחרי משחק טוב אליו הופיעו עם זר אחד בלבד.

הרבע הראשון היה בשליטת האורחים שהובילו 26:21 בסיומו. רועי פריצקי פתח את הרבע השני עם לששה מהפינה וקבע 21:28. הביתיים הגיבו עם ריצת 3-11 ועלו ליתרון, אך תום ספקטור קלע שתי שלשות רצופות – 37:32 לאליצור נתניה. עד למחצית היתרון של האורחים נשמר – 44:41. עם פתיחת הרבע השלישי שחר עמיר קבע 48:51 למכבי עירוני רמת גן אחרי שלשה מהפינה. דווקא במומנטום המארחים קיבלו שתי עבירות טכניות – למאמן ולספסל – והיתרון עבר לאליצור נתניה 56:55. בסוף הרבע השלישי 59:60 למכבי עירוני רמת גן. אף קבוצה לא הצליחה לייצר ריצה ו-5 דקות לסיום הלוח הראה 66:64 ליהלומים. הקבוצה של רובן נייברגר כבר עלתה ל-71:64, ובזכות ריבאונד ההתקפה שמרה על הפער – 75:69, דקה וחצי לסיום. דקראיי טאקר ושחר עמיר קיזזו ל-75:75, 13 שניות לסיום המשחק. עמית אהרוני נשלח לקו והחטיא את שתי הזריקות, בצד השני דקאריי טאקר עלה לשלשה מהפינה ודייק- 75:76 למכבי עירוני רמת גן. לנתניה נותרו 2.5 שניות, אך איבוד כדור עלה לה במשחק.

הרבו למכבי עירוני ר"ג: דקראיי טאקר 22 נק', שחר עמיר 16 נק', פול דילייני 12 נק', בן אלטיט 8 נק', ריקי טרנט (8 אסיסטים) 5 נק'.

הרבו לאליצור נתניה: תום ספקטור, רועי פריצקי ודשון פרסונס (14 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 8 איבודים) 14 נק' כ"א, איתן בורג (2/8 לשלוש) 13 נק', עידו פליישר ועמית אהרוני 9 נק' כ"א.

צילום: יעל אמסילי